www.e-vestnik.bg
Фийд за коментари Фийд за публикации
неделя, 17 декември 2017
БългарияСвятМения и коментариЗдраве и наукаАрт и шоу

„Свети Георги Груп“ – мутрите на „Виваком”

23 Август 2012

 

Снимка: Булфото

„Добър ден, разговаряте с Ваня, с какво мога да ви бъда полезна“? Така операторите от мобилните оператори се обръщат към клиентите. Обучени са дори да ги напсуваш, да ти кажат „Приятен ден“, което автоматично те изнервя още повече, но това е друга тема. Обучените оператори не си позволяват заплахи, лошо отношение към клиенти, дори към сериозно задлъжнели. За тази работа има други оператори – от фирмите за събиране на задължения. Там „Добър ден“ е забранен израз, а валят заплахи.

Баща ми получи обаждане на мобилния си телефон, който се води на мое име. Мъжки глас с отчетлив диалект го заплашва, че скоро ще дължи четирицифрена сума, ако не плати до седмица задължението си към БТК - 13,44 лв.
„Как БТК, аз съм прекратил договора си лично преди 4 години?“, пита баща ми. „Не си си платил последната месечна такса от 13,44 лв през 2008 година“, обяснява мъжът и диктува адреса, на който живеят родителите ми. Следва повишен тон, заплаха, че ако не плати до седмица, ще си има проблеми. Баща ми се притеснява, записва някакъв клиентски номер и уверява, че ще си плати. „И да ми се обадиш, да кажеш, че си платил – на вътрешен 415“, завършва  мъжът.

Баща ми се притесни, а аз му казах, че това са някакви измамници, тъй като нещата не се случват така – със заплахи по телефона. Първо – аз тогава заедно с него отидох да прекратим договора към БТК, заплащайки неустойки и второ - за да се стигне до телефонни обаждания, първо се минава през писмено уведомление, каквото със сигурност не е получавано. Казах на баща ми да се успокои, че все пак не живеем в средата на 90-те.
Той обаче настоя да проверя за какво става въпрос…

Обадих се на номера. Оказа се фирма „Свети Георги Груп“. Записан глас ми каза да набера вътрешен номер. Набрах 415. Започнах  с „Добър ден, казвам се Оля Желева, звънели сте на мобилен номер на мое име за някакво задължение. Можете ли да ми кажете кой сте вие и всъщност с каква фирма съм се свързала?“
„Нищо ня‘а да ти обяснявам, к‘ва си ти?“, ми отговаря господинът и аз започвам да си мисля, че нещо недочувам.  Отново казвам името си, смятайки, че това е знак за откритост и очакване за нормално обяснение за случилото се. „Ни мъ интирисува к‘ва си, коя си, нищо ня‘а ти казвам“.
„Ама Вие сте звънял на моя номер, говорил сте с баща ми и сте му казал, че дължи пари!“, повишавам тон. „Кажи си ЕГН-то“, подканва господинът. Чакайте сега, май нещо недочух – не знам с кого говоря, но той ми иска ЕГН-то… „Как ще ви дам ЕГН-то си, това са лични данни“, продължавам наивно. „Дай на баща си, тогава“, казва гласът. „Мога да дам само името му“, категорична съм аз. Оказа се, че можело и само с името. Баща ми дължал 13,44 лева и ако не ги плати, щяло да стане лошо. Защо не сме получили писмено уведомление? Господинът казва, че „сигурно скоро ще пристигне писмо“ и трябва да си платим и да му се обадим.
Помислих, че нещо ми се е причуло и целият разговор е някаква пълна щуротия. Поведението, тонът, отношението…

Отидох във „Виваком”. Опитах да намеря обяснение там, защо, ако дължим 13,44 от 2008-а година, никой не ни е потърсил досега, и защо е това заплашване? Момичето в офиса на Виваком или беше дишало лепило, или беше нарочно обучено да ме изслуша с безизразно лице и да ми каже: „В системата ни под продиктувания клиентски номер излиза, че дължите 13,44 лв.“ Не излизало защо, не излизало уведомление, не излиза история на търсене на длъжника.
Почудих се как е възможно да имат точния адрес на родителите ми, ЕГН на баща ми, да са го открили на мобилен номер на Мтел, купен на мое име, но да нямат информация затова, дали са го уведомили за задължението му от 13,44.
„Обадете се на 123“, безлично посъветва служителката… (Б. р. - любима хватка на „Виваком”. В техните офиси постоянно те пращат да звъниш на 123). Звъннах, обясних заплетената ситуация и че търся информация за изпратено писмено уведомление и документ, който да посочва задължението, а не просто някакви служители да ми казват „дължите 13,44 лв“. Операторът каза, че задължението е прехвърлено към фирма за събиране на задължения и единствено могат да ми кажат: „На този клиентски номер излиза сума 13,44, която трябва да платите“.

Как е възможно, след като никой от семейството ни не е бил клиент на „Вивател”, отдавна не сме клиенти на БТК, да се свързват с баща ми на мобилен номер на друг оператор и да вадят и моите, и неговите данни? Обясниха: „О, това е нормално, фирмата за събиране на задължение има достъп до данни на клиентите на всички мобилни оператори“. Аааа, добре, сега ми е по-спокойно!…
След кратко проучване в интернет на фирма „Свети Георги груп“, се оказа, че за тях такова поведение е абсолютно нормално. Операторите им така си процедират – с повишен тон, заплаха, мъмрене.

В Интернет има форуми на „заплашени длъжници“ от „Свети Георги Груп“, като най-често сумите са под 100 лева. В много случаи под 50 лв. „Едно време БТК спираше телефона за неплатена сметка. Сега „Виваком” не го спира, но ти се обаждат момчета от “Свети Георги Груп” и ти казват че ще се срещнете, понеже ти знаят адреса….“, констатират в един от форумите.
Преди няколко месеца от ГДБОП се похвалиха, че са „разбили група за насилствено събиране на кредити“. Задържаните действали в София, Кюстендил и Добрич. Използвани били всички възможни средства – от заплахи, до склоняване към простуция. След дълго ровене назад във времето, не намерих информация за „осъдена група“.  Което означава, че всеки събирач на задължения може да си действа както си поиска.

Кратката справка по темата показа, че хората много се плашат и тичат да си плащат задълженията, след подобно обаждане. Без значение дали са сигурни за задължението си или имат колебания.
По повод неясното задължение, липсата на уведомление и заплашителното обаждане, исках да пусна жалба, да се разровя. Баща ми само махна с ръка: „Не се занимавай, платил съм ги – 13,44 лева.“
История за малка сума…




Етикет: ,

 


Коментарите под статиите са спрени от юни 2015 г. във връзка с решение на Европейския съд, според което собственикът на сайта носи съдебна отговорност за написано от читатели. E-vestnik.bg е обект на съдебни претенции и влиза в съдебни разходи по повод свои публикации, и няма възможност да модерира и читателски форум и да носи отговорност за него. Сайтът разчита и на дарения от читатели, за да се запази като място за мнения извън контролираните медии.
  1. 1) marilin
    „Не се занимавай, платил съм ги – 13,44 лева.“ там ни е проблема, че НЕ СЕ ЗАНИМАВАМЕ. А трябва да се занимаваме, защото в противен случай ще ни мачкат все повече и повече. И аз имах проблеми с Ментел, ама като за се занимах с тях и вече нямам проблем с тях, даже обратното те щяха да имат сериозен проблем с мен. Нали си смениха системата. През този период получих сметка от над 300 лв. за месец, като аз говоря не повече от 50-60 лв. месечно. Тъпите ментелци ми дали данните на трета фирма за вземане на задължения. Но като се ...още

  2. 2) belinoshti
    Господи!!! Хем не се учудвам, хем съм потресена... Абе хора в каква държава живеем?Сред мутри-политици,сред полицейщина, абе нямам думи.Какво да й харесваш на тази скапана държава, след като не можеш да живееш сигурно, камо ли пък да се чувстваш защитен от институциите...
  3. 3) БОФОРТ
    Майка ми, сляп инвалид, почина през Януари т.г. Закрих телефона й във ВиваКом, наследник на БТК, очаквайки да платя някаква последна сума. За мое учудване ми казаха, че нищо не дължа. Миналия месец получих известие, че дължа някаква сума от порядъка на 13.44, на което не обърнах внимание. Но явно сега трябва да очаквам да ми се обадят мутрите. И още нещо ми се изясни, защо ВиваТел се преименуваха на ВиваКом.
  4. 4) a
    Не съм специалист по право, но родителите ми имат подобен проблем с 5-годишна давност, и мисля, че това решава проблема в случая: http://lex.bg/laws/ldoc/2121934337 Закон за задълженията и договорите: Чл. 110. С изтичане на петгодишна давност се погасяват всички вземания, за които законът не предвижда друг срок. Чл. 111. С изтичане на тригодишна давност се погасяват: а) вземанията за възнаграждение за труд, за които не е предвидена друга давност; б) (изм. - ДВ, бр. 12 от 1993 г.) вземанията за обезщетения и неустойки от неизпълнен договор; в) вземанията за наем, за лихви и за други периодични плащания. г) (зал. - ДВ, бр. 12 ...още

  5. 5) US
    "БТК всеки момент ще бъде продадена на тандема между мажоритарния акционер на Корпоративна търговска банка (КТБ) Цветан Василев и руската "Внешторгбанк" чрез инвестиционното й поделение VTB Capital. Както винаги обаче за тази продажба се говори с доза условност." И само БТК-то да беше руско! И после цените в БГ и услугите манталитета такива! "Що ли?" Отделно и това е наследство от комунизма и масово хората не се занимават с такива работи, ами тичат да си плащат - "Кратката справка по темата показа, че хората много се плашат и тичат да си плащат задълженията, след подобно обаждане." 100% истина! Защо? Ами ...още

  6. 6) perseus
    4, така е, но не става автоматично, трябва или да заведат дело срещу теб, ти да се позовеш пред съда на давност и готово. Другият вариант е ти да заведеш дело. Тая давност трябва да я направят автоматично да влиза в сила. Btw ако заведат дело срещу теб, е напълно вероятно постфактум да разбереш как си осъден.... особено ако пращат всички призовки на стар адрес. Това е едно пълно безобразие - да те осъдят без да знаеш!
  7. 7) Панелен земеделец
    Нещата се случват такива, защото сме притиснати отвсякъде. И понеже по-малките и по-наглите гледат от Главата - самата държава и довчерашните й /и днешни/ чиновници, тунеядци и шуробаджанаци. Те са "Примерът"! Топлофикация ме даде на частен съдия-изпълнител. Делото минало без да знам. Понеже от 7-8 мес. имам "работа" на половин щат, ме намерили по договора с работодателя. Отидох да видя документите. Били ме търсили 3 пъти, но все не ме намирали. Последният път: на 29 декември! Е, аз може и да не им отварям вратата и да не се подписвам на разни хартии, но нали щях да видя, че има дело ...още






 Начало | България | Свят | Мнения & Co | Интервю | Писмо от | Здраве, Наука & Тех | ИStoRии | Малък коментар | Арт & Шоу | Спорт | Виното | Фотогалерия | Видео | Връзка с нас


  

ЗА АВТОРСКИТЕ ПРАВА В САЙТА | ЗА ВРЪЗКА С НАС | ЗА РЕКЛАМА

направен 2007-2017® с мерак design and develop by www.ljube.com 2007 w.ljube.com