Винпром “Пещера” заля медиите с реклама. За да не се шуми около скандала в МВР?

Цели страници рекламни съобщения колко пръв, важен и почтен производител е винпром “Пещера” задръстиха изведнъж вестниците. И който не беше разбрал, че винпромът има някакъв проблем, по това разбра.

Вестници като “24 часа” публикуваха обилни обяснения от страна на “Пещера”, че те като производител не вършат нищо незаконно. Откриването на пловдивдската “Винария” беше отбелязано в няколко вестника със снимки на министрите Петър Димитров и Кабил на щанда на “Пещера”. Имаше информации колко златни медала взел винпромът на изложението в Пловдив (при положение, че няколко винопроизводители взеха в пъти повече медали от “Пещера”).
Защо е целият масраф?

В скандала с МВР изплуваха записи на разговори между арестувания зам.-шеф на ГДБОП с един от собствениците на винпром “Пещера”. В тях се говори, че някой от хората на „Пещера“ донесъл „едни неща“ на Иванов, ама само половината. В друг разговор се говори как трябва „да помислим какво да правим, да сменяме тактиката“. В трети дълго се уточнява каква точно скъпа пушка да купят хората от винпрома на височайшето ченге. Защо хора от винпром “Пещера” ще купуват пушка (само пушка ли?) на един зам.-шеф на ГДБОП? Да отдадат почит на героичната му борба с престъпността? Или да се отблагодарят за свършени услуги? Какви може да са те?

През септември миналата година на една пресконференция хора от асоциацията на производителите, търговците и вносителите на алкохол заявиха, че тримата най-големи производители на алкохол у нас използват фалшиви бандероли. Те не казаха имена, но тримата най-голeми са “Пещeра”, “Карнобат”и “Търговище”. Същевременно данните за продадените бандероли показват драстично спадане в последните 4 години. Все едно че българинът е почнал да пие 4 пъти по-малко за това време. А напротив, той пие повече.

Ако се свърже това със скандала в МВР и контактите на хора от „Пещера“ с шефове там, може да се зададе логичният въпрос – затова ли досега няма случай да е правен тараш от полицаи при производителя в търсене на фалшиви бандероли? Такива тараши са правени няколко пъти в завода и в складове на конкурента „Карнобат“. Там са залавяни фалшиви бандероли, но никакви последствия от това.

В „Пещера“ са чисти като момина сълза. Те са от най-големите рекламодатели в медиите. А напоследък хората им обикалят по вестниците и предлагат още повече реклама. Всеизвестно е, че вестниците не засягат в публикации интересите на своите рекламодатели. Така пълната истина за скандала в МВР остава скрита за обществото. Никой не рови да се разбере какъв е общият бизнес на един зам.-шеф на ГДБОП с хора от винпром „Пещера“.

В бранша на производителите на алкохол е публична тайна, че масово се използват фалшиви бандероли. Благодарение на това цените на концентратите у нас са най-ниските в Европа. Някои производители като „Пещера“ и „Карнобат“ продават толкова евтино напитките, че не е ясно как при тая цена на дребно може да се произведе една бутилка, да й се плати акцизът, и производителят, и търговците да вземат минимална печалба. А на всичкото отгоре производителят да дава и милиони за реклама.

Според някои изчисления на пазара за алкохол у нас става дума за около 160 млн. лева неплатени акцизи годишно. С тия пари могат да се издържат няколко партии, а да не говорим за ченгета и МВР шефове.

Коментарите под статиите са спрени от 2014 г., заради противоречиви решения на Европейския съд, който в един случай присъди отговорност за тях на стопаните на сайта, после излезе с противоположно становище. В e-vestnik.bg нямаме капацитет да следим и коментари на читатели. Обект сме на съдебни претенции заради статии, имали сме по няколко дела с искове за по 50-100 хил. лева. Заради което приемаме дарения за сайта (виж тук повече), чиито единствени приходи са от рекламни банери.