Невиждана Интернет-предизборна борба в САЩ

“Паднала съм си... по Обама” направи фурор в Youtube

Обамагърл обикаля Ню Йорк в оскъдно облекло и позира до картонени кукли на Барак Обама, докато му се обяснява в любов. Снимка от телевизионния екран

Предизборната борба в САЩ се пренесе в интернет, където сайтове като Youtube и Myspace изместиха традиционните кампании. Сред стотиците клипове, посветени на кандидатите за поста държавен глава на САЩ истински фурор предизвика забавният и малко неприличен “Паднала съм си… по Обама” (I Got a Crush…On Obama). Той е в подкрепа на кандидата на демократическата партия Барак Обама и е дълъг 3,18 минути. Във филмчето съблазнителна млада жена пее страстно за обичта си към президентския кандидат и му се обяснява в любов, докато обикаля Ню Йорк.

[swf] data=“http://www.youtube.com/v/wKsoXHYICqU“, width=“425″, height=“350″ [/swf]

Само за няколко дни I Got a Crush…On Obama е гледан повече от един милион пъти и вече е излъчван по десетки телевизионни канали в САЩ. Клипът е направен от неизвестен автор, нарекъл се Obamagirl и изненада дори предизборния щаб на Барак Обама. Той демонстрира в пълна степен демократичния характер на световната мрежа и възможността тя да влияе дори върху политиката. Освен това песента и видеото си правят пиперлива шега с начина, по който много гласоподаватели подсъзнателно възприемат очарователния Обама и посланията, които той отправя.

“Здравей, Би, аз съм,” шепне страстно Обамагърл в телефонната слушалка. “Ако си там, вдигни телефона. Точно те гледах по канала C-SPAN… Както и да е, обади ми се.” “Бебчо, не мога да чакам до 2008. Бебчо, ти си най-добрият кандидат,” продължава тя докато обикаля Ню Йорк във все по-оскъдно облекло и позира до картонени кукли на кандидат-президента.

След като клипът надмина границата от един милион посещения в Youtube, бяха разконспирирани и авторите му. Изпълнителка на песента “Паднала съм си… по Обама” е Леа Кауфман – 21-годишна студентка от университета Темпъл във Филаделфия. Тя написала текста заедно с 32-годишния рекламен консултант Бен Рилъс, а музиката е дело на продуцента Рик Фридрих. През май актрисата Амбър Лий Етингър изпяла на плейбек песента, като била заснета с цифрова камера два часа след като била избрана от сайта Craigslist, който предлага обяви, реклами и десетки форуми за различни професии.

Идеята за клипа се родила след като Леа и Бен получили по пощата си писмо, което си правило шега с няколко момчешки групи в женско изпълнение. Тъй като и двамата били привърженици на Обама, те решили, че ще е забавно да изразят в песен чувствата си към кандидат-президента. По същото време Хилари Клинтън обявила на сайта си конкурс за песен. “Просто се опитахме да направим нещо весело,” казва чаровната Леа. “Ако не включваме работата по записа, клипът струва няколко хиляди долара,” допълва Рилъс. Той твърди, че е направил филмчето за удоволствие, въпреки че вече продава в интернет песента и тениски с надписа “Паднах си… по Обама”.

Актрисата Амбър Етингър, която е заснета в клипа, също е гореща привърженичка на Барак Обама. Когато била на 20 години тя позирала за списания като Ел, Максим и FHM и участвала в много реклами. “Песента привлече невероятно внимание,” казва Амбър, докато постоянно отговаря на повикванията на мобилния си телефон. “И наистина беше откачена. За нея получих тайна сума пари”.

Преди време друг клип в подкрепа на Барак Обама атакува кандидатката на демократите Хилари Клинтън, имитирайки рекламния клип на Епъл “1984”. Случаят нашумя особено след като се оказа, че авторът на филмчето работи за компанията, която отговаря за уебсайта на Обама.по време на предизборната кампания. Кандидат-президентът заяви, че няма нищо общо с клипа, който междувременно е видян от повече от три милиона и 400 000 души.
[swf] data=“http://www.youtube.com/v/cWvHbOoG3tI“, width=“425″, height=“350″ [/swf]

Свят
Коментарите под статиите са спрени от 2014 г., заради противоречиви решения на Европейския съд, който в един случай присъди отговорност за тях на стопаните на сайта, после излезе с противоположно становище. В e-vestnik.bg нямаме капацитет да следим и коментари на читатели. Обект сме на съдебни претенции заради статии, имали сме по няколко дела с искове за по 50-100 хил. лева. Заради което приемаме дарения за сайта (виж тук повече), чиито единствени приходи са от рекламни банери.