www.e-vestnik.bg
Фийд за коментари Фийд за публикации
четвъртък, 23 октомври 2014
БългарияСвятМения и коментариЗдраве и наукаАрт и шоу

Луксозна подводница с изба и фитнес е новата мания на супербогаташите

14 Юли 2007

 

Бизнесът с луксозни подводници е трудно да бъде проумян.

“Ако откриеш къде ми е подводницата, ти я подарявам,” казва руският милиардер Роман Абрамович. И това е всичко, което самотният собственик на футболен клуб Челси ще каже по въпроса.

Луксозните подводници са най-новата мания на супербогаташите, които се чудят къде да се усамотят и къде да похарчат парите си. Снимка: U.S.Submarines

Дъното на океана е най-новият предел, до който стигнаха най-богатите хора в света, разпилявайки парите си. Да се качат на подводница, за да видят какво има на дъното на океана – това е най-новото и най-откачено разточителство на магнатите, което надхвърля разходите дори по най-новия модел Бугати или за билета до Международната космическа станция, който струва 38 млн. долара.

Производителите и продавачите на луксозни подводници от Тихия океан до Персийския залив казват, че потайността и фантазията са в основата на оформилата се търговска ниша сред налудничавите милиардери. “Там долу всички са заможни ексцентрици,” казва Жан-Клод Карм, вицепрезидент на маркетинга на фирмата за производство на луксозни подводници U.S.Submarines, базирана в Портланд, Орегон. ”И всички са крайно потайни.”
Затова на обществеността не е известно кои са собствениците на стоте луксозни подводници, които в момента кръстосват Седемте морета.

Пол Алън, съосновател на Майкрософт, предупредил конструктора на подводницата си, че ако се разприказва, ще му умре бизнесът. “Не ми е позволено да говоря за подводницата, обаче тя е доста шантава и при това красиво изработена,” казва Фред Роди, един от инженерите, работили по подводната му яхта Olympic Tool & Engineering в Шелтън, Вашингтон.

“Ако ви издам списъка с клиентите ми, ще трябва да ви застрелям,” казва и Брус Джоунс, президент и основател на U.S.Submarines. 50-годишният Джоунс е син на корабен конструктор и построил първата си подводница, задвижвана от дизелов и акумулаторен двигател, през 1993 година. Оттогава във всеки договор за продажба има клауза за конфиденциалност, която пази самоличността на купувача в тайна. “Това е мръсен бизнес, в който може да ти отрежат езика,” твърди Джоунс.

Финикс 1000 е висок колкото четириетажна къща, дълъг е 65 метра и става както за военни, така и за туристи. Снимка: U.S.Submarines

Хърв Жубер е бивш командос от френските военноморски сили, който през 1995 година захвърлил автомата и се хванал за отвертката. Тогава построил първата си луксозна подводница. Сега е изпълнителен директор на Exomos - фирма за изработка на подводници по поръчка, която се намира в Дубай. Той гледа на работата си по-романтично: “Аз съм поет, който строи подводни яхти за богати хора.”

“Чудесна сделка е да вложиш в лодка, която ще се потопи под водата, 80 млн. долара и да я извадиш на пазара за 150 млн.,” казва Джоунс. “Нашият Финикс 1000 е висок колкото четириетажна къща, дълъг 65 метра и става както за туристи, така и за военни.”

Най-новата военна подводница – американската New Attack Submarine - струва 2,4 милиарда долара и може да носи на борда си 16 крилати ракети Томахоук. Според Джоунс най-опасното оръжие на борда на неговата Финикс 1000 е тапата за шампанско.

“Военната флота иска съдове, с които да транспортира оръжия,” казва Джоунс докато върви близо до тренировъчната база на американската подводна флота в Айдахо. “Сега строя луксозни съдове, които да транспортират хора, които имат повече пари, отколкото могат да похарчат.”

Подводницата, конструирана от Жубер, е за 10 души и струва 15 млн. долара. На борда може да бъде оборудван и гимнастически салон. Сиатъл 1000 - средноголемият модел на U.S. Submarines – струва 25 млн. долара и е висок колкото триетажна къща. На борда има пет самостоятелни каюти, пет бани, две кухни, фитнесзала, изба за вина и зала за наблюдение на дъното, която е дълга над девет метра и е широка четири метра и половина. Обсегът й е 3000 морски мили.

“За никого няма да правя жълта подводница,” казва Джоунс. 12-метровият съд, притежаван от Алън от Майкрософт, е жълт и имаше цена от 12 млн. долара. Той може да стои потопен една седмица.

Моделът Stingray е Ферари-то на подводниците. Той е едноместен и е любим на магнатите. Снимка: Exomos

В изложбената зала на Exomos в безмитната зона “Джебел Али” в Дубай клиентите могат да избират между 14 луксозни модела. От 2005 година 170-те работници на Жубер са пуснали на вода 18 подводници. 26 клиенти чакат да им бъдат доставени чисто новите модели, сред които са модерната малка Stingray и 26-метровият Proteus. “Proteus е подводен автобус,” казва Жубер. “Stingray е по-забавен и се движи като Ферари.”

Една от опасностите за членовете на подводното братство на супербогаташите е да бъдат разкъсани на парчета на дъното. “Страничните хидролокатори винаги могат да се разпознаят като торпедо,” твърди 50-годишният инженер докато сваля синьото платнище от триместния луксозен спортен модел подводница, която се разработва във фабриката му и ще струва 350 000 долара. “Правителствени служби посещават лодките, за да проверят дали на борда им има торпеда. А собствениците са длъжни да уведомяват властите кога къде се намират. Те често не го правят и това им създава проблеми.”

Подводниците са оборудвани супермодерно. Една от опасностите е да се прави секс пред прозорците, защото делфините ревнуват и могат да ги пробият. Снимка: U.S.Submarines

“Как да постъпваме в такива случаи е описано в секретното предписание “Тактики, техники и процедури”, казва Стив Бландо, говорител на Американската брегова охрана. “За това не може да се говори.”

В Таити синът и главен съветник по икономическите въпроси на бившия президент на страната, понастоящем лидер на опозицията Оскар Темару, заяви, че тихоокеанската държава иска да наеме капитани на луксозни подводници, които да плуват в кристалните и топли води на Френска Полинезия.

“Луксозните подводници са бъдещето на Таити,” твърди Темару. “Наричаме ги нашият животоспасяващ план. Като развием пазара на луксозните подводници и този вид туризъм ще привлечем посетители, които да се наслаждават на плажовете и на подводния живот.”

Що се отнася до подводния живот, популацията на делфини в региона може да се окаже проблем за подводниците. Жубер твърди, че има клиенти, които специално е инструктирал как да правят любов в дълбоките води пред люковете за наблюдение, без да предизвикат подводен инцидент. “Делфините се възбуждат прекалено лесно, когато усетят, че хората правят любов,” казва Джоунс от U.S. Submarines. “Те са ревниви и започват да удрят с нос по стъклото.” Какво е най-доброто решение? “Завеси”, твърди Джоунс.





Етикет:

 






 Начало | България | Свят | Мнения & Co | Интервю | Писмо от | Здраве, Наука & Тех | ИStoRии | Малък коментар | Арт & Шоу | Спорт | Виното | Фотогалерия | Видео | Връзка с нас


  

ЗА АВТОРСКИТЕ ПРАВА В САЙТА | ЗА ВРЪЗКА С НАС | ЗА РЕКЛАМА

направен 2007-2014® с мерак design and develop by www.ljube.com 2007 w.ljube.com