www.e-vestnik.bg
Фийд за коментари Фийд за публикации
неделя, 31 август 2014
БългарияСвятМения и коментариЗдраве и наукаАрт и шоу

Раду Капрау, ОМВ: В Австрия и Германия дизелът е по-евтин от бензина

Горивата на бензиностанциите на ОМВ са внос от Австрия, Румъния и местно производство
Горивата на бензиностанциите на ОМВ са внос от Австрия, Румъния и местно производство

24 Януари 2008

 

Раду Капрау е директор верига бензиностанции ОМВ България.

- Г-н Капрау, откъде се доставят дизелът и бензинът, които се продават в бензиностанциите на ОМВ в България?

- ОМВ оптимизира веригата на своите доставки. Това означава, че на българските бензиностанции ние предлагаме продукти от Австрия, Румъния и местно производство.

- Тоест купувате бензини и дизелово гориво и от Лукойл-Нефтохим?

- Частично.

- Каква част?

- Не можем да кажем някакъв фиксиран процент, защото зависи от ситуацията на пазара. В един момент е по-изгодно да взимаме от Румъния, в други моменти е по-изгодно да купуваме от местния пазар.

- Как бихте коментирали съотношението на цените на дизела и бензините за крайния потребител в различните държави?

- Както знаете, цената на горивото се образува от доста неща - от спецификата на локалния пазар, от нивото на акцизните ставки и от валутния курс. Не е правило цените на дизела да са по-високи от бензина, но се случва понякога, както в момента в България и на други пазари.

- Каква е ситуацията на колонките на бензиностанциите в Австрия?

- В Австрия или по-специално в Германия, откъдето идвам в момента, цената на дизела е по-ниска отколкото на бензина.

- Защо в България е обратното? Според вас кое е определящо кое гориво да бъде с по-висока цена - политиката на рафинерията, доминираща на пазара в дадена държава, на правителството чрез данъците или… конюктурата на международния пазар? Кой от тези фактори влияе най-силно? (виж тук: “Защо дизелът е по-скъп от бензина?”)

- Причината не може да бъде само една, цената не се определя само от едно нещо. Има влияние и на международните пазари. Цените се повлияват от количествата, които се продават и купуват на международните пазари. В някои страни самите рафинерии нямат капацитет да произведат необходимото количество от дадено гориво за местния пазар. Прекалено много фактори определят цената.

- Вашата рафинерия в Румъния (б. р. - ОМВ груп придоби през 2004 г. мажоритарен дял в най-голямата румънска нефтена и газова компания “Петром”) дизела или бензина продава по-скъпо?

- Зная, че дизелът е по-скъп от бензина в Румъния, Унгария, Чехия и Словакия… Не е специфично само за България такова съотношение.

- Дизелът или бензинът е по-екологичното гориво?

- Нормите Евро 4 и Евро 5 определят изискванията към горивата, които се продават. И ако продуктът отговаря на норма Евро 5, не можем да кажем кой е по-екологичен, защото той е толкова качествен, че просто не замърсява околната среда с вредни газове. Стандартът Евро 4 стана задължителен за страните от ЕС от 1 октомври 2006 г., а от 1 януари 2007 г. той е задължителен и за България. Евро 5 ще стане задължителен за всички модели нови автомобили от септември 2009 г. Този стандарт е трябвало да влезе в сила от средата на 2008 г., но Европейският съюз е гласувал да се отложи с една година въвеждането му, за да има достатъчно време за подготовка, производство и тестване на двигателите. Стандарт Евро 5 изисква изключително ниско съдържаие на сяра в горивото – максимум 10 ррm (0,001 мг/л )в дизела. Това е практически съвсем чисто гориво. ОМВ вече предлага от декември такова гориво в България – това е новият подобрен зимен дизел - ОМВ Алпин дизел, с който автомобилът пали без проблем при температури минус 33 градуса и дори по-ниски.

- Европа продължава ли да е ориентирана към дизелизация на автомобилния си парк?

- Определено има тенденция на европейския пазар за преминаване повече на работа на дизел. Но подобна тенденция се забелязва и на българския пазар.

- Заради по-голямата енергийна ефективност на дизеловите двигатели ли?

- Това е тенденция, която следват и самите производители на коли.

- Защо?

- Защото при дизеловите коли консумацията на гориво е по-ниска. И ако до момента се е обръщало повече внимание на качествата на бензиновите двигатели, сега повече внимание се обръща на потенциала на дизеловите двигатели, който досега е изпускан. Специалистите казват, че до момента е използван едва половината (само 50% от капацитета на дизеловите двигатели, докато на бензиновите - близо 100%. Но това е само твърдение на техниците.

- По колко продавате алпин дизела на бензиностанциите в страната?

- Той е по-скъп от нормалния дизел на бензиностанциите на ОМВ с 14 ст. на литър. Но е по-икономичен от него. Изчисленията са, че при пълен резервоар (50-55 литра) можете да карате с 20 км повече, отколкото с нормалното дизелово гориво.

- Какво е съдържанието на биодизел в него?

- В момента ОМВ не предлага биодизел на пазара в България, защото още не са решени законодателно нещата за включването му в дизела.

- Според програмата за горивата, приета от правителството, индикативната цел е от тази година да се смесва 0,2% биогориво към дизела.

- Това все още не е официална информация. Чакаме правителството да я потвърди.

- В Австрия колко процента биодизел има в дизела на колонките в бензиностанциите?

- Повече от 2 % биодизел в дизела.

- В какъв срок след като излезе нормативният акт за смесване на дизел с биодизел, ще предложите такова гориво на бензиностанциите?

- В момента на българския пазар не може да се намери биодизел, който да отговаря на европейските стандарти. Веднага щом регулациите станат ясни, ние ще отговорим на тях и ще започнем да внасяме биогориво.

- Какви цени на горивата прогнозирате за тази година? Докъде ще стигнат цените на дизела в Европа?

- Ако знаех, щях да бъда гуру на този бизнес. Но предположението на ОМВ е, че суровият петрол ще достигне 80 долара за барел. Но това са само прогнози.





Етикет: ,

 

  1. 1) Stoyan
    В статията има нещо което ме смущава: Тук в германия на практика няма разлика в цената на дизела и бензина. До миналия петък дизела беше (средно за страната) 0.2 цента на литър по-скъп. От понеделник бензина е с 0.1 цента на литър по скъп - има и куп бензиностанции където дизелът все още е с 1 цент по-скъп. Цените са така вече от месеци - на практика без разлика.
  2. 2) Жоро
    Вземете да питате какво е заплаштането на персонала в Австрия и как е в България защото тук работят за жълти стотинки и ги третират като кучета в буквалния смисъл на думата.Интересна тема не мислите ли?
  3. 3) Anonymous
  4. 4) Borislav Boychev
    на Омв бензиностантсиите 4акам поне 10мин за да ме обслуйи единствениqт им нает работник говорим за варна.Напоследак взэ сам да си наливам и сам си по добре. Това сиг. е о6те един от на4ините да спести6 от зааплати и да загуби6 доата клиенти.А суг менидйерите не са доволни и затова и персонала не е доволен. Даиде дса изгубим о6те 5000 клиента уааууу
  5. 5) чичата
    варна, научете някоя и друга българска дума, че съвсем се потурчихте
  6. 6) NR
    тук във Финландия разликата между дизела и бензина е поти 30 евро цента
  7. 7) Досие
    Персонала работи като луд на по 12часа на отровните изпарения а заплатата е малка на всичкото отгоре орязана от измислени липси,глоби..,дилърът скрива и взима за себеси бонусите на персонала,третира ги като кучета даже се грижи по добре за кучетата от колкото за персонала,през зимата се рини сняг с лопати вместо дилара да наеме трактор с който да се разрине срамота,а иначе сме в 21-век и в ЕС,вземете обърнете внимание на тези дилъри (визирам Панев)и на тези регионални корумпирани мениджъри (визирам Манев),това е човек който си затваря очите за някой лев,елате в Русе и вижте работниците на ОМВ с какви скъсани ...още






 Начало | България | Свят | Мнения & Co | Интервю | Писмо от | Здраве, Наука & Тех | ИStoRии | Малък коментар | Арт & Шоу | Спорт | Виното | Фотогалерия | Видео | Връзка с нас


  

ЗА АВТОРСКИТЕ ПРАВА В САЙТА | ЗА ВРЪЗКА С НАС | ЗА РЕКЛАМА

направен 2007-2014® с мерак design and develop by www.ljube.com 2007 w.ljube.com