Тайни на изчезналия самолет излизат наяве

Едва след 12 мъчителни дни наяве излезе нещо, което тайландските власти държаха досега в тайна, пише италианският в. „Кориере дела сера“. Тайландски военен радар е засякъл в 1:28 часа на 8 март (малайзийско време) самолет, който е летял към Куала Лумпур.

Две минути по-късно малайзийският боинг, който принципно трябваше да пътува от Куала Лумпур за Пекин изчезна, според официалните данни. Какъв е този втори самолет? Дали е бил изтребител? Дали е всъщност отклонения вече самолет на малайзийските авиолинии? Засега тези въпроси остават без отговор. Банкок уточни, че досега не са споделили данните от радара, защото Малайзия не ги била поискала.

Това е честно казано необяснимо поведение от страна както на Малайзия, така и на Тайланд, освен ако двете страни не са искали да скрият нещо, пишат журналистите на в. „Кориере дела сера“ Гуидо Олимпио и Гуидо Сантевеки.

Новите разкрития за неидентифициран самолет показват, че тази машина е отивала първо към Куала Лумпур и Малакския проток, преди да завие на север и да се насочи към Андаманско море, западно от Малайзия, посочва по темата в. „Фигаро“.

Този самолет е сменил няколко пъти посоката, а сигналът, който изпращал бил слаб и прекъсвал, но това не се е сторило подозрително на Тайланд, тъй като самолетът не се е движил в тайландското въздушно пространство и не е бил възприет за заплаха за сигурността на Тайланд, допълва вестникът.

Втори нов аспект излиза наяве в последните часове. Той касае завоя на запад на малайзийския самолет. Според американски източници, цитирани от в. „Ню Йорк таймс“ завоят е бил препрограмиран.

Някои, който е познавал много добре командите на системата за управление на полета, е въвел данните за смяната на курса. Ето защо сега вниманието се насочва и към самата системата за програмиране на полета.

Промяната на курса чрез въвеждане на нови данни не е трудно за пилот или за човек, който имат опит с програмирането, посочва в. „Фигаро“. Системата може да се препрограмира от мястото на първия и на втория пилот.

Но в случая с полет МН370 изглежда трудно един и същ човек едновременно да препрограмира системата и да изключи системата за връзка със земята, както и системата за локализиране на самолета. Трябва да има двама души, за да свършат тази работа.

Те трябва да са подготвени от известно време. Така че е имало или съучастничество между двамата пилоти или някой е заставил пилотите да действат така, или пък някой е извадил от играта пилотите и е поел контрола на самолета, посочва в. „Фигаро“.

Според в. „Ню Йорк таймс“ обаче препрограмирането на полета е станало не ръчно, а автоматично чрез въвеждането на компютърен код. Военните радари в Азия са прекалено силни, за да пропуснат преминаването на такъв самолет, посочва изданието, цитирайки американски експерти, които визират системата от военни радари в Китай, Индия, Пакистан и Афганистан. Тези оценки се появиха в отговор на предположения, че самолетът може да е преминал някъде, без да бъде идентифициран.

Западни издания публикуват и нови версии за изчезването. Все по-голяма вероятност набира сценарият, че малайзийският самолет е бил свален с ракета, след като се е озовал в ръцете на въздушни пирати, готови да го разбият върху азиатски мегаполис. Откъде е изстреляна ракетата, засега никой не смее да прави хипотези, посочва в. „Кориере дела сера“.

Файлове са били изтрити неотдавна от симулатора за полети на първия пилот на изчезналия малайзийски самолет,

това е показал анализът на симулатора, иззет от дома пилота, предаде Асошиейтед прес, като се позова на съобщение на малайзийския министър на отбраната Хишамудин бин Тун Хюсейн.

Специалисти се опитват да възстановят файловете. Министърът на отбраната подчерта на пресконференция днес, че първият пилот капитан Захари Ахмад Шах е невинен до доказване на противното.

Той съобщи, че всички страни, от които е имало пътници в самолета, са изпратили справка за миналото им, с изключение на Русия и Украйна. Тоест не са получени справки за общо трима пътници. Анализът на получените досега справки е показал, че нито един от пасажерите не е подозрителен.

Според психоложката от Париж Ребека Дювилие малайзийският самолет е станал просто жертва на криза на амок (внезапна проява лудост) на пилотите, пише в. „Фигаро“.

БТА

Свят
Коментарите под статиите са спрени от 2014 г., заради противоречиви решения на Европейския съд, който в един случай присъди отговорност за тях на стопаните на сайта, после излезе с противоположно становище. В e-vestnik.bg нямаме капацитет да следим и коментари на читатели. Обект сме на съдебни претенции заради статии, имали сме по няколко дела с искове за по 50-100 хил. лева. Заради което приемаме дарения за сайта (виж тук повече), чиито единствени приходи са от рекламни банери.