Кои са на-търсените думи с Гугъл в българския интернет за 2018 и защо?

Данни на Гугъл за търсенето на думата джендър. Интересът е по-продължителен във времето от този за истанбулската конвенция. И местата в България, откъдето се търси най-много думата, са показателни, в сравнение с търсенето за „Истанбулска конвенция“

Гугъл показва класация за най-търсени думи в българския интернет за 2018 г. За думата „джендър“ например (на 7-о място), е ясно защо. Но някой може да се учуди защо е толкова търсена дума „касов бон” или Shkolo, постарахме се да дадем обяснение.

 

1. Световно първенство по футбол
(Няма нужда от коментар, през лятото това беше най-голямото световно събитие)

2. Shkolo
(Търсене на сайта https://www.shkolo.bg/, който работи с ученици и родители през смартфони, интернет, обучение с игри и т. н.)

3. Турска лира
(Рязката инфлация на лирата през тази година засяга много български турци, туристи и търговци, това обяснява търсенето).

4. Истанбулска конвенция
(Мнозина я подцениха, други я фетишизираха, тя засяга фундаментален проблем на човека и светогледа му, взаимоотношения в обществото и естествено предизвика такъв интерес).

Данни за търсенето с Гугъл на „Истанбулска конвенция“.

5. Авто изпит
(Обяснимо, всеки иска да кара кола, колите в България са евтини)

6. Fortnite
(Онлайн видео игра, възрастните не ги разбират тия работи).

7. Джендър
(Понятие, свързано с Истанбулската конвенция, което остава спорно и след купища обяснения).

8. Bitcoin
(Криптовалута, която въпреки мрачните прогнози и остро негативни коментари, все още се котира и мнозина вярват в нейното бъдеще).

9. Касов бон
(Не, повечето хора знаят какво е касов бон и малцина търсят значението му с Гугъл. Тук търсенето е за сайта https://kasovbon.bg/, чрез който НАП дава всяка седмица награда таблет за хората, които са си регистрирали номера на касовата бележка в сайта).

10. GDPR
(Това е търсене за приетия окончателно през 2018 г. от ЕС регламент за защита на лични данни в интернет, социални мрежи и др. Нарича се General Data Protection Regulation – GDPR. Известен още като Директива (EU) 2016/679, когато е пусната за обсъждане. Тя заменя директивата на ЕС Data Protection Directive, приета през 1995 г. На български е Общ регламент за защита на данните – ОРЗД, но с българското съкращение никой не го търси. А и у нас чувствителността към защита на данни е по-слаба, отколкото в развитите страни).

 

Търсене на ТВ предавания и риалити формати

 

1. VIP Brother
(Според някои данни за зрителската аудитория „Фермата” изпреварва „ВИП Брадър”, но в търсачката е обратното, макар и с малко. За „ВИП Брадър“ интересът има върхов момент, а за „Фермата“ е по-трайно разпределен във времето)

Данни на Гугъл за търсенето на „ВИП Брадър“.

2. Фермата
(Шоуто е на бТВ е в остра конкуренция с „Биг Брадъра” на Нова тв, в едно и също време)

Данни на Гугъл за търсенето на „Фермата“.

3. Instaqueen
(Тинейджърско риалити предаване, свързано с Инстаграм и социални мрежи)

4. Като две капки вода

5. Стани богат

6. Hell’s kitchen

7. Masterchef

8. Гласът на България

9. Big Brother Most Wanted

10. Черешката на тортата

 

Търсене само на спортни събития

 

1. Световно първенство по футбол

2. Кубрат Пулев – Хюи Фюри

3. Australian open

4. Левски – Славия

5. Олимпиада

6. Джошуа – Поветкин

7. Лудогорец – Милан

8. Световно първенство по волейбол

9. България – Норвегия

10. България – Норвегия

(Не е ясно защо Гугъл е подредил мача България – Норвегия два пъти на 9-о и на 10-о място. И данните в графиките са еднакви)


Виж още в trends.google.com

България
Коментарите под статиите са спрени от 2014 г., заради противоречиви решения на Европейския съд, който в един случай присъди отговорност за тях на стопаните на сайта, после излезе с противоположно становище. В e-vestnik.bg нямаме капацитет да следим и коментари на читатели. Обект сме на съдебни претенции заради статии, имали сме по няколко дела с искове за по 50-100 хил. лева. Заради което приемаме дарения за сайта (виж тук повече), чиито единствени приходи са от рекламни банери.