Бутафорни авиация и министри. Как ще се пазим от Русия? Защо нарязаха нови самолети?

(от редакционната поща)

Самолетите МИГ 23 на летище Доброславци преди да бъдат нарязани. Снимка: „Да спасим българската авиационна история“, общност във Фейсбук

След забележителния военен парад в София, на който прелетяха няколко самолета, искам да припомня, че България е имала 225 бойни самолета и още 165 в т. нар. „горещ резерв“. От тях нищо не е останало, нарязани са, включително нови от резерва, почти всичките са продадени за скрап или на колекционери в чужбина.
Малко светлина по въпроса хвърля и едно интервю във вашето издание с бившия космонавт ген. Александър Александров (виж тук).

Да не ме разберете грешно – няма нищо лошо да бракуват старите руски изтребители. Но са нарязани чисто нови или малко използвани самолети. Продаден е авиоремонтният завод „Терем” (за да го одържавят сега пак, но останал без специалисти), а там по-рано са ремонтирани не само български, а и чужди самолети.

Сега в армията са останали само няма и 30 бойни самолета МиГ 29 и СУ 25 (общо) , от които не могат да летят половината. И няколко хеликоптера, на които се вози Борисов или ги праща демонстративно да спасяват някой пострадал, да покаже грижа за народа.

Като искат толкова да се бият с Русия наши запалянковци, с какво мислят да се бият? Нали трябва да се пазим от руския агресор?

Турция има към 700 бойни самолета. Гърция – към 500. И двете страни са членове на НАТО.

Гърция се плаши от турски агресор, макар всички заедно да сме съюзници.
На срещата на Ердоган във Варна с представителите на ЕС, Юнкер и Туск поставиха въпроса за отношението на Турция към Гърция, за военните провокации, които прави турската армия и авиация, за претенциите за сондажите за природни богатства в териториални води и т. н. Буквално два дни след тази среща турски изтребители прелетяха над Атина демонстративно. Седмици по-късно пак прелетяха наблизо.

Самолетите МИГ 23 в процес на разфасоване. Снимка: „Да спасим българската авиационна история“, общност във Фейсбук

Ердоган сякаш иска да покаже, че въобще не му пука от изразената от ЕС загриженост за отношението му към Гърция. Това просто е агресивна ислямистка страна. По правило турски кораби и самолети провокират, а не гръцки. Това става до нашата „ограда”. Ние, слава Богу, не сме обект на турски „закачки”. Засега. Но ако станем? На какво можем да разчитаме?

За агресия от Русия можем само да се надяваме да не се случи. Но проблемите между Гърция и Турция? НАТО помогна ли на Гърция? Кой може да накара Турция да не гони корабите на съюзника си край островите и да не прелита с бойни самолети във въздушното й пространство?

Никой не можа да спре Турция преди години, когато окупира Северен Кипър и обяви турска република. Заради 10% турско население там окупира една трета от Кипър.

България може само да се моли да не се случва да стане обект на агресия от нечия страна. И колкото и да е малка, трябва да има своя авиация. Сега има бутафория, с бутафорни министри като Ненчев или Каракачанов.

Дори 10 пъти по-малко от гръцките или турските бойни самолети да има България, трябва да ги има. Сега годните да летят са между 30 и 40 пъти по-малко от тези на съседите.

Парадоксално е, но у нас нарязаха всички самолети, не оставиха дори за музей, някои от моделите вече не съществуват.

Димитър Георгиев, София

България
Коментарите под статиите са спрени от 2014 г., заради противоречиви решения на Европейския съд, който в един случай присъди отговорност за тях на стопаните на сайта, после излезе с противоположно становище. В e-vestnik.bg нямаме капацитет да следим и коментари на читатели. Обект сме на съдебни претенции заради статии, имали сме по няколко дела с искове за по 50-100 хил. лева. Заради което приемаме дарения за сайта (виж тук повече), чиито единствени приходи са от рекламни банери.