Шпионката Анна Чапман – приказка за отчаяни руснаци

След екстрадирането от САЩ провалената шпионка Ана Чапман се снима за руското издание на сп. „Максим“

За седемте месеца,след като бе арестувана от ФБР и експулсирана от САЩ, червенокосата шпионка Анна Чапман се превърна в най-нашумялата и знакова фигура на Русия. Тя позира полугола за мъжко списание, държейки многозначително пистолет и привлече вниманието с прилепналата си военна униформа, с която бе, когато получи орден от президента Дмитрий Медведев.

Многократно се появяваше по телевизията, участва в скечове на новогодишната програма и водеше собствена програма за „тайните на света“. Миналата седмица Чапман регистрира името си като търговска марка, което означава, че руските й фенове могат да очакват продукти с марката Чапман – от сапуни, бижута и часовници до дрехи, обувки, водка и бира.

Личният стил на Чапман може да ви се стори ужасно безвкусен – буйни коси, презрамки на сутиена, които се виждат, лъскави сатенени вечерни рокли, а телевизионното й присъствие също не е е завладяващо. Но тайната на успеха й е в това, че тя играе едновременно с много стереотипи и повишава самочувствието на руснаците. „Ако я нямаше, трябваше да я измислим – тя въплъщава идеята за опасна и сексапилна красавица. Тя е истински руски Джеймс Бонд в женски вариант“, заяви Иля Безуглий, редактор на списание „Максим“, което публикува еротичната фотосесия на Чапман.

„Освен това, на много руснаци им харесва това, че тя успя да се изгаври с американците, нямаме много подобни успешни истории“, допълни той. Не на всички обаче им харесва ненаситната страст на Чапман към самореклама. „Твърдите комунисти бяха шокирани и отвратени, когато тя се появи на корицата на мъжко списание“, заяви Безуглий, който познава Чапман още като тийнейджърка.

Но дори и онези, съгласни със слушателите, които се обаждат в радио „Ехото на Москва“ и я обявяват за проститутка и марионетка на режима на Путин, трябва да признаят, че тя гениално пласира марката Чапман. Главният й пиар удар бе, че направи секси руската Федерална служба за сигурност. Руските таблоиди я наричат „агент 90-60-90“ (намек за размерите й) и идеализират шпионските й подвизи.

Кремъл, където има немалко бивши шпиони, бързо се ориентира и взе Чапман под крилото си. Чапман се появи на митинги на прокремълската младежка организация „Млада гвардия“, творение на Путин, чиито членове играеха главна роля в миналогодишното преследване на журналисти и членове на опозицията. Обсъждаше се дали да влезе в Думата – руския парламент.

Тя изрази съпричастност към любимия проект на Медведев, „иновационния град“ Сколково край Москва, чийто директор предложи тя да кандидатства за субсидия от 1 милион долара, за да реализира някои проекти съвместно с „Млада гвардия“. Накратко, тя се превърна в „лъскавото“ лице на руския режим. „Колкото повече популяризира марката Анна Чапман, толкова по-голяма услуга прави на руския имидж“, заяви депутатът от Думата Сергей Марков.

Следващият етап в плана на Чапман за завоюване на света е собствено приложение за iPhone, което струва 1,99 долара, произведено от американската компания „Зеда“. То се нарича „покер с Анна Чапман“ и позволява на играчите да приемат за свой партньор руската шпионка в тексаски холдем покер или теглене на пет карти. (Да отбележим, че надуваема секс кукла с образа на Анна Чапман, създадена от друга американска компания, се произвежда без лиценз).

Фактът, че двама от най-известните живи руснаци в света, Путин и Чапман, са бивши шпиони, говори много за това, кой днес управлява Русия, и колко успешно КГБ успя за по-малко от едно поколение да очисти репутацията си от кръвта на милиони хора. Или, ако се изразим по-благосклонно като главния редактор на „Максим“ Безуглий, „историята на Анна Чапман е как да превърнем провала в успех“. Именно в такива приказки днес отчаяно искат да вярват руснаците.

По БТА

Свят
Коментарите под статиите са спрени от 2014 г., заради противоречиви решения на Европейския съд, който в един случай присъди отговорност за тях на стопаните на сайта, после излезе с противоположно становище. В e-vestnik.bg нямаме капацитет да следим и коментари на читатели. Обект сме на съдебни претенции заради статии, имали сме по няколко дела с искове за по 50-100 хил. лева. Заради което приемаме дарения за сайта (виж тук повече), чиито единствени приходи са от рекламни банери.