Как разграбват гара Подуяне-разпределителна и никой не реагира

Опожарената сграда на гара Подуене – разпределителна. Снимки: Марио Евстатиев, Булфото/Железопътен вестник

Крадци разграбват необезпокоявано функциониращата до неотдавна експлоатационно-административна сграда на гара Подуяне-разпределителна, известна сред железничари като „средния район”.
За това сигнализираха потресени читатели на „Железопътен вестник” в петък.  Допреди няколко месеца, в сградата се помещавали канцеларии на обявеното за приватизация дружество „БДЖ-Товарни превози” и диспечерски пост на НК „Железопътна инфраструктура”.
В момента в нападнатата от апаши сграда все още се намира функциониращото релейно помещение на осигурителната инсталация на западната част на гарата, което командва стрелки и сигнали по жп трасето на гара „Подуяне-пътническа” от запад до централната част на гара „Разпределителна”.
След като закриват експлоатационното звено и сградата остава без наблюдение преди няколко месеца, още в първите дни апаши я опожаряват, а впоследствие всекидневно групи от роми, въоръжени с всевъзможни инструменти разкостват сградата. Това видя на място и репортер на „Железопътен вестник”.

Разграбеният бивш диспечерски пост в гарата. Снимки: Марио Евстатиев, Булфото/Железопътен вестник
Разграбеният бивш диспечерски пост в гарата. Снимки: Марио Евстатиев, Булфото/Железопътен вестник
Разграбеният бивш диспечерски пост в гарата. Снимки: Марио Евстатиев, Булфото/Железопътен вестникОпожарената сграда на гара Подуене - разпределителна. Снимки: Марио Евстатиев, Булфото/Железопътен вестникБившата канцелария на Сградата на гара Подуене - разпределителна от другата страна. Снимки: Марио Евстатиев, Булфото/Железопътен вестникЕдин от входовете на сградата. Снимки: Марио Евстатиев, Булфото/Железопътен вестникФункциониращото все още релейно помещение на осигурителната инсталация за движение на влаковете. Снимки: Марио Евстатиев, Булфото/Железопътен вестник

За да не попадне все още функциониращото релейно помещение, което на практика уравлява двежението на влакове, от „Железопътна инфраструктура” монтирали сигнално-охранителна техника, но тя не пречи по няколко пъти месечно скъпо струващи кабели да изчезват мистериозно.

Пристигналият на място репортер стана свидетел на кражба, която се извършва пред очите му. Той се свърза с телефон „112” за да съобщи за кражбата. Оттам беше пренасочен към „Транспортна полиция”, от където започнаха да обясняват, че това не били крадци, а в гарата работят технически екипи. Въпреки настоятелните ни обяснения, че техническите екипи надали са мургави хора без униформи, всеки от тях въоръжен с кирки и лостове тип „кози крак”. След като настояхме, от управлението на „Транспортна полиция” обещаха да изпратят кола, каквато до е часа не се появи.

–––––-
Б. р. – Въпросът е – кое е виновен за това беззаконие? Ще си позволяват ли крадците – били те роми или други – да действат необезпокоявани, ако полицията и властите реагират, вместо да оставят разграбването да продължава?

България
Коментарите под статиите са спрени от 2014 г., заради противоречиви решения на Европейския съд, който в един случай присъди отговорност за тях на стопаните на сайта, после излезе с противоположно становище. В e-vestnik.bg нямаме капацитет да следим и коментари на читатели. Обект сме на съдебни претенции заради статии, имали сме по няколко дела с искове за по 50-100 хил. лева. Заради което приемаме дарения за сайта (виж тук повече), чиито единствени приходи са от рекламни банери.