Ха-ха – щели да връщат телефон 144. Умниците от „Виваком” затриха телефоните на БТК

Вестник „24 часа” съвсем основателно предложи на „Виваком” да върне стария номер за справки – 144, който беше сменен със 118 00 преди 2-3 години.

И от „Виваком” най-после чули предложението и го приели – искат от Комисията за регулиране на съобщенията да им даде отново номера, за да го пуснат паралелно със 118 00. Този номер е въведен по изискване на ЕС – в Европа той се ползва за справки. Тоест – всеки жител на общата територия ЕС да може, където и да се намира, да звънне на този номер и да му помогнат.

„Виваком” обаче не улеснява чужденците. Когато звъннеш на 118 00 няма опция „За английски изберете 1”. Т. нар. „консултантки” говорят на български. Ако им проговориш на английски,  те свързват с друг „консултант”, който вече говори езика, но питащият може да не разбере, че го прехвърлят.

Проблемът обаче е по-голям за българите.

Новият номер за справки 118 00 не беше достатъчно разгласен и ако на 144 е имало по 2 млн. обаждания на месец до 2008 г., сега на новия има по 600 хил. обаждания. Тоест услугата е позамряла, а безброй абонати се чудят кого да питат.

На никой високвалифициран експерт във „Виваком” не му е дошло наум да запази стария номер 144 и обажданията на него автоматично да се прехвърлят към новия. И сега искат наново този номер от КРС.

Но това не е най-голямата беля. Поради цифровизацията на БТК бяха сменени номерата из цялата страна. Част от тях добавиха отпред на номера си една или две цифри, но на други абонати беше променен номерът изцяло. И настана пълна каша – хората звънят на някой абонат, на когото имат номера от години, а автомат им казва: „Избрали сте несъществуващ номер”. По-рано автоматът казваше „Номерът е променен”.

Когато човек тръгне да пита на справки – имам този номер на Иван Петров, примерно, „консултантката” отговаря, че трябва да дадеш трите имена и адреса – не можело по стария номер да ти каже новия.

Умни, бе умни. Eкспертите на БТК не са се сетили да направят автоматично в базата данни да се осъществи справка за сменения номер. Иначе са високоцифровизирани. И после се чудят защо има отлив от стационарните телефони. Ами хората не могат да си намерят старите контакти.

Експертите на компанията ликвидираха и уличните телефони. Автомати с монети има в цял свят, само в България не останаха. И в самия „Виваком” не знаят къде има останали такива и дори с каква монета можеш да говориш и колко минути. Който иска, може да пита на справки, ще се убеди. Все още има улични автомати с карти, при това 2 вида, и ако си чужденец ще се объркаш.

БТК си я прехвърляха като топка няколко различни собственици, колкото да си превъртят парите през нея. И за това време там са събрани нископлатени кадри (като изключим шефовете), които предлагат ужасно некомпетентно обслужване и създават проблеми на клиентите. В това отношение си съперничат с Мтел (за които пък виж тук).

Цените за мобилни услуги във „Виваком” в някои планове и тарифи са по-евтини от тези на останалите оператори, но неразбориите са големи. Но за това – в следващ епизод.

Коментарите под статиите са спрени от 2014 г., заради противоречиви решения на Европейския съд, който в един случай присъди отговорност за тях на стопаните на сайта, после излезе с противоположно становище. В e-vestnik.bg нямаме капацитет да следим и коментари на читатели. Обект сме на съдебни претенции заради статии, имали сме по няколко дела с искове за по 50-100 хил. лева. Заради което приемаме дарения за сайта (виж тук повече), чиито единствени приходи са от рекламни банери.