Картофите като лунен феномен

Румен Белчев

„СТАНДАРТ“ тоя път сгази лука. И картофите.

В деня, в който премиерът реши да ни се накара, че не си садим сами картофите, а само се оплакваме от цените им, всекидневникът, който не ни учи как да живеем, излезе с опозиционно звучащото заглавие „Фермери сменят картофите с маслини“.

Всички оправдания, че било ставало въпрос за глобалното затопляне, което щяло да докара маслините у нас, не минават. Налице е рязко разграничаване от указанията за борба с инфлацията, дадени ни от най-високо място. Спи ли премиерският пресцентър, пита възмутената общественост.

Може би за всичко е виновна Луната – приближаването є до нашата планета само на 356 000 километра и нещо доведе вестниците и вестникарите до не особено адекватно състояние.

Поразени от мощното лунно привличане, репортерите на „24 ЧАСА“ са се хванали за телефоните да събират мъдри съвети от известни личности и да ни ги поднесат под стряскащото душите „Тя приближава! Как ще се спасяват известните“. Най-мъдро е отговорил Минчо Празников, който заявява, че ще се запаси с повечко бира. Правилно – всеки културен човек трябва да отбележи по достоен начин астрономическото явление!

В „ШОК“ лунният перигей води автори и читатели до пълно объркване. Очеркът, прославящ спрягания за подземен бос Евелин Банев-Брендо, завършва с изключително омотана история с неочакван край:  „…Брендо се появи в Нова тв, за да защити Алексей Петров и да натопи Румен Петков…“ Дотук – добре, казали му – отишъл да топи. Но още следващото изречение ни натапя в недоумение – „Банев разказа как Румен Петков го е накарал да натопи братя Маргини.“.

С малко напрежение пак става ясно – натиснат – топи Този, че го накарал да натопи Онези. Обаче това не е всичко! „Днес не е тайна, че Брендо е бил притиснат от тогавашния началник в ДАНС да натопи Румен Петков…“ Значи го е натиснал не Този, а Онзи – ясно ли е?

А защо тогавашният началник в ДАНС натиска човек, подозиран в наркотрафик? Луната продължава да пее свойта зла песен: „Знае се и друго – че Брендо е таен офицер под прикритие по подобие на Алексей Петров. За разлика от Трактора обаче Евелин Банев все още не е разконспириран официално.“

Е, вече е!

Природните явления удрят хората винаги в най-слабото им място – някои в ставите, други – в стомаха, трети – в главата… Безспорно е, че (като изключим шахматистите) слабото място на повечето спортисти е точно последното. И то си личи: „Пехливанин кани Путин да се борят“ – радва се „24 ЧАСА“. Одрински шампион в мазните борби се надявал да си премери силите с руския премиер. Що пък не! Вярата крепи човека и дори прави чудеса – четете „ТРУД“: „Вяра върши чудо в „Локомотив“ (Сф)“. Марокански локомотивец си казал молитвата, преди да влезе на терена, и вкарал гол! Но това не е нищо – колко трае една молитва – има-няма минутка! Виж, бившият кандидат-кмет на София Тити Папазов си е загубил доста повече време – за да спечели отборът му за петдесет и пети път купата, извършил мъчителен, но полезен за здравето ритуал: „Плувах в басейна 55 дължини, 55 пъти кляках, 55 пъти си мих ръцете…“

Е, магията не винаги хваща, за съжаление… Но пък чистотата е здраве!

Все пак „СТАНДАРТ“ открива и някаква полза в поведението на земния спътник, решил да се доближи опасно близо до родната планета: „Голямата Луна отнася Кадафи“. Според поверието голямата месечина била отнасяла от Земята злото…

И доста невинен народ барабар с него – бихме добавили, но докато международната общност не се е споразумяла за бройката цивилни граждани, които трябва да бъдат избити, за да се защитят цивилните граждани от избиване, няма да я уточняваме и ние.

Виж още текстове в блога на Румен Белчев

Мнения & Ко
Коментарите под статиите са спрени от 2014 г., заради противоречиви решения на Европейския съд, който в един случай присъди отговорност за тях на стопаните на сайта, после излезе с противоположно становище. В e-vestnik.bg нямаме капацитет да следим и коментари на читатели. Обект сме на съдебни претенции заради статии, имали сме по няколко дела с искове за по 50-100 хил. лева. Заради което приемаме дарения за сайта (виж тук повече), чиито единствени приходи са от рекламни банери.