СофияПловдивВарнаБургасРусе

САЩ – дипломация в социалните мрежи

Американското правителство все повече разчита на социалните медии като нов метод на дипломация в онези части на света, където традиционни дипломати не винаги са налице.

Когато неотдавна в Южен Судан избухнаха нови боеве, не дипломат беше този, който се обърна към местното население. Вместо това екипът на Държавният департамент на САЩ във Вашингтон се свърза с бивши студенти от Южен Судан, учили в САЩ в рамките на правителствени програми за обмен. „Помолихме ги да помогнат за прекратяване на насилието и получихме отговор от всички наши южносудански възпитаници“, каза Еван Райън, помощник-държавен секретар за образованието и културата.

Райън и Дъг Франц, помощник-държавен секретар за бюрото по публичните въпроси, говориха на събитие, наречено „Дигитална дипломация: Да направим външната политика по-малко чужда“(Digital Diplomacy: Making Foreign Policy Less Foreign). Дискусията беше част от Седмицата на социалните медии в Ню Йорк, която привлече дузина медийни магнати от цялата технологична индустрия. „Доста повече от половината от населението на света точно сега е на възраст под 30 години и това са хората, до които се стараем да стигнем – тези хора живеят онлайн“, каза Райън.

Дори за Иран, където САЩ нямат дипломатическо присъствие, Вашингтон създаде виртуално посолство онлайн, чрез което иранците могат да се информират за визите и възможностите за обучение в САЩ.

За да заглуши гласовете, проповядващи насилие, Държавният департамент е създал и мултиезично звено, което да се бори с екстремистите в социалните медии, добави Франц. „Имаме хора в сградата на Държавния департамент, които водят непрестанен разговор в екстремистки сайтове по света, за да внесат в тези разговори реалността, акквато е според нас“, каза Франц.

Бързоразрастващите се социални медийни платформи се използват не само в райони, които са недостъпни за американски дипломати. Американски официални лица използват тези канали и за да комуникират с медиите и обществеността.

Държавният секретар Джон Кери например използва акаунта си в Туитър, за да прави важни съобщения. През ноември Кери обяви в Туитър успеха на Женевската конференция, на която беше постигната сделка между Иран и шестте световни сили относно ядрената програма на Техеран. Неговото кратко съобщение беше използвано като водеща извънредна новина в медиите по целия свят.

Също така, когато опустошителен тайфун връхлетя Филипините през ноември, Кери качи снимка в социалните медии, на която държеше плакат, скриващ лицето му. Целта беше да привлече вниманието на колкото се може повече хора къма мащабите на бедствието и да привлече помощи за жертвите.

БТА

Свят
Коментарите под статиите са спрени от 2014 г., заради противоречиви решения на Европейския съд, който в един случай присъди отговорност за тях на стопаните на сайта, после излезе с противоположно становище. В e-vestnik.bg нямаме капацитет да следим и коментари на читатели. Обект сме на съдебни претенции заради статии, имали сме по няколко дела с искове за по 50-100 хил. лева. Заради което приемаме дарения за сайта (виж тук повече), чиито единствени приходи са от рекламни банери.