Лъжата с нискотарифните авиокомпании

(Виж тук по-подробна статия по темата – „Защо трябва да внимаваме с Wizz Air и други нискотарифни авиопревозвачи„)

Снимка: флай блог

Лъжата, че нискотарифните авиокомпании те возят за 80-90 евро, докато накрая плащаш примерно 140 или 150, за да пътуваш като нормален човек, няма как да издържи още дълго. Да не говорим, че тарифите на нормалните и нискотарифните започват все повече да си приличат, а понякога, ако си добавиш таксите, за които ти казват малко преди плащането, нискотарифните се оказват и по-скъпи.

(Б. р. – Освен обявената ниска цена, нискотарифните компании искат допълнително таксуване на багаж, на чекиране, застраховка, ако закъснее полетът или изпуснеш връзката, такси за плащане с кредитна карта и др. Важен момент при билетите за нискотарифни авиокомпании е часът на полета. Те обикновено са в ранен час. Например, ако полетът е в 6 сутринта, пътникът трябва да е на летището в 4-4,30 часа, което няма как да стане с метро или автобус, които тръгват по-късно. Затова към цената на билета за полета се добавя цената на такси до летището, която варира мужду 40 и 70 евро за градове като Рим, Брюксел, Париж. Освен ако пътникът не реши да преспи във фоайето на аерогарата).

Например Air Berlin е всичко, което всяка друга нискотарифна авиокомпания би трябвало да бъде – но не е.

Първо, във всичките им цени е включен един чекиран багаж с тегло до 23 килограма (както при всяка от по-добрите нормални авиокомпании). Сори, ама пътуването само с ръчен багаж си е компромис. Сериозен компромис, свързан с ограничения и лишения. А летищата тъй или иначе имат създадена инфраструктура за превозване на багажи – къде е идеята тя да се ползва от само 10-20% от пътниците срещу луди такси, за да могат останалите 80-90% да си мислят, че спестяват по 5 евро…

Второ, цената, която ще прочетеш, когато си избрал датите и часовете на полета, е цената, която ще платиш. Няма „дай сега още 8 евро за плащане с дебитна карта, 16 евро за плащане с кредитна карта или депозирай поне 500 евро по наша сметка, за да си ги харчиш без допълнителни такси“.
Така е честно. Начинът, по който компанията ще си получи парите през платежните системи, не е грижа на клиента – още по-малко пък тя има право да ПЕЧЕЛИ от самите транзакции.

Не те чакат и никакви други изненадващи такси в хода на резервацията – дори не ти предлагат толкова натрапчивите при останалите нискотарифни превозвачи застраховки, без които никой не ти гарантира, че ще летиш без допълнително плащане, ако случайно полетът ти бъде отменен или си изпуснеш връзката с друг полет – ако ще и да е на същата компания.

Единствената разлика при Air Berlin от „нормалните“ авиокомпании е в това, че предварителният избор на запазено в самолета струва допълнителни пари. Но тъй или иначе всеки, който е летял някога с нискотарифна компания, знае, че това не представлява никакъв проблем. И храната – тя също е платена опция. Макар и да не е никак скъпа – и да можеш дори още при купуването на билета да си избереш менюто.

Изобщо, струва ми се, че това е бъдещето и на останалите нискотарифни компании, които искат да останат на пазара.

От личната страница на Stefan Yankov във Фейкбук

България
Коментарите под статиите са спрени от 2014 г., заради противоречиви решения на Европейския съд, който в един случай присъди отговорност за тях на стопаните на сайта, после излезе с противоположно становище. В e-vestnik.bg нямаме капацитет да следим и коментари на читатели. Обект сме на съдебни претенции заради статии, имали сме по няколко дела с искове за по 50-100 хил. лева. Заради което приемаме дарения за сайта (виж тук повече), чиито единствени приходи са от рекламни банери.