Водка Flirt победи Finlandia Platinum и Danzka vodka на конкурс в Лондон

Бутилката с новия дизайн. Снимка: Кетрин комюникейшън

На международния ежегоден конкурс The Spirit Masters 2012 в Лондон, организиран от специализираното списание The Spirits Business, българската водка Flirt победи световни марки като Danzka Vodka и луксозната Finlandia Platinum.
В конкурса международно жури всяка година подлага на безкомпромисни оценки топ брандове алкохоли в категориите водка, уиски, джин, текила и др. Журито в конкурса се състои от дестилъри (б. л. – технолози по произвоство на високоалкохолни дестилати), журналисти, пишещи ревюта за алкохолни продукти, бармани в престижни хотели и търговци, които отговарят за спиртните напитки в големи търговски вериги. Дегустациите се провеждат в Лондон и са слепи, т.е. никой не знае какво опитва и не може да се влияе от популярността и историята на съответния бранд.
Почетната стълбичка на конкурсите, провеждани от списание The Spirits Business, се състои от три позиции: Silver, Gold и най-високото възможно признание – Master. България няма алкохолен бранд, който да се е завърнал с най-голямото възможно отличие от конкурс с такъв ценз, а именно с признание за водка Master 2012 г., какъвто получи FLIRT водка в борбата с редица световно известни марки на наложени алкохолни компании. Отлично балансираният и мек продукт на „Винпром Пещера” се класира наравно със световноизвестни брандове, а в някои категории дори ги надмина. Това е повече от голям успех за българска водка, с цена много по-достъпна от конкурентни напитки с десетилетна история и ореол, изграждан чрез многомилионни рекламни кампании.
Признанията за българската напитка не спират до тук. Водка FLIRT взе златен медал в категорията „Дизайн и опаковка”, задминавайки Danzka Vodka и дори току-що лансираната луксозна Finlandia Platinum, които трябваше да се задоволят със среброто. За стойността на отличието в тази категория най-добре говори фактът, че в конкурса за уиски злато са получили напитки от световна величина – 18-годишното уиски Cutty Sark и лимитирана серия на Highland Park.
Всъщност златното отличие на водка FLIRT за „Дизайн и опаковка” не е голяма изненада. Миналата година компанията направи редизайн на водката съвместно с една от най-известните агенции за продуктов дизайн в Европа – JustBlue. Новият външен вид на напитката е елегантен, с изчистени линии и създава усещане за кристална чистота на питието. Според оценките това усещане е реално и в пълен синхрон със самия продукт.
Водка FLIRT е произведена с една от най-модерните технологии в Европа за дестилиране на зърнен спирт, извлечен от селектирана пшеница. Скоростта на смесване на съставките може да се опише образно, като падане на вода от 17-метров водопад. Безкомпромисният контрол на качеството на съставките и многостепенната каскадна обработка гарантират отличен краен продукт, чийто единствен недостатък в очите на по-взискателните консуматори е… неговият български произход. Престижните отличия от Лондон обаче доказват, че една родна водка може да се конкурира съвсем успешно със световни марки.
Сега вече не е чудно защо след края на конкурса директорите на списание The Spirits Business са изпратили писмо до „Винпром Пещера”, в което се казва „Това е фантастичен резултат! Сериите на конкурса The Spirits Masters се превърнаха в едни от най-уважаваните арбитри в света на алкохолната индустрия, така че с право можете да се гордеете с вашите постижения!”. Освен това редакторите на списанието дават за пример българската компания и посочват значимостта на успехите за продуктите й на страниците на октомврийския брой на The Spirits Business. Именно сред най-известните брандове там се откроява и снимка на родната водка.
Отличията на The Spirits Masters 2012 бяха връчени в хотел Martinez – един от емблематичните на булевард „Кроазет” в Кан. Сред мениджъри на водещи алкохолни компании от цял свят са поканени и директорите на Винпром Пещера, за да вземат лично престижните сертификати.

Виното
Коментарите под статиите са спрени от 2014 г., заради противоречиви решения на Европейския съд, който в един случай присъди отговорност за тях на стопаните на сайта, после излезе с противоположно становище. В e-vestnik.bg нямаме капацитет да следим и коментари на читатели. Обект сме на съдебни претенции заради статии, имали сме по няколко дела с искове за по 50-100 хил. лева. Заради което приемаме дарения за сайта (виж тук повече), чиито единствени приходи са от рекламни банери.