СофияПловдивВарнаБургасРусе

Боршош е платил 23 хил. лв., за да го сложат на корицата на сп. „Форбс”? А рекламите по улиците? (За меринджея на НДК, еп. 1.)

През декември 2016 улиците на София бяха украсени с портрета на Боршош на корицата на списание „Форбс“ на български, което представяше директор на държавни пари като преуспял частен предприемач. Снимка: e-vestnik

Вече няколко медии писаха как директорът на НДК Мирослав Боршош се вози на служебен луксозен 8-цилиндров джип „Лексус”, при все че, откакто е шеф на двореца е докарал загуба от 21 млн. лева за две и половина години.
Боршош очевидно е засегнал интересите на Пеевски, защото в контролирания от него в. „Труд” излезе подробна справка за плащания на НДК по фактури за 2015, 2016 и 2017 г. (виж тук).

В тях се вижда,  че Мирослав Боршош е раздал 1,3 млн. лева от бюджета на НДК на телевизии и радиа, списания, сайтове и пиар фирми. Да рекламират събития в НДК. Каква са тези реклами за толкова пари? Дали харчовете са само за това?

Сред фактурите се вижда едно плащане 23 940 лева към списанията „Eva”, „Grazia” и „Joy”, както е описано. Това е фирмата „Атика Ева” АД, която е издател също така на списание „Forbes” на български (плащането е записано може би като неслучайна грешка към „Актива Ева“ – няма такава фирма, има „Атика Ева“ АД и „Агенция Ева“ ООД). Плащането е записано като бартер на рекламни публикации с НДК, юли месец 2016 г. Какво обаче толкова са публикували в списанията „Ева”, „Грация” и „Джой” за НДК, чак за 23 940 лева? През 2016 сп. „Грация” си е направило в НДК церемонията за „Жена на годината”, което си има цена. И няма нищо публикувано в тези списания, което да струва толкова пари за реклама. Може да се изброи страница по страница.

Но за сметка на това има голяма публикация в списание „Форбс”, в последния му брой за годината. Мирослав Боршош е сложен на корица като водеща тема на броя и на няколко страници вътре в списанието. Заглавието на корицата е „Носителят на промяната”. Всеизвестно е в професионалните среди, че мениджъри си плащат, за да се появят на корицата на „Форбс”. Парадоксалното в случая е, че не става дума за частен предприемач, нито за мениджър на преуспяла компания, постигнала забележителни успехи, за да бъде достоен да му обърне внимание „Форбс”.

Един директор на държавна зала, похарчил огромни суми държавни пари, е представен като преуспял частен предприемач. „Форбс” е побългарен, та дрънка. Утре ще сложат и Цецка Цачева на корицата. Стига да плати някой с фактура за бартер, през някоя пиар агенция.

И като допълнение, корицата на списанието с Боршош беше пръсната на рекламни пана по улици и булеварди. За което също не се знае, дали Боршош не е платил с парите на НДК – в списъка с плащания има няколко за пиар и реклама към разни фирми, такова плащане лесно може да бъде скрито по документи като нещо благовидно.

Младият меринджей, управляващ държавни пари, си прави реклама.
Боршош го превъзнасят като най-големия благодетел на културата заради две неща главно – направил е в НДК театър „Коко Азарян” и литературен клуб „Перото”. Дали това е постижение или ощетява културата? Създал е още един държавен театър без бюджет, в който се играят по 4 представления месечно на пълна загуба. На фона на общата бедност на театри и актьори. Разходите за този театър досега са колкото да се увеличат със 100 лв. месечните заплати на всички актьори в България за една година.

(следва)

България
Коментарите под статиите са спрени от 2014 г., заради противоречиви решения на Европейския съд, който в един случай присъди отговорност за тях на стопаните на сайта, после излезе с противоположно становище. В e-vestnik.bg нямаме капацитет да следим и коментари на читатели. Обект сме на съдебни претенции заради статии, имали сме по няколко дела с искове за по 50-100 хил. лева. Заради което приемаме дарения за сайта (виж тук повече), чиито единствени приходи са от рекламни банери.