Топ 10 на рекламите в Интернет за 2008 г.

Известното английско списание за реклама Campaign публикува класациите си за 2008 г. Кои са 10-те най-популярни рекламни клипове в Интернет според изданието?

1. Рекламата за Pot Noodle (марка фиде за бързо приготвяне), наречена „Tipping Pot“ (Повратна кофичка), пародира рекламата на „Гинес“ „Tipping Point“ (Повратна точка) снимана за 10 млн. лири. Този клип е струвал само 10 хил. лири и е гледан над 2 млн. пъти в Интернет.


2. ХХХ Покана за купон. Клипът за 30-годишнината на „Дизел“ е съставен от откъси от порно филми от 80-те, направени „безопасни“ с наложена анимация.

http://www.youtube.com/watch?v=YEz0Ri8J7Gs
3. Рекламният клип за „Найк“  на 72andSunny печели „Златен лъв“ в Кан. Режисьор е Гай Ричи. Участват Уейн Руни, Кристиано Роналдо. Гледан над 6 млн. пъти.


4. Wassup (Кво стаа) през 2008 г. Какво става с героите на прочутия клип на „Бъдвайзер“ от 1999 г. в края на „ерата Буш“. Политическа реклама за Барак Обама, гледана над 6 млн. пъти.

http://www.youtube.com/watch?v=ndzWVnD7-vQ
5. Тест за внимание: „Видяхте ли мечката с лунна походка?“ Клип за безопасността на велосипедистите.


6. Ругаещият буркан на „Бъдвайзер“. Забранена от телевизиите заради неподходящ език. Гледана над 4 млн. пъти в Youtube.


7. Футболни съпруги. Снимана от Saatchi & Saatchi с мобилен телефон на стадиона за бирата „Карлсберг“.


8. „Летящите пингвини“ за iPlayer на Би Би Си. Гледана над 100 хил. пъти за един ден.


9. Тайгър Уудс ходи по водата. Трейлър за електронната игра PGA Golf tour 09. Шегува се с бъг в играта, открит от фен. Гледан над 2,5 млн. пъти.


10. Последните снимки на Крис Палмър. Рекламен клип за конкурса за режисьори на Палмър. Един от кандидатите решава радикално нещата.

http://www.youtube.com/watch?v=NFw0a2-r2gs
Арт & Шоу
Коментарите под статиите са спрени от 2014 г., заради противоречиви решения на Европейския съд, който в един случай присъди отговорност за тях на стопаните на сайта, после излезе с противоположно становище. В e-vestnik.bg нямаме капацитет да следим и коментари на читатели. Обект сме на съдебни претенции заради статии, имали сме по няколко дела с искове за по 50-100 хил. лева. Заради което приемаме дарения за сайта (виж тук повече), чиито единствени приходи са от рекламни банери.