Ченгета и лимузини

Който е обикалял нощна София няма как да не е видял каква суматоха става пред няколко нощни клуба – “Син сити”, “Планет”, “БИАД”, “Червило” и др. Мерцедеси, аудита, беемвета, джипове и някои по-редки модели лимузини (като показаните в рубриката “България”) паркират против правилата и задръстват движението. Пред “Син Сити” има дори случаи, когато някой джип паркира на трамвайната линия и спират трамваите. Минава половин час, докато намерят собственика и го помолят любезно да премести джипа, за да може градският транспорт да превози простолюдието.

Това мило задръстване по правило се охранява от полицията. Край всеки подобен клуб седи по една полицейска кола, в която ченгетата гледат и пазят. В малките часове на нощта прибират и по някоя стотачка от пияните мутри в лимузините – от онези, от които може. Защото има и недосегаеми, които не смеят да спрат.
Както се видя, прескъпите лимузини, като показаното ламборгини (виж в “България”), са на някакви индивиди с прозвище Весо Парцала и др подобни.

Полицията им се радва и ги охранява. Държавата има и комисия, която може да разследва и конфискува незаконно придобитото имущество, за което няма обяснения как е придобито. Но вместо да разгледа по регистрациите в КАТ кой кара S-класа мерцедеси, ферарита и прочее, шефът на тази комисия, някакъв си Кушлев, кой знае откъде намърдал се в политиката, си беше определил 7000 лв. заплата.
Ако шефът на “Лукойл” Златев (който скоро направи сватба в “Син Сити”) се вози в мерцедес S-класа, това има обяснения, колкото и да е в стилистиката на мутрите. Ако рекламният бос Краси Гергов или някой медиен шеф се вози в “Майбах” и “Ягуар”, това също има обяснение.

Но ако Весо Парцала, известен като основна фигура в автокражбите в България, кара „Ламборгини“ за 280 000 евро, това вече е нагла, открита, яркожълта и необезпокоявана от никого кражба.
Но него никой не го закача, не го пита – как караш такава кола, бе пич? На кого е? На някаква фирма? А тази фирма по регистрация е на кого? И с какво се занимава? И т. н.
Както е известно, Ал Капоне навремето е вкаран в затвора за неплатени данъци, а не за контрабанда на алкохол и убийства.

По тази мярка някои български алкапончета като братя Маргини, отдавна да са влезли в затвора. Защото едни добри данъчни веднага ще докажат, че лимузините, които возят тежко болните от хернии, напикаване, епилепсия и прочее Маргини, нямат достатъчно финансови основания за придобиване, дори да са регистрирани на разни фирми. Да не говорим, че някои са направо крадени и могат да се проверят лесно.

Коментарите под статиите са спрени от 2014 г., заради противоречиви решения на Европейския съд, който в един случай присъди отговорност за тях на стопаните на сайта, после излезе с противоположно становище. В e-vestnik.bg нямаме капацитет да следим и коментари на читатели. Обект сме на съдебни претенции заради статии, имали сме по няколко дела с искове за по 50-100 хил. лева. Заради което приемаме дарения за сайта (виж тук повече), чиито единствени приходи са от рекламни банери.