СофияПловдивВарнаБургасРусе

Политици и медии изкарват Борисов по-черен, отколкото е. Вкарват си автогол

Шумът от думите на Бойко Борисов в Чикаго вместо да му навреди, постигна обратен ефект. Политиците на ДПС заговориха за расизъм, политици от БСП в декларации употребиха думата “фашизоид”. Обявиха още, че ще се уведомят Европа какви ги приказва Бойко Борисов. Това пък, последното, е голяма глупост – като малки деца, които се жалват на учителката си, че другарчето им ги бие. Това издава политически инфантилизъм и немощ.

От всички черни краски, с които медите описаха думите на Борисов, и от декларациите на политиците, той печели, вместо да губи. Може турци и цигани да се отблъснат от думите му. Да делиш българските граждани на такива групи не е коректно, противопоставя. Но със сигурност Борисов е спечелил от избирателите на “Атака” и БСП. Много от тях не приемат Сидеров, защото е очевидно краен и неадекватен. Но гласуват за него като протест, напук на останалите, от които са разочаровани. Сега имат алтернатива на Сидеров – Бойко Борисов им обещава същите неща, с малко по-разумен тон. Избирателите под 40-50 години, които са недоволни от вота на пенсионерите, предимно за БСП, със сигурност симпатизират на оценките на Борисов.

Всъщност Борисов каза неща, върху които всеки мисли – колко са турците, колко са циганите, колко са пенсионерите, които основно гласуват на избори. Кметът не е казвал, че това е “лош човешки материал”. Това са думи на журналист от в. “Сега”, който е бил в Чикаго, цитирани и от в. “Дневник”, сложени в устата на Борисов. След това повторени по много други медии като негови думи. Поради големия шум мнозина се запознаха и със записа на изказването му (има го и в e-vestnik) и се убедиха, че думите му се манипулират. И точно така се получава обратния ефект – онези, които искаха да покажат как Борисов се е издънил за пореден път, му направиха услуга и му създадоха образ на несправедливо оклеветен от медиите.

Не е въпросът дали изказването на Борисов е расистко. Като него мислят голям брой хора в България, не случайно кметът-приказливец има толкова голяма подкрепа. И когато на тези хора им обясняваш, че той е расист, само затвърждаваш привързаността им към Борисов. Той каза: „материалът, дето се явява на избори и от който можем да избираме кадри“, а не „материалът, който глусва“. Както и да е. Смешното в тази ситуация е, че именно така описаният от Борисов електорат в момента симпатизира най-много на него. И до изборите той има време да го разочарова, както е почнал.

По-забавното, което медиите не отбелязват, е, например кой придружаваше Борисов в Чикаго. Единият е Радослав Тошев – син на Тошо Тошев, главен редактор на “Труд”. Политически бояджия – бивш общински съветник от “Гергьовден”, сега от ГЕРБ. Брак по сметка и за двете страни – Борисов го приел като свой доверен човек (шеф е на Комисията по транспорта и се разпорежда с още куп неща в общината) – вероятно, за да си осигури симпатиите на влиятелен вестник. А пък какъв е интересът на Тошев, може само да се предполага. Преди около две години в. “Демокрация” откри, че редакцията му се намира на земя край Народния театър, която била собственост на Радослав Тошев. Този компромат беше премълчан от останалите медии и така си остана без отговор.

Та, вместо да вкарват думи в устата на Борисов, които той не е произнасял, по-добре медиите да се огледат около него. Да видят каква воня на корупция се носи от общината, колко проблеми на София си седят непипнати вече втори мандат на кмета.
И как да вярваш на такива медии – до неотдавна пяха псалми за Борисов, показваха го всеки ден като месия, а сега – аууу, какви лоши работи говори в Чикаго.

Коментарите под статиите са спрени от 2014 г., заради противоречиви решения на Европейския съд, който в един случай присъди отговорност за тях на стопаните на сайта, после излезе с противоположно становище. В e-vestnik.bg нямаме капацитет да следим и коментари на читатели. Обект сме на съдебни претенции заради статии, имали сме по няколко дела с искове за по 50-100 хил. лева. Заради което приемаме дарения за сайта (виж тук повече), чиито единствени приходи са от рекламни банери.