12 медала за България на International Wine and Spirit Competition

Сарията вина „Domaine Peshtera“ за последната година иматмножество медали от международни конкурси. Снимка: Винария

Български алкохолни напитки спечелиха 12 медала в тазгодишното издание на международния конкурс International Wine and Spirit Competition във Валикобритания. 6 от медалите отидоха за вината и спиртните напитки на „Винпром Пещера“.
В конкуренция на питиета от 90 страни, спитните напитки на „Винпром Пещера“спечелиха общо 3 сребърни медала в категориите „Водка” и „Уиски” и на практика са единствените отличени в конкурса за спиртни напитки от България.
Ракията „Пещерска Отлежала“ и вината „Domaine Peshtera“ Шардоне и Мускат бяха наградени с бронзови медали. Останалите медали отидоха при „Винпром Ямбол“ за вината им „Villa Yambol“ и ракия „Стралджанска Мускатова“, както и за вината на „Мидалидаре Естейт“ и „Едуардо Миролио“.
На International Wine and Spirit Competition напитките се оценяват от международно жури от общо 225 експерти по вината и спиртните напитки, разпределин в панели с познавачи, журналисти, пишещи за виното и др. (виж тук). Те определят победителите в конкурса на два етапа. На първия опитват напитките при „сляпа“ дегустация“ (тоест оценяват без да знаят каква марка дегустират), а вторият етап, в лаборатории в Съри, Великобритания, се правят детайлни химически и микробиологически анализи.
Международният конкурс International Wine and Spirit Competition датира от 1969 г. Неговата цел е да поощри и популяризира качеството и най-високите постижения на най-добрите вина, спиртни напитки и ликьори в света.

Виното
Коментарите под статиите са спрени от 2014 г., заради противоречиви решения на Европейския съд, който в един случай присъди отговорност за тях на стопаните на сайта, после излезе с противоположно становище. В e-vestnik.bg нямаме капацитет да следим и коментари на читатели. Обект сме на съдебни претенции заради статии, имали сме по няколко дела с искове за по 50-100 хил. лева. Заради което приемаме дарения за сайта (виж тук повече), чиито единствени приходи са от рекламни банери.