Германците в шок – изследване показа, че всички са еднакви

Германците мечтаят да бъдат различни и държат да са индивидуалисти, но се оказва, че вземат решения под влияние на общественото мнение и без никаква връзка с волята си. Снимка: бесттравелблогвар.ком

Германците спят с пижами, боядисват стените си в жълто, за една година изпиват 540 чаши алкохол и спят със съпругите си 117 пъти, освен това имат еротични сънища 15 пъти месечно.

Германката си ляга с нощница, обича печива, орхидеи и купища плюшени играчки, наредени на облегалката на дивана. Тя също прави секс със съпруга си 117 пъти в годината, изпива общо 229 алкохолни напитки и сънува секс пет пъти в месеца. Заедно те имат едно дете и пазаруват в евтини супермаркети като Aldi или Lidl, три от които са разположени само на пет минути от дома им.

Запознайте се с г-н и г-жа Средностатистически германци, чиито профили бяха разкрити от най-всеобхватното изследване, провеждано някога за “типичния германец”. Изследването на сп. Шпигел предлага уникален поглед върху това, което прави германците германци и разкрива, че въпреки че най-честото им желание е да бъдат различни, поведението на повечето от тях всъщност е крайно предсказуемо. Данните са събрани от статистическа информация, проучвания на общественото мнение, интервюта по домовете и информация, събрана при продажби. Изводът е, че нацията е по-хомогенна откогато и да било.

Средностатистическото тевтонско семейство отива на почивка за две седмици в годината, основно в Германия, въпреки че най-обичаната дестинация е Майорка. Той (45-годишен) е висок 1,77 м, а тя – 1,65 м. Той неизменно е с наднормено тегло (83,5 кг), докато тя (67 кг на 42 години) е със среднодълга коса, и е единствената, която отговаря за домакинството, като едновременно с това харесва хороскопи и книги за диети. И двамата си падат по Хари Потър.

Любимите им ястия, които не са се променили от години, въпреки влиянието на глобализацията върху широкия достъп до всякакви артикули, са леща, вурстчета с къри (наденички, оваляни в къри на прах и кетчуп) и шпецле – яйчена паста и шницел.

Ползата от изследването, освен че информира рекламодателите и политиците за предпочитанията на аудиторията им, не става ясна на пръв поглед. Но резултатите са увлекателни и демонстрират поразително едно еднообразно общество, като събуждат страхове, че страната е попаднала в капана на монотонността и тъпотата. А за германците е истински шок да разберат, че докато си мислят, че са бодри индивидуалисти, голяма част от тях всъщност живеят еднакви животи.

Средностатистическата германка е висока 1,65 м и тежи 67 кг, като върти цялото домакинство, пие по 229 алкохолни напитки в годината и има сексуални сънища пет пъти в месеца. Снимка: биринфо.ком

“Ситуацията е парадоксална, коментира „Шпигел“ във водещата статия, посветена на “средния германец”. Във време, когато абсолютният индивидуализъм е повод за радост за едни и се рисува като източник на всички злини от други, униформата става нещо задължително.”

“Все по-често взимаме решенията си под влияние на общественото мнение, някои под принудата на необходимостта, а други – без никаква връзка с волята си. Дори най-големият индивидуалист, убеден, че е неповторим, измерва щастието си като се сравнява с другите хора.”

Невероятно подробното изследване, което задълбава във всичко – от обичайния цвят на колата до размера на средностатистическата баня и въпросите колко често мастурбират германците, в колко часа се събуждат и дори в коя посока тръгват, когато влизат в супермаркетите – рисува картина на общество, което копнее за близост и за това, нещата от първа необходимост да са на една ръка разстояние. Притеснително е, че явно то не мечтае за новости, иновации или нови държави.

Картината е още по-изненадваща поради факта, че последните изследвания показаха, че пропастта между богати и бедни в Германия в расте, като бавно подкопава безкласовото общество, с което германците толкова се гордеят. И въпреки че очакваният ефект от това са все по-различни вкусове, се случва точно обратното.

Но както казват авторите на изследването, може би германците обичат да не се отличават от другите, защото това е знак за стабилност и мир. Те твърдят, че страната, която преди години беше оформяна от желанието си за война, може би наистина копнее за еднообразие. Германците дори имат специален израз за това, да си обикновен или безличен – null-acht-fünfzehn (08/15) – което е стандартът за автоматично оръжие, използвано от войниците във Вермахта през Втората световна война.

Изследването завършва с извода, че “след бурните векове и катастрофални десетилетия достигнахме до държава на умерена и обикновена демокрация”, при което да се “сливаш с тълпата” и “общественият ред” са най-голямото желание на гражданите.

Накрая е нарисуван портретът на хората, които са добре нахранени, добре образовани, горе-долу удовлетворени и в общи линии скромни:

Обикновеният германец:
– прави секс 117 пъти в годината;
– събужда се в 6.23 часа;
– изминава по 24,5 мили на ден;
– работи по 30,3 часа в седмицата (през 1960 година са били 41,4 часа);
– кара шестгодишен Фолксваген металик, който мие девет пъти в годината;
– когато влезе в магазин тръгва надясно;
– когато пазарува счита, че цената е по-важна от качеството;
– има на разположение 296 кв м жилищна площ (при семейство от 2,2 души), чиито наем е 408 евро на месец;
– мечтае да махне тапетите от стените и да сложи на пода паркет от череша или орех;
– заспива за 15 минути;
– печели по 3702 евро на месец.

Свят
Коментарите под статиите са спрени от 2014 г., заради противоречиви решения на Европейския съд, който в един случай присъди отговорност за тях на стопаните на сайта, после излезе с противоположно становище. В e-vestnik.bg нямаме капацитет да следим и коментари на читатели. Обект сме на съдебни претенции заради статии, имали сме по няколко дела с искове за по 50-100 хил. лева. Заради което приемаме дарения за сайта (виж тук повече), чиито единствени приходи са от рекламни банери.