www.e-vestnik.bg
Фийд за коментари Фийд за публикации
неделя, 17 декември 2017
БългарияСвятМения и коментариЗдраве и наукаАрт и шоу

Италианското кафе се готви за отпор на "Старбъкс"

22 Септември 2017

 

Ройтерс

Две от най-големите марки кафе в Италия укрепват позиции с кафенета в Милано, близо до мястото, където американският конкурент Starbucks се очаква да започне инвазия догодина.

Lavazza отваря във вторник (вече е факт - бел. прев.) първото си кафене в пристрастения към кафето град, недалеч от реновирания площад от 19-и век, на който Starbucks ще открие първия си италиански магазин - от първокласната серия “Reserve Roasteries”, предлагаща специални смеси кафе и изискана храна.

Друга топ италианска марка - illycaffe - отвори през май собствено луксозно кафене, близо до мястото на Starbucks, в уютен двор на най-модната миланска улица.

И Lavazza, която отваря край популярната градска опера Ла Скала, и illycaffe отричат действията им да са в отговор на предстоящото пристигане на глобалния конкурент, чиято първа стъпка може да се превърне в експанзия с 200 заведения. Експерти от сектора обаче подозират, че това не е съвпадение.

“Lavazza и illycaffe са пуристите при кафето, те искат да
покажат, че са там, когато Starbucks пристигне”, казва Жан-Пол
Гайар, който ръководи Nespresso 10 години, преди да основе
компанията Ethical Coffee - швейцарска фирма, продаваща капсули
с кафе.

Битката в Милано отразява световната конкуренция сред
големите марки за завладяване на нарастващ пазар с хора, готови
да плащат повече за качествено еспресо в бутикови кафенета от
горния сегмент.

Миналата седмица Nestle купи Blue Bottle Coffee, една от топ
бутиковите американски вериги, чийто кафета с единствен
произход и студено сварени добиха популярност сред хипстърите и
отнеха от позициите на Starbucks.

JAB Holdings, инвестиционният механизъм на германската
фамилия Райман, също изкупува независими стартъпи, предлагащи
първокласни варени питиета по света - от Европа до Америките.

Главният изпълнителен директор на Starbucks Хауърд Шулц се
надява пристигането на компанията му в Милано, наричан от него
дома на “перфектното еспресо”, и вдъхновението за визията на
неговия Starbucks, да покажат на изисканите италиански любители
на кафето, че “сме схванали”.

“Радваме се да чуем за растежа на Lavazza”, заяви говорител
на Starbucks, помолен да коментира откриването на Lavazza.

Американската верига ще отвори кафенето си върху площ от
2400 квадратни метра в края на 2018 година, с цел да привлече
туристи, млади италианци и бизнесмени. Ако миланският
експеримент успее, Starbucks и местният партньор Антонио Перкаси
биха могли за шест години да отворят още над 200 кафенета в
Италия, според самия Перкаси.

Някои анализатори са скептично настроени, че Starbucks може
да “удари” пазар, на който еспресото обикновено се продава само
за едно евро (1,20 долара) - малка част от цената на кафето на
Starbucks.

Местните марки обаче също залагат на това, че италианците ще
харчат много повече за преживяване в стил “ресторант”:
illycaffee таксува около три пъти повече за кафе, поднесено на
масата.

Nestle, JAB Holdings и Starbucks са трите най-големи играча
на глобалния пазар на кафе, следвани от няколко средноголеми,
сред които Lavazza и illycaffe.

“Тъй като най-големите стават още по-големи, средните
компании са в позиция, в която трябва или да се разраснат, или
рискуват да изостанат още или пък да бъдат погълнати от
огромните си конкуренти”, коментира Матю Бари, анализатор във
фирмата за пазарни проучвания Euromonitor International.

Главният изпълнителен директор на Lavazza и някои от
фамилните собственици откриват с рязане на лента кафенето си
(заработило във вторник - бел. прев.), където клиентите могат да
отпият смес от подбрани кафета, изработени специално за
заведението, да опитат гурме храна и да си купят кафе с
единствен произход.

“Отварянето на магазин, който е на централно място, няма
нищо общо със Starbucks”, каза говорителка на Lavazza,
допълвайки, че единствената цел е да се осигури на хората
изключително преживяване с Lavazza.

Групата се занимава преди всичко с печене на кафе и доставка
за независими кафенета и ресторанти, а не толкова с търговия на
дребно, и новият й магазин е начин да увеличи видимостта на
марката на главната улица.

Преди три години Lavazza продължи активното придобиване,
изкупувайки три доставчика на кафе в Европа и Канада и
увеличавайки продажбите до близо 2 милиарда евро за миналата
година. Тя изпревари Starbucks по продажби в супермаркетите,
посочва Euromonitor International.

Illycaffe продава кафето си и чрез независими кафенета, и
посредством 230 едномаркови магазина, някои от които пряка
собственост, в 43 държави, и твърди, че иска да развие още
мрежата си, макар и не с големи придобивания.

“Новият магазин иска да бъде епохално събитие за глобалния
номад в търсене на истинския италиански начин на живот”,
отбелязва illycaffe, без да коментира пристигането на Starbucks.

Миланското кафе общество е разделено по въпроса дали
Starbucks може да си изгради репутация във високия сегмент на
италианския пазар, четвъртия по големина консуматор на кафе в
света.

“Любопитен съм към Starbucks, ще го опитам, когато дойде в
Милано”, казва 55-годишният офис служител Джузепе Гаджано в
малко луксозно кафене, близо до бъдещата локация Starbucks.
Друг клиент там обаче - 31-годишният Алберто Папарусо -
категорично не би се отказал от обичайното си кафе: “Не харесвам
кафето Starbucks. Не си струва да се ходи там”.

БТА




Етикет:

 


Коментарите под статиите са спрени от юни 2015 г. във връзка с решение на Европейския съд, според което собственикът на сайта носи съдебна отговорност за написано от читатели. E-vestnik.bg е обект на съдебни претенции и влиза в съдебни разходи по повод свои публикации, и няма възможност да модерира и читателски форум и да носи отговорност за него. Сайтът разчита и на дарения от читатели, за да се запази като място за мнения извън контролираните медии.






 Начало | България | Свят | Мнения & Co | Интервю | Писмо от | Здраве, Наука & Тех | ИStoRии | Малък коментар | Арт & Шоу | Спорт | Виното | Фотогалерия | Видео | Връзка с нас


  

ЗА АВТОРСКИТЕ ПРАВА В САЙТА | ЗА ВРЪЗКА С НАС | ЗА РЕКЛАМА

направен 2007-2017® с мерак design and develop by www.ljube.com 2007 w.ljube.com