СофияПловдивВарнаБургасРусе

Защо не се трогвам от сълзите по телевизия BiT. Протестърите да си спомнят как злорадстваха за ТВ7

Колаж от Фейсбук по повод продажбата на телевизия BiT. Автор: Биляна Амбарева

Съжалявам, но въобще не се трогвам от протестърските сълзи по телевизия BiT и по „свободата на словото“ и „заглушаването на опозиционен глас“.

Преди няколко години спряха ТВ7 при приблизително еднакви обстоятелства. Телевизията беше открито анти-ГЕРБ и „анти Шиши“, и я изкараха силово от ефир. Тогава обаче реакциите на протестърите бяха коренно противоположни – злорадство и тържество.

По това време обаче умнокрасивите не бяха опозиция, а управляваха в коалиция с Бойко. ТВ7 освен, че беше критична спрямо ГЕРБ, имаше репутация и на телевизия, която е по-приятелски настроена към руската геополитика в казуси като „Украйна“ и „Сирия“, което беше непростим грях на фона на русофобията, която се лееше от националния ефир.

ТВ7 беше телевизията, която излъчи документален филм на Диляна Гайтанджиева за гражданската война в Сирия, в който за пръв път се каза (и показа), че т.нар. демократична опозиция са всъщност мизантропски джихадистки групировки, които искат да установят тоталитарен халифат, и които тероризират всички друговерци.

По това време абсолютно всички телевизии с национален лиценз повтаряха ежедневно като папагали мантрата за „садиста и кървав диктатор Асад, който избива населението си“, и за „мирната и демократична опозиция“. Помня добре каква ярост предизвика този филм на Диляна Гайтанджиева в протестърските души. „Руска пачавра“ беше сред най-меките етикети по неин адрес, идващ от сегашните „защитници на свободата на словото“.

Та когато закриваха ТВ7, същите хора, които сега реват, че „се заглушава опозиционен глас“, тогава злорадстваха открито, че са „дръпнали щепсела на руската хибридна телевизия“. Специално си спомням „жертвата“ Паунова колко неприкрито се радваше тогава за съдбата на ТВ7. Обясняваше, че няма как „хибридна медия да бъде легитимен опозиционен глас”.

Точно заради онова им злорадство няма как сега им съчувствам. Знам, че „свободата на словото“ ги интересува само тогава, когато са засегнати те. Ако имаха повече власт, биха заглушавали всякакво опозиционно мнение и биха налагали много по-жесток информационен диктат от Бойко и Шиши. Който не вярва, нека да изгледа някои от телевизионните предавания, контролирани от протестъри, и да потърси „опозиционен глас“. Например, „Денят е култура“ по БНТ. Или някои от „либералните“ предавания по БНР и „Дарик”, където винаги се канят едни и същи хора.

– – –
От фейсбук-страницата на автора

Мнения & Ко
Коментарите под статиите са спрени от 2014 г., заради противоречиви решения на Европейския съд, който в един случай присъди отговорност за тях на стопаните на сайта, после излезе с противоположно становище. В e-vestnik.bg нямаме капацитет да следим и коментари на читатели. Обект сме на съдебни претенции заради статии, имали сме по няколко дела с искове за по 50-100 хил. лева. Заради което приемаме дарения за сайта (виж тук повече), чиито единствени приходи са от рекламни банери.