Новата изба на „Винпром Пещера” в Съединение е с капацитет 2 млн. литра годишно

Снимки: Катя Николова

„Винпром Пещера” откри най-новата си модерната винарска изба в град Съединение, област Пловдив. Тук се правят вината от серията „Домейн Пещера” и от този сезон новата техника работи на пълни обороти. От месец насам тук пристигат тонове бяло и червено грозде от над 6 000 дка собствени лозя на компанията в региона. Лозята са са част от общо 15 000 хиляди декара, които „Винпром Пещера” има из България.
В новата изба се правят всички първокачествени бели, червени вина и розе с марката Domaine Peshtera, които вече се доказаха на пазара, включително на международни прегледи на виното.
Избата има капацитет от 2 милиона литра годишно, с което общият капацитет за производство на вина от „Винпром Пещера” надвишава 14 милиона литра.

Попове освещават новооткритата изба. Снимки: Катя Николова

Попове освещават новооткритата изба. Снимки: Катя НиколоваСнимки: Катя НиколоваСнимки: Катя НиколоваСнимки: Катя НиколоваСнимки: Катя НиколоваПламен Байков и Пламен Моллов на официалното откриване. Снимки: Катя НиколоваСнимки: Катя НиколоваИзбата отвън вечерта по време на тържеството. Снимки: Катя НиколоваСнимки: Катя НиколоваСнимки: Катя Николова

В проектирането и изграждането на избата са инвестирани над 4,4 млн. лв. Най-напредналата в технологичен план изба разполага с уникална за страната техничeска база и е оборудвана по последните световни стандарти. В нея се намира и най-модерната в страната лаборатория за качествен контрол на всеки процес от производството на „Винпром Пещера”. В лабораторията експерти проследяват процесите на зреенето на гроздето, ферментацията, отлежаването и стабилизацията на вината.
Технолозите в избата казват, че 50% от майсторлъка в правенето на първокласно вино е качеството на суровината, а останалите 50% се дължат на фината и деликатна обработка. „Винпром Пещера” през последните годни инвестира милиони, за да затвори напълно своя цикъл на производство. Експертите на компанията казват, че истинското вино се прави, като се започне на първи етап от засаждането и грижите за лозята и се премине през контрола на тяхното зреене и беритбата им в абсолютно точния технологичен момент. Следва приемането на суровината в избата, с гарантирано съхранение на нейните качества от полето до уникална за Балканския полуостров италианска преса. Накрая гроздовия сок достига до ферментационните съдове, в които всички процеси са стриктно и безупречно проследявани. Етапите на ферментация и стабилизация се следят безкомпромисно от технолози, специализирали по цял свят. Сред тях е и световноизвестният енолог Никола Вива, който дава гаранции за световно качество на вината Domaine Peshtera.
„Винпром Пещера” обнови всичките си фабрики през последните няколко години или ги изгради изцяло по последна дума на технологията и по всички стандарти на ЕС. Освен с най-модерните на Балканите винарска изба и лаборатория в Съединение, в град Пещера компанията разполага с най-голямата дестилерия за високоалкохолни напитки, най-голямата изба с капацитет за съхранение на над 14 000 000 литра гроздови дестилати и огромна производствена площ, на която за разгърнати над 4 модерни цеха. За всичко това само през последните години са инвестирани над 80 млн. лв.
Бизнесът на „Винпром Пещера” е от регионално и национално значение. Компанията е един от най-големите производители, работодатели и данъкоплатци в своя сектор, има и сериозен принос във финансирането на централния и местните бюджети. „Винпром Пещера” е няколкократен носител на грамотата “Данъкоплатец на годината” и наградата “Златна роза” за частна фирма, внесла най-много данъци за Южна България.

Виното
Коментарите под статиите са спрени от 2014 г., заради противоречиви решения на Европейския съд, който в един случай присъди отговорност за тях на стопаните на сайта, после излезе с противоположно становище. В e-vestnik.bg нямаме капацитет да следим и коментари на читатели. Обект сме на съдебни претенции заради статии, имали сме по няколко дела с искове за по 50-100 хил. лева. Заради което приемаме дарения за сайта (виж тук повече), чиито единствени приходи са от рекламни банери.