Връщането на цигарите е долен популизъм, който вади България от Европа

Премиерът Борисов даде заден ход за цигарите в типично негов стил – днес едно, утре наопаки.

В случая обаче той си опитва да се хареса на колкото се може повече избиратели и не иска да плаши част от тях – пушачите.
Малко преди това лидерът на опозицията Станишев обеща, че ще преразгледа забраната за цигарите, като спечели изборите догодина. И това е популизъм.

У нас политическите лидери се надпреварват кой по-голям популист е. С фалшиви аргументи, че забраната за пушене опразнила заведенията и намалял оборотът.

Решението да се върне пушенето в заведенията ще извади България от Европа. Цяла Европа последователно повече от 10 години се опитва да ограничи пушенето, първо забрани рекламите, после и самото пушене в заведения. А у нас политиците, за да се харесат на пушачите, са готови да отдалечат страната от цивилизацията.

Витиевати мерки за отделни салони за пушачи в заведенията са измама. Много малко са онези заведения, които имат достатъчно площ за отделен салон. Отпадането на забраната ще доведе отново до опушени малки заведения, в които уж имало запазени маси за непушачи.

В България се пуши много. И пушачите са нахални, типично за страна в която има критично голяма маса простаци. Бай Ганьо е жив. Той сега е дори по-агресивен, с повече претенции. Пушачи са около 37 процента от българите. И заради тях да се променят закони, да налагат на всички кефа им, за да гласуват за онзи, който им го позволи?

Нищо чудно – в крайна сметка, Бай Ганьо е навсякъде – и в парламента, и, разбира се, на челно място в Министерския съвет.

Коментарите под статиите са спрени от 2014 г., заради противоречиви решения на Европейския съд, който в един случай присъди отговорност за тях на стопаните на сайта, после излезе с противоположно становище. В e-vestnik.bg нямаме капацитет да следим и коментари на читатели. Обект сме на съдебни претенции заради статии, имали сме по няколко дела с искове за по 50-100 хил. лева. Заради което приемаме дарения за сайта (виж тук повече), чиито единствени приходи са от рекламни банери.