СофияПловдивВарнаБургасРусе

Испания: gay-friendly

Франс прес

Процъфтяващият гей туризъм се диверсифицира

Хомосексуалните хора, чиито разходи превишават средното равнище на харчените суми от пътуващите, са стимулирани от туристическата индустрия, която се опитва да им предостави по-голямо разнообразие, отвъд отколешното клише за „фиеста“ в Ибиса.

На туристическото изложение Fitur, което приключи в неделя, 22 януари, в Мадрид, и е едно от най-големите в света, специално място бе отделено на този сектор в страна, сочена като особено приятелски настроена към гей общността. Испания е една от първите три страни, в които бе легализиран хомосексуалният брак.

Според оценки гей туристите са едва 5 до 10% от туристите в света. „Те обаче харчат повече“, защото обикновено нямат деца и следователно разполагат „с повече средства“, обяснява Хуан Педро Тудеал, директор на консултантска агенция Diversity consulting international. Между другото, те харчат „още повече, когато са добре приети“, твърди Томас Бьомкес, директор на германската консултантска агенция Diversity Tourism.

И макар да е трудно да се определят в цифри разходите, „не можем да отречем, че пътуващите ЛГБТ (лесбийки, гейове, бисексуални и транссексуални) са динамичен и влиятелен сегмент в туристическия сектор“, подчерта и Световната организация по туризъм още в доклад от 2012 година.

Испанската столица очаква 3 милиона посетители за Световния гей парад в края на юни – началото на юли, с приходи, по-големи и от привлечените от обикновения гей парад, който за няколко дни донесе 150 милиона евро. Интересът към събитието не убягва на големите компании: въздушният превозвач Ibеria предлага специални намаления за този период на годината, а същото правят и някои хотели.

В Испания „гей“ фестивалите са част от продуктите, с които се привличат клиенти в някои курорти. На Канарските острови Maspalomas организира три такива събития годишно с оборот, който може да достигне до 20 милиона евро всеки път, според организатора им Фернандо Ярдуйа.

Като цяло резервираните ваканционни клубове, бунгала и круизи са се увеличили силно. Според Томас Бьомкес гей клиентите имат „специални потребности“: възможността да си организират срещи, приятелски или любовни, но и да се възползват от специални оферти извън сезона, защото те не почиват много често по време на училищните ваканции.

„Някои подробности също правят пътуването по-приятно, като например хотел, който не дава отделни легла на две жени, които заедно наемат една стая“, обяснява Марион Кутюрие от агенцията за организиране на различни прояви Hansen&Partner.

Логото с дъгата не е достатъчно Испания, Тайланд и Бали вече са добре утвърдени дестинации, в същото време Латинска Америка най свой ред се позиционира в сектора. На Fitur Аржентина припомня в брошурите си, че е първата страна на континента, легализирала хомосексуалните бракове, докато Колумбия изтъква личния подход към клиентите.

Само логото с дъгата обаче не е достатъчно и дори може да отблъсне някои клиенти, които да не са задължително последователите на общностите прояви. „Някои хора не искат специални оферти“ с гей таргети и не се нуждаят от услугите на специализирани агенции. Повече са много образовани. Те знаят отлично как да си резервират всичко сами“, подчертава Бьомкес.

Репутацията на един хотел, че е гостоприемен за гейове („gay-friendly“) е едва на трето място в класацията на факторите за избор след местоположението и съотношението качество – цена, сочат резултатите от неотдавнашно проучване на американската компания за изследвания на пазара Community Marketing.

Някои дестинации се опитват да имат по-нюансиран подход от рекламирането на местата на общността или пък на разюзданите фиести.
Районът Естремадура, в югозападната част на Испания, разбира се, се опира на гей парада, поставил началото си преди няколко години след хомофобското изказване на един депутат. Естремадура обаче обещава освен това селски туризъм, забележителна архитектура и наблюдение на птици.

Целта: да се насочи за дълго и трайно към клиентела, която е все по-близка. „Не мислим, че гей туристите харчат повече“, още повече, че сега мнозина сред общността има и деца, „ние се целим в обема“, защото те са 10% от туристите, пояснява регионалният представител Уго Алонсо.

Други се насочват към лесбийския туризъм, „който преживява истински бум“ въпреки изоставането си спрямо мъжкия сектор, допълва Марион Кутюрие. „Мъжете предпочитат градския туризъм, докато жените искат занимания на открито, култура, гастрономия“, подчертава Силвия Лакоста, чиято агенция в Тенерифе посреща вече 200 клиенти месечно след две години от началото на дейността си.

БТА

Здраве, Наука & Tex
Коментарите под статиите са спрени от 2014 г., заради противоречиви решения на Европейския съд, който в един случай присъди отговорност за тях на стопаните на сайта, после излезе с противоположно становище. В e-vestnik.bg нямаме капацитет да следим и коментари на читатели. Обект сме на съдебни претенции заради статии, имали сме по няколко дела с искове за по 50-100 хил. лева. Заради което приемаме дарения за сайта (виж тук повече), чиито единствени приходи са от рекламни банери.