Френски избори – смени си гащите сега

Изборите за президент са вдъхновение за шегаджийски реклами

ДПА

Рекламата на „Френския слип“ пародира лозунгите на основните кандидати

Френската предизборна кампания запали света на парижките рекламодатели и най-различни фирми, от производители на сирена до производители на бельо, се втурнаха да правят пародии с лозунгите на политиците.

Играта на думи и въображение е особено видна в интернет, където копирайтъри преиначават обещанията на кандидатите в своя полза.

Президентът Никола Саркози не е единственият, който се озовава в ролята на рекламиращ бельо за компания, създадена само преди шест месеца. Кандидатът на социалистите Франсоа Оланд също е пародиран от фирмата „Френският слип“ (Le Slip Francais), базирана в югозападния департамент Дордон.

Неговият лозунг „Промяната е сега“ (Le сhangement c`est maintenant) се превърна в „Сменете слиповете си сега“ (Le changement de slip, c`est maintenant). Рекламата се превърна в хит и бе гледана около 77 000 пъти в ЮТюб. Новата компания продаде 5000 чифта долно бельо за първите шест месеца.

„Предизборната кампания се превърна за нас в основна тема за развлекателни реклами“, каза 26-годишният директор на компанията Гийом Гибо.

Гибо се възползва също от израза на Саркози за „силна нация“, като го преиначи във „Франция е силна по долни гащи“ – текст, изписан до снимката на сериозно изглеждащ президент.

Предизборните лозунги на други кандидат-президенти също са от полза за рекламната „мелница“. Производителят на сирена „Ла Ваш ки ри“ (Смеещата се крава) издигна свой собствен кандидат за обитател на Елисейския дворец – червена крава с обеци от сирене.

„Да гласуваме за Смеещата се партия“, казва кравата, хилейки се, застанала зад трибуна. Компанията „Бел“ обяви „кандидатурата“ в края на февруари с голяма маркетингова кампания на Френското селскостопанско шоу.

Смеещата се партия има своя собствена изборна програма като всяка друга партия. Кравата има своя страница във Фейсбук по маниера на кандидат-президентите.

Смеещата се крава има съперник в лицето на френската компания за перилни препарати „Бриошен“, чийто кандидат е Жак Бриошен – запазената марка на компанията.

„Този човек не чака годината на избори 2012, за да превърне в свой приоритет марката „Произведено във Франция“ „, се казва в рекламата на компанията. Тя имитира подновените призиви за патриотизъм от страна на кандидатите, които пригласят на страховете на французите от глобализацията.

Френската верига супермаркети Houra.fr си избра друг рефрен от предизборната кампания. „Най-накрая имаме кандидат, който наистина изпълнява обещанията си“ е нейният лозунг, който акцентира върху широко разпространения скептицизъм на французите към политическата класа. Лозунгът е съпроводен от снимки на фирмени служители, които обещават да изпълняват навреме поръчките на клиентите.

Истинските кандидати обидчиво и несвойствено за себе си запазват мълчание пред шеговитите лозунги. Говорители на Саркози и Оланд казаха, че няма да коментират пародийните си съперници.

БТА

Арт & Шоу
Коментарите под статиите са спрени от 2014 г., заради противоречиви решения на Европейския съд, който в един случай присъди отговорност за тях на стопаните на сайта, после излезе с противоположно становище. В e-vestnik.bg нямаме капацитет да следим и коментари на читатели. Обект сме на съдебни претенции заради статии, имали сме по няколко дела с искове за по 50-100 хил. лева. Заради което приемаме дарения за сайта (виж тук повече), чиито единствени приходи са от рекламни банери.