Падението на Бритни Спиърс

Бритни Спиърс. Снимка: Ройтерс

Преди около десетилетие едно 16-годишно момиче от щата Луизиана, облечено в ученическа униформа, записа поппарче, което за отрицателно време се изкачи на върха на музикалните класации. Песента се казваше „Baby One More Time“, а момичето – Бритни Спиърс. Макар да не блестеше с кой знае какви гласови данни, тя бързо се превърна в идол на тийнейджърките по света и градеше имидж на невинна девойка.

През следващите няколко години Бритни изстреля хитчетата „Oops! I Did It Again“ и „Toxic“. През цялото време майка й упорито настояваше, че дъщеря й е девствена, а после – че не си е слагала силикон, макар доказателствата за обратното да бяха повече от очевидни. Днес 25-годишната Бритни има вече два развода, две деца и кариера, която отдавна не върви наникъде. Нещо повече – превърнала се е в пример за провалена звезда и в посмешище за папараците и таблоидите, които не пропускат да отразят всяка нейна погрешна стъпка.

А материал за отразяване – колкото щеш. През повечето време Бритни изглежда ужасно запусната, но си позволява да ходи с ултракъси поли, под които не смята за нужно да слага бельо. В началото на годината тя си обръсна главата и постъпи в рехабилитационна клиника. След излизането си оттам се впусна в бесни купони и поведе битка в съда с бившия си съпруг Кевин Федърлайн за попечителството над двете им деца. Междувременно успя да се изпокара с куп журналисти, с майка си и с адвокатите си.

Майки с деца преминават покрай плакати на бременната Бритни в Токио. Снимка: Ройтерс

Миналата седмица Бритни саботирала фотосесия за списанието OK! и изправила на нокти цял екип стилисти, фризьори и гримьори, твърдейки, че дрехите, с които ще я снимат, не са достатъчно къси, тесни и секси. После си поръчала пържено пиле и с мазни пръсти започнала да облича рокля “Гучи”, като от време на време притичвала до тоалетната, оставяйки вратата отворена. По едно време йоркширският й териер се изходил на пода, а тя използвала рокля за 6700 долара, за да почисти. Накрая си тръгнала ядосана от снимките и отказала да върне тоалета за 15 хиляди долара.

“Видяхме едно младо момиче, което отчаяно се нуждае от помощ – коментира главната редакторка на списанието Сара Ивънс. – Най-тъжното е, че тя е заобиколена от хора, които се правят, че не става нищо нередно.” В крайна сметка от ОК! решили да не публикуват катастрофалните снимки, но описали случилото се по време на фотосесията в специална статия.

Изцепките на Бритни далеч не свършват дотук. Но и няма смисъл да бъдат изброявани повече. Едно е сигурно – тя вече е стигнала дъното и каквато и слава да е имала преди, това едва ли ще й помогне да възвърне позициите си. Как певицата се превърна от попзвезда в посмешище?

Бритни Лин Спиърс е родена на 2 декември 1981 г. в Кентууд, Луизиана. На 8-годишна възраст се явява на кастинг за предаването “Клуб Мики Маус” на Дисни. Не я взимат, тъй като е прекалено малка, но един от продуцентите я харесва и урежда тя да посещава летни курсове в училището по танцови изкуства в Ню Йорк. Три години по-късно Бритни е приета в “Клуб Мики Маус” и там се запознава с Кристина Агилиера и бъдещото си гадже Джъстин Тимбърлейк.

Певицата на сцената в периода, когато кариерата й все още вървеше. Снимка: Ройтерс

Успехът на Спиърс вече е предначертан. Въпреки че се прибира за кратко в родния си Кентууд, за да завърши гимназия, тя сключва договор с продуцента Макс Мартин, на когото дължат успеха си и “NSync”, “Бекстрийт Бойс” и победителката в “Америкън Айдъл” Кели Кларксън. Именно Мартин написва първия хит на Бритни „Baby One More Time“, а после и „Oops! I Did It Again“.

През 1998 г. Бритни сключва договор с “Jive Records” и скоро се превръща в осмата най-добре продавана женска изпълнителка в американската звукозаписна индустрия с над 75 милиона продадени албума. През 2001 г. Спиърс сключва договор за няколко милиона долара с “Пепси”, за да бъде тяхно рекламно лице. Бритни е на върха – песните й са на челните места в класациите, концертите й са повече от успешни, а феновете й – безброй.

Голямата й грешка е, че в един момент решава, че може да се оправя без помощта на тези, които са я направили звезда. При подготовката на четвъртия си албум “In the Zone” тя скъсва отношенията си с Макс Мартин, а скоро се разделя и с Джъстин Тимбърлейк. Продажбите на новия й албум не са добри. Една от песните от него – „Toxic“, става хит, но оценките в пресата далече не са ентусиазирани.

Бритни с бившия си мъж Кевин Федърлайн. Снимка: Ройтерс

Падението на Бритни вече е започнало. През септември 2003 г., 6 месеца след нахлуването на американските войски в Ирак, тя ни в клин, ни в ръкав заявява в телевизионно интервю: “Мисля, че трябва да вярваме на нашия президент, независимо какво прави. Трябва да го подкрепяме и да не осъждаме това, което се случва.” Скоро след това Бритни заминава за Лас Вегас заедно с приятеля си от детството Джейсън Александър и се омъжва за него. 4 дни по-късно успява да анулира брака си, като твърди в съда, че не е била съвсем трезвена по време на венчавката.
Не минава много време и Бритни се омъжва за танцьора от своята балет Кевин Федърлайн, чиято приятелка по онова време очаква второ дете от него. През септември 2005 г. Спиърс ражда първия си син, а след по-малко от година – втория. А два месеца по-късно подава молба за развод заради “непреодолими различия”.

Именно тогава започва истинският таблоиден ад за Бритни, от който тя няма изгледи да се измъкне скоро. За 25 години тя е преживяла повече неща, отколкото нормалните хора преживяват за цял живот. Да възвърне предишния си успех и дума не може да става. Но дали поне ще успее да заживее нормално, само времето ще покаже.

(По „Индипендънт“)

Арт & Шоу
Коментарите под статиите са спрени от 2014 г., заради противоречиви решения на Европейския съд, който в един случай присъди отговорност за тях на стопаните на сайта, после излезе с противоположно становище. В e-vestnik.bg нямаме капацитет да следим и коментари на читатели. Обект сме на съдебни претенции заради статии, имали сме по няколко дела с искове за по 50-100 хил. лева. Заради което приемаме дарения за сайта (виж тук повече), чиито единствени приходи са от рекламни банери.