Ски с диаманти за новите руснаци

Франс прес

Луксозните ски на „Лакроа“. Снимка: фирмен сайт

Ски с бяло злато, инкрустирани с диаманти, изработени от африкански абанос… Ските от „висшата мода“, които правят няколко френски производители за богатата клиентела на алпийските курорти, отговарят и на най-екстравагантните желания в навечерието на Коледа. „Остани влюбена, любов моя“ пише на чифт ски, покрити с палисандрово дърво, които влюбен съпруг е поръчал на фирмата „Бохем“ в Льомбен, в Изер (Югоизточна Франция), която произвежда ски по поръчка.

В скромния си цех тримата работници на фирмата, която е част от затворения свят на френските фирми за висок клас ски, плъзгат ръка по екзотичното дърво, за да усетят и най-малките недостатъци. „Нашата клиентела иска съвършенство“, подчертава Арно Беноас, директор маркетинг на марката, която продава близо 600 чифта ски на година на средна цена от 2000 евро. „Нашите клиенти са богати и със сигурност искат да се отличават от другите, но преди всичко са страстни скиори“, подчертава директорът на „Бохем“, 50 процента от чието производство се продава в чужбина, главно в Италия и САЩ.

Инкрустирани с диаманти и украсени с бяло злато, титановите ски „Юлтим“, продавани за 42 000 евро от компанията Лакроа, са сред най-скъпите в света. „Това е продукт, който е над нормите, изработен е така, че да отговаря на представата ни за лукс“, уточнява изпълнителният директор на марката Бертран Рой. „Макар, че днес скъпоценните камъни вече не са на мода, все още продаваме по няколко чифта по поръчка“, допълва предприемачът, който откупи марката през 1999 г., когато тя бе във фалит.

Мотото на престижната марка е изтънченост и иновационна технология: „Тези луксозни ски бяха създадени, за да задоволят капризите на руските милиардери, които искат да изпъкнат в скъпите френски курорти“, заяви търговският представител на Росиньол Жан-Люк Гайдон. „Няма индустриална революция, диамантът не променя с нищо пързалянето, освен че отличава ските от останалите“, отбелязва той.

За някои клиенти красивото и оригиналното е безценно, изтъква Ален Занко, един от хората, включили се отскоро в бизнеса с луксозни ски. „Бюджетът е последният въпрос, който се обсъжда при поръчка“, уточнява предприемачът, базиран в Сиян, на няколко километра от планините на Гренобъл.

Бивш служител на изследователския и развойния отдел на „Росиньол“, Ален Занко и единственият му работник защитават ръчното производство, в което естетиката и доброто изпълнение са неделими. „Подобно на шивачи, ние произвеждаме ски, адаптирани към размерите и личността на нашите клиенти“, допълва Занко, който кара всеки един от богатите си клиенти да попълва въпросник, който да определи характера му.

Ските, изработени от акация и от екваториална балса, ще бъдат под коледната елха на скиор, който е на почивка в Куршевел и е платил 12 000 евро за уникалните ски, изработени за 80 часа. За близо четири пъти по-висока цена фирмата „Лакроа“, която обяснява, че занапред ще залага повече на обслужването, предлага ски, от които са изработени само в десет бройки, в комплект с пълна скиорска екипировка. Ски, щеки, пълен комплект екипировка до кожени ръкавици включително, плюс поддръжка и съхраняване, както и договор за отстъпка в Куршевел струват 50 000 евро.

По БТА

Свят
Коментарите под статиите са спрени от 2014 г., заради противоречиви решения на Европейския съд, който в един случай присъди отговорност за тях на стопаните на сайта, после излезе с противоположно становище. В e-vestnik.bg нямаме капацитет да следим и коментари на читатели. Обект сме на съдебни претенции заради статии, имали сме по няколко дела с искове за по 50-100 хил. лева. Заради което приемаме дарения за сайта (виж тук повече), чиито единствени приходи са от рекламни банери.