Вестниците се бият за любовта на Бойко Борисов – доказано и с изследване

Обичайно за „Телеграф“ е да слага Борисов на първа страница почти всеки ден, понякога по 5-6 дни непрекъснато. Снимка: e-vestnik

Българските медии директно работят като пиар на някои политици, а най-често споменаваният политик е премиера Бойко Борисов. До този извод е достигнала Фондация „Медийна демокрация”, чийто мониторинг над основните национални всекиндневници представи доц. Орлин Спасов. По думите му премиерът Борисов е „абсолютен лидер в дефинирането на това какво се счита за важно в българското информационно пространство”.

Мониторингът обхваща в. „24 часа”, „Труд”, „Телеграф”, „Стандарт”, „Сега”, „Преса” и електронното издание „Дневник” в периода от началото на годината до края на май.

Премиерът Борисов е споменат в 3680 публикации в тези издания.

Два пъти по-малко е медийното присъствие на вътрешния министър Цветан Цветанов – в 1453 статии.

След тях се нареждат лидерът на БСП Сергей Станишев (1234) и Георги Първанов. Президентът Плевнелиев е споменат в 903 материала, в пъти по-малко в сравнение с премиера.

Това на практика означава, че Бойко Борисов от началото на годината присъства в наблюдаваните медии четири пъти повече в количествено отношение от президента Росен Плевнелиев и така продължава много силно да доминира в информационното пространство, коментира доц. Орлин Спасов.

Той посочи, че премиерът изразява отношение в 975 материала, което го прави лидер в българското информационно пространство. На второ място в тази ключова позиция е Сергей Станишев с изразено отношение в 451 медийни публикации.

Вестник „Монитор“ от групата на Пеевски с Борисов на първа страница в 4 или повече поредни дни е честа практика. Снимка: e-vestnik

Представителите на ГЕРБ и самата партия, изразяват отношение в сравнително по-малка степен, по-малко отколкото БСП, което на практика означава, че Бойко Борисов до голяма степен е иззел инициативата и продължава доста лично да информира, да изговаря и формира поведението и отношението на партията си към ключови събития от дневния ред на страната. Така да се каже той е централният, основен говорител на партията и там различаваме малко други хора, които изразяват отношение, коментира още доц. Спасов.
Според него почти всички издания, над които е извършен мониторинга, с изключение на в. „Сега“, имат подчертано позитивно отношение към Бойко Борисов.

Първенец в това отношение е в. „Телеграф“, а „Дневник и в. „Труд“ се колебаят между позитивно и неутрално отношение към премиера, подчертават от фондация „Медийна демокрация”.

Друг важен извод, до който те са достигнали в изследването си, е, че воюващите помежду си пресгрупи пишат позитивно за Бойко Борисов.

Битките помежду им в някаква форма могат да бъдат интерпретирани и като битки за спечелване на благосклонното отношение на Бойко Борисов и сякаш медиите очакват изхода от битките помежду им да бъде решен еднолично от премиера и затова те пишат позитивно за него, заяви Орлин Спасов.

От вестник „Гласове“ – glasove.com

България
Коментарите под статиите са спрени от 2014 г., заради противоречиви решения на Европейския съд, който в един случай присъди отговорност за тях на стопаните на сайта, после излезе с противоположно становище. В e-vestnik.bg нямаме капацитет да следим и коментари на читатели. Обект сме на съдебни претенции заради статии, имали сме по няколко дела с искове за по 50-100 хил. лева. Заради което приемаме дарения за сайта (виж тук повече), чиито единствени приходи са от рекламни банери.