СофияПловдивВарнаБургасРусе

Звездите изядоха киното на „Берлинале” + фотогалерия и видео

Деми Мур на фотосесия за промоцията на филма „Щастливи сълзи“. Снимка: Ройтерс

Всеки ден по червения килим пред „Берлинале паласт” минават поне две холивудски звезди. Фотографите снимат, феновете крещят възторжено, звездите се въртят по килима, демонстрирайки тоалети и изящни фигури, поддържани чрез фитнес и диети, всички изглеждат доволни. Колкото до филмите – в цялата тази суматоха те все повече губят значението си.

59-ят международен кинофестивал в Берлин отбеляза търговски успех три дена преди края си. Продадени са 270 000 билета, което надвишава билетите, купени по време на целия фестивал миналата година. Причината според организаторите е както в засиления интерес към киното, така и в откриването на нова зала. „Фридрихщадпаласт” – сцената, на която танцуваше балетът на ГДР, добре познат и у нас от телевизионните новогодишни програми, се превърна в киносалон с 1800 места. „Берлинале” отдавна не е съсредоточен само на Потсдамер плац, а се е разпръснал из целия град, което, разбира се, прави достъпа на берлинчани до филмите доста по-лесен.

Българските актьори Ицхак и Самуел Финци на пресконференцията на представянето на австрийския филм с тяхно участие
Българските актьори Ицхак и Самуел Финци на пресконференцията на представянето на австрийския филм с тяхно участие „Kill Daddy Good Night“ на кинофестивала „Берлинале 2009“. Снимка: Ройтерс
Българските актьори Ицхак и Самуел Финци на пресконференцията на представянето на австрийския филм с тяхно участие Актрисата Жан Зиу, известна от ролята си в Актьорът Уди Харелсън на промоцията на филма с негово участие Немският режисьор Вим Вендерс и  съпругата му Доната пристигат за Робин Райт Пен и Киану Рийвс позират на промоцията на филма Германският канцлер Ангела Меркел, директорът на фестивала Дитер Кослик и актрисата Джулия Дженч позират заедно на червения килим на „Берлинале” преди премиерата на немския филм Португалският режисьор Мануел де Оливейра получи Композиторът на филмова музика Морис Жар получи Акрисата и модел Лили Кол на фотосесия за промоцията на филма Леонардо ди Каприо на благотворителното събитие Кийра Найтли на червения килим за премиерата на американския филм Британският актьор Джон Хърт на премиерата на филма с негово участие Михаил Горбачов на благотворителното събитие Актьорът Джон Гудман на червения килим за премиерата на филма Даян Крюгер на благотворителната вечеря Френският режисьор Клод Шаброл се шегува с публиката като Стив Бушеми на пресконференцията за филма с негово участие

„Берлинале” отдавна не е и фестивалът, замислен някога като „мост между Изтока и Запада”. Отдавна не е и мястото на откривателствата в кинобранша. „Берлинале” все повече започва да се превръща във филиал на Холивуд. И става така, че вместо да блести със сиянието на звездите, някак попада в сянката им.

Денят на Мишел Пфайфър. Актрисата е на 50 години и не крие възрастта си. На това място всички са задължени да ахнат колко по-млада изглежда всъщност тя. На пресконференцията обяснява как от 30-ата си година не пуши, спортува редовно, избягва обилната храна и носи добре ушити дънки. „Понякога един панталон е достатъчен, за да изглеждаш добре.”

Мишел Пфайфър на представянето на филма с нейно участие
Мишел Пфайфър на представянето на филма с нейно участие „Cheri“ на кинофестивала „Берлинале 2009“. Снимка: Ройтерс
Мишел Пфайфър на представянето на филма с нейно участие Мишел Пфайфър на представянето на филма Мишел Пфайфър на червения килим. Снимка: РойтерсМишел Пфайфър на фотосесия за промоцията на филма Мишел Пфайфър с чадър под дъжда на червения килим. Снимка: РойтерсМишел Пфайфър на фотосесия за промоцията на филма Мишел Пфайфър на представянето на филма Мишел Пфайфър на червения килим. Снимка: РойтерсМишел Пфайфър на представянето на филма Актьорът Рупърт Френд (вляво), Мишел Пфайфър и режисьорът Стивън Фриърс на премиерата на филма

Не се притеснява от възрастта си, е, да, ролите стават все по-малко, но затова пък може да си почива повече. „Младите мъже около мен почват да се увеличават, но и с това се свиква.” За какво беше дошла Пфайфър на фестивала? Ах, да, представя филма на Стивън Фриърс „Шери”. 20 години след „Опасни връзки” двамата отново работят заедно. Мишел е щастлива. Играе възрастна куртизанка, влюбена в доста по-млад мъж. Сега вече всичко си идва по местата. Героиня и актриса се сливат. Зрителят, решил да се подготви за гледането на филма от медиите, преди това е видял изпълнението на Пфайфър на живо, научил е за драмата на остаряващата жена, замества героинята с Пфайфър. ПР-ът е свършил работата си. Ако обаче се остави само на филма, ще излезе от залата с чувство за неудовлетвореност, защото е гледал блудкава любовна история, покрита с прекрасни костюми, шапки, завеси, пера… и все още пленителната усмивка на Мишел Пфайфър. Едва ли обаче усмивката ще му е достатъчна, за да каже, че е гледал добро кино.

На следващия ден на килима стъпва Деми Мур. В „Сълзи от щастие” тя играе дъщеря, която се грижи за баща си, страдащ от деменция. Темата е семейството, задържането му и евентуалното му разпадане.

Деми Мур и Аштън Кътчър на червения килим на кинофестивала
Деми Мур и Аштън Кътчър на червения килим на кинофестивала „Берлинале 2009“ за премиерата на филма с нейно участие „Щастливи сълзи“ („Happy Tears“). Снимка: Ройтерс
Деми Мур и Аштън Кътчър на червения килим на кинофестивала Деми Мур на фотосесия за промоцията на филма Деми Мур и Аштън Кътчър на червения килим. Снимка: РойтерсДеми Мур на фотосесия за промоцията на филма Деми Мур на фотосесия за промоцията на филма Деми Мур и режисьорът на Деми Мур на фотосесия за промоцията на филма Деми Мур на фотосесия за промоцията на филма

Деми пристига с настоящия си съпруг Аштън Кътчър. На пресконференцията обявява, че човек няма нищо друго ценно на света освен семейството си. Младият й съпруг няма участие на фестивала, но вярно ходи след Деми и я снима навсякъде. Вестниците не пропускат да отбележат, че преди години по същия начин Деми подскачаше след Брус Уилис в Берлин, но това не смущава щастието на двойката. Те се забавляват. Снимат Берлин и качват снимките в Интернет. Чатят с фенове. Изведнъж Кътчър открива, че обитават същия апартамент в хотел „Адлон”, от чийто прозорец преди време Майкъл Джексън бе провесил малко дете. Призовава феновете да му намерят дете, за да повтори експеримента. Часове по-късно той наистина изважда кукла на прозореца. След това качва филмчето в Интернет. 31-годишният мъж се забавлява. Почитателите му също. Вниманието на публиката е отвлечено и повечето забравят, че са напуснали филма с Деми Мур преди края му, защото им е станал страшно досаден. В случая качествата на „Сълзи от щастие” нямат никакво значение. Важното е, че посещението на Деми Мур в Берлин се е запомнило.


Идва ред на Рене Зелуегър. Тук положението е по-различно. „Аз и само аз” се оказва най-добрата комедия на това издание на фестивала. Зрители и критика са доволни. Рене играе мамена от съпруга си жена, която заедно със синовете си решава да живее самостоятелно.

Рене Зелуегър на червения килим на кинофестивала
Рене Зелуегър на червения килим на кинофестивала „Берлинале 2009“ за премиерата на филма с нейно участие „Моят един единствен“ („Мy One And Only“). Снимка: Ройтерс
Рене Зелуегър на червения килим на кинофестивала Рене Зелуегър на фотосесия за промоцията на филма Рене Зелуегър на червения килим. Снимка: РойтерсРене Зелуегър на червения килим. Снимка: РойтерсРене Зелуегър на фотосесия за промоцията на филма Рене Зелуегър на фотосесия за промоцията на филма Рене Зелуегър на червения килим. Снимка: РойтерсРене Зелуегър на червения килим. Снимка: РойтерсРене Зелуегър на фотосесия за промоцията на филма Рене Зелуегър на фотосесия за промоцията на филма

Но няма средства за охолния живот, на който е свикнала. Въпреки това героинята държи на външния си вид, на скъпите и красиви вещи. Актрисата продължава ролята си и извън филма. Естествено, съвсем не случайно, а дори нарочно, така че да бъде забелязана от дебнещите фотографи, тя изтичва от хотела си до скъпия берлински бутик отсреща. И си купува рокля, обувки и сребриста чантичка, с които малко по-късно се явява на пресконференцията. Бутикът се нарича „The Corner”, а собственикът му се оказва, че живее в Лос Анжелис. Едва ли в бързината Рене не е разбрала къде отива и е забравила да си вземе подходящите дрехи. Но в Холивуд добре знаят, че филмът се продава не сам по себе си, а чрез страничните финтифлюшки, които придърпват много повече вниманието. „Аз и само аз” няма нужда от допълнителни украси, но някак всичко върви по инерция.

Кое е истинският живот на киното тогава? В залата или пред апаратите на папараците? И дали извънфилмовите действия не заплашват да изядат собственото си дете – самия филм? ПР-активността понякога е толкова усилна, че се забравя какво точно се рекламира. Защо ли ми се струва, че един ден всичко това ще доведе до продукционна криза в индустрия, започнала живота си като изкуство? Също както Америка „внезапно” се оказа поразена от финансовата криза.

Арт & Шоу
Коментарите под статиите са спрени от 2014 г., заради противоречиви решения на Европейския съд, който в един случай присъди отговорност за тях на стопаните на сайта, после излезе с противоположно становище. В e-vestnik.bg нямаме капацитет да следим и коментари на читатели. Обект сме на съдебни претенции заради статии, имали сме по няколко дела с искове за по 50-100 хил. лева. Заради което приемаме дарения за сайта (виж тук повече), чиито единствени приходи са от рекламни банери.