Богат конгресмен, беден американец

Личното богатство на конгресмените в САЩ е средно 913 000 долара и все повече расте, докато благосъстоянието на обикновените американци е средно 100 000 долара и постоянно намалява, пише в. „Ню Йорк таймс“.

Пропастта между богатството на депутатите и на техните избиратели рядко е била толкова значителна и става все по-голяма. Членовете на Конгреса, много от които са сред единия процент свръхбогати хора, критикувани от протестното движение „Окупирай Уолстрийт“, стават все по-богати, въпреки че повечето американци непрекъснато обедняват през последните шест години, отбелязва вестникът, като цитира данни на Центъра за отговорна политика.

Конгресът никога не е бил място за бедняци. От собствениците на плантации във времето преди Гражданската война в САЩ и индустриалците в началото на миналия век до бившите финансисти от Уолстрийт и шефове на компютърни гиганти днес той винаги е бил пълен с богаташи, сред които са представители на фамилии като Гугенхайм, Кенеди и Рокфелер, отбелязва изданието.

Във времена на благоденствие тази пропаст може да остане до голяма степен незабелязана. Но в период, когато американците преживяват тежки икономически страдания, този контраст буди значително обществено недоволство.

Една от причините за тази тенденция е, че скъпите предизборни кампании са по силите само на много заможни хора. Като възможни обяснения за нарастващото богатство на конгресмените се посочват също слабият етичен контрол, доходните сделки със земя, благоприятните данъчни закони, наследствата и дори браковете със заможни съпруги, изтъква „Ню Йорк таймс“.

БТА

Свят
Коментарите под статиите са спрени от 2014 г., заради противоречиви решения на Европейския съд, който в един случай присъди отговорност за тях на стопаните на сайта, после излезе с противоположно становище. В e-vestnik.bg нямаме капацитет да следим и коментари на читатели. Обект сме на съдебни претенции заради статии, имали сме по няколко дела с искове за по 50-100 хил. лева. Заради което приемаме дарения за сайта (виж тук повече), чиито единствени приходи са от рекламни банери.