СофияПловдивВарнаБургасРусе

Предизборна реклама – обикновени хора срещу Меркел

Меркел е в центъра на предизборната телевизионна реклама на ХДС; опозиционните социалдемократи крият своя непопулярен кандидат и залагат на обикновените хора 

Ройтерс

Предизборен плакат на СДП

Германските християндемократи фокусират своята предизборна телевизионна рекламна кампания върху канцлера Ангела Меркел, докато опозиционните социалдемократи включват обикновени хора в рекламните си клипове и почти пренебрегват своя непопулярен кандидат – Пеер Щайнбрюк.

Съперниците започнаха финалния месец от кампанията за изборите на 22 септември, като представиха поразяващо различни телевизионни стратегии. Консерваторите на Меркел имат преднина от 16 пункта пред германската социалдемократическа партия според проучванията на общественото мнение, но нейната десноцентристка коалиция може да не спечели мнозинство.

„Германия е в добра форма и не можем да позволим да изложим това на риск“, заявява спокойно лидерът на ХДС в централното послание на 90-секундния рекламен клип, който включва необичайни кадри в близък план с висока резолюция на 59-годишната Меркел.

„По-високи данъци и други тежести не биха били добри за Германия“, добавя канцлерът, атакувайки индиректно плановете на социалдемократите и техните Зелени съюзници да вдигнат данъците на лицата с най-високи доходи.

Телевизионните реклами играят много по-малка роля в германските предизборни кампании, отколкото в държави като САЩ, но могат да дадат представа за стратегиите на партиите, както и да се опитат да гарантират, че привържениците на собствената им партия ще отидат да гласуват в изборния ден.

Те са излъчвани безплатно осем пъти в праймтайма от големите обществени телевизии – А Ер Де и Цет Де Еф, и над 100 пъти по частните мрежи. Рекламните видеоклипове на социалдемократите започват да се излъчват от 22 август, а на консерваторите – от днес.

„Това е филм за Германия, за бъдещето на нашата страна и за това кое е добро за нас“, заяви мениджърът на предизборната кампания на ХДС Херман Грьое, като отхвърли критиките, че рекламите пренебрегват партията заради фокусирането върху кадрите със смущаващо близкия план на канцлера.

„Харесва ми да гледам кадрите й в близък план“, добави Грьое, след като многократно сканира рекламите с лицето на Меркел.

Консерваторите, които претърпяха поредица загуби на регионалните избори през последните години, възлагат надеждите си на Меркел. Стабилното й ръководство по време на еврокризата, когато тя обвърза помощта за затруднените държави със строги икономически реформи, остава крайъгълният камък на нейната популярност в Германия.

Обратно, социалдемократите предпочитат да държат своя непопулярен кандидат далеч от екрана. Вместо това, обикновени трудещи се от различни краища на Германия застават зад червен катедра с надпис ГСДП, обяснявайки темите, които са важни за тях.

Един мъж иска въвеждането на минимална работна заплата, друг атакува плановете за спасяване на банките, трети споделя страх от влошаващата се бедност на възрастните, докато една жена се оплаква от задълбочаващата се пропаст в медицинските грижи между бедни и богати.

„Пеер Щайнбрюк не искаше да бъде центърът на рекламните клипове“, заяви генералният секретар на ГСДП Андреас Налес. „Той изрично пожела те да показват обикновените хора и истинските им грижи. Нито един от тези хора не е актьор. Всички те са реални“.

БТА

Свят
Коментарите под статиите са спрени от 2014 г., заради противоречиви решения на Европейския съд, който в един случай присъди отговорност за тях на стопаните на сайта, после излезе с противоположно становище. В e-vestnik.bg нямаме капацитет да следим и коментари на читатели. Обект сме на съдебни претенции заради статии, имали сме по няколко дела с искове за по 50-100 хил. лева. Заради което приемаме дарения за сайта (виж тук повече), чиито единствени приходи са от рекламни банери.