Проучванията сочат, че българските медии пишат предимно за ГЕРБ
Медиите следят предимно кампанията на ГЕРБ. Това съобщиха от Института за социална интеграция в София и Фондацията за европейски прогресивни изследвания в Брюксел – две организации, които осъществяват мониторинг на предизборния и изборния процес в България в рамките на „Граждански наблюдатели за мониторинг – честни избори 2013“. По техни данни през първите три седмици на предизборната кампания на ГЕРБ са били посветени 3642 материала в медиите.
Основната опозиционна сила БСП е отразена 2021 пъти, а на трето място по отразяване е била кампанията на ДПС с 865 публикации.
Социологът Стефан Георгиев, който е координатор на екипа за медиен мониторинг, съобщи, че информациите за протестиращите от февруари 2013 г. са били едва 40.
При лидерите на основните политически сили картината на медийното отразяване е била сходна през първите три седмици на кампанията.
Най-популярен е бившият премиер и лидер на ГЕРБ Бойко Борисов, споменаван почти два пъти повече от председателя на БСП Сергей Станишев (1859 към 1029 пъти). Далеч назад остават председателят на ДПС Лютви Местан с 301 споменавания, Меглена Кунева с 273, Яне Янев с 207, Иван Костов с 203 споменавания. На дъното на тази класация са лидерът на „Атака“ Волен Сидеров, който присъства 119 пъти в изследваните информационни единици, и председателят на СДС Емил Кабаиванов с 63.
Според експертите в повечето случаи става дума за неутрално отразяване, като само в отношението към Борисов и ГЕРБ се забелязва леко негативно отношение. По думите им скандалът с подслушването се е отразил на бившия вътрешен министър Цветан Цветанов. Той е най-често споменаваният политик, незаемащ лидерски пост, но значителна част от публикациите за него са по-скоро в негативен контекст. Бившият вътрешен министър е попаднал 1846 пъти в наблюдаваните медии.
Далече зад него остават претендентът за премиер на социалистите Пламен Орешарски с 232 споменавания и Лиляна Павлова от ГЕРБ с 238.