Изтрещелият Меркурий

Румен Белчев

Кое ни е наред, та хороскопите – току се натресем на ретрограден Меркурий и моментално държавната машина казва „Мъц!” и спира, за да не се озове в канавката. И ако не е полицейският бюлетин за застреляни, прегазени, пияни, дрогирани или просто изчезнали, вестниците просто няма с какво да се пълнят! Забравих – от време на време – и някой пожар!

Хващаме „СТАНДАРТ” и научаваме, че по съвета на астролози „Спират сделки заради ретро­градния Меркурий”! „От началото на септември всякакви сделки секнаха, разкриха пред „Стандарт” адвокатски кантори и нотариуси в София и страната”.
Ами – както е рекъл цитиран от изданието бизнесмен, „няма защо да дърпаме дявола за опашката”.

На хората на бизнеса и спорта е позволено да са суеверни – това понякога дори помага. Малко под въпрос е доколко помага на държавните мъже, но то ще си проличи, защото според премиера, цитиран от „ТРУД”, „Ретрограден Меркурий бави кандидата на ГЕРБ”. Изданието гордо посочва и, че „както „Труд“ писа в броя си от 7 юли, управляващите решиха президентският вот да се проведе на 6 ноември заради съвети на астролози”.
Да се надяваме кандидатът да е от сой, от добра зодия и с добър аксцедент, иначе – жална ни майка България, която я управляват по хороскопи!

Иначе по света хорските кампании вървят със страшна сила, кандидатите се чудят как да привлекат гласове и измислят всякакви хитринки. Не знам дали в Щатите слагат туршии в мазето, но сезонът предразполага към кулинарни електорални експерименти – според дописка в „ТРУД” „Клинтън показа сила, отвори буркан с корнишони”. Не е зле и нашите кандидати да опитат – всеки истински българин трябва да може да отвори буркан с краставички с голи ръце, шише вино с вилица и бутилка бира със зъби!

Доколкото кандидатската надпревара у нас е в известен смисъл и  състезание за надплюване, „ТЕЛЕГРАФ” също дава полезни примери – „Нашенци се надплюват с тиквени семки”. Такова състезание се провело във Франция, като се използвали различни техники – „със засилка, с надути бузи, с издаден торс и др.”

Пропусната е техниката с отскок – Пипи Дългото чорапче с преклонение говори за учителката си – „Когато тя скача и плюе, целият град ликува”. Малко смущение предизвиква първото изречение на дописката, според което надплюването било не с тиквени, а с пъпешови семки – или има колебание в превода, или редакторът не е виждал тиква, но това са подробности пред великата цел да се даде тласък на предизборната борба.

Приложенията за астропрогнози трябва да се четат внимателно и без предубеждение – притурката „Астро Телеграф” на телеграфното издание е кооптирала „Личния астролог на Путин Павел Глоба”, за да даде полезни съвети – например, че в периода на ретроградност на първата планета „Астрологично периодът е много подходящ за телефонни измами”. Измамници, дерзайте!

Има и положителни вести – „ТРУД” във всекидневния си „Зодиак” ни уверява, че „Българи се пробуждат за новото време”. Не в смисъл на Онова Ново време от началото на века, а за истинска нова ера  в името на която хората „се събират, за да обединяват енергията си и да създадат вибрация, която може да промени света”.

Разбира се, това е чудесно, петимни бяхме за тая нова ера, че тая съвсем ни писна, но малко се смущаваме от следващите препоръки на изданието, предполагаме, за постигане на по-силна вибрация: „Консумирайте секса без мярка и опаковка” или „Не е важно кой ви духа, важното е да не става течение”.

Приключваме с полезния съвет „Не се напивайте като кютуци”, решаваме да спазваме поне него, че в период на ретроградност само това му липсва на нашенския Меркурий, та хептен да изтрещи.

От Разпечатосване

Мнения & Ко
Коментарите под статиите са спрени от 2014 г., заради противоречиви решения на Европейския съд, който в един случай присъди отговорност за тях на стопаните на сайта, после излезе с противоположно становище. В e-vestnik.bg нямаме капацитет да следим и коментари на читатели. Обект сме на съдебни претенции заради статии, имали сме по няколко дела с искове за по 50-100 хил. лева. Заради което приемаме дарения за сайта (виж тук повече), чиито единствени приходи са от рекламни банери.