СофияПловдивВарнаБургасРусе

„Казанова” в театър „Сълза и смях“ – Карамазов, Петринска, много женска плът

Биляна Петринска и Владимир Карамазов в сцена от спектакъла. Снимка: архив на театъра

Едва ли някой, който чете афиша на „Сълза и смях” за т. нар. реквием за любовта, ще очаква от заглавието „Казанова”, от Владо Карамазов, изобилието от жени, вино и грях, да го направят съучастник в една романтична, мила, жизнеутвърждаваща приказка… Още повече, че си имаме работа с Диана Добрева. Нейната първа режисьорска провокация към зрителя беше представлението „Медея”, за което театралната и кино актриса дори получи статуетка „Аскеер” за изгряваща звезда.

Добрева пак хвърля ръкавицата, този път с представление за ненаситния в похотта си благородник Джакомо Казанова. Когато в театралното пространство се случи нещо, предизвикващо едновременно „жужене” от възторжени коментари и припадъци от недоволство – добре е да се види.

Плакат на спектакъла.

А когато наред с всичко това, присъства смислен сюжет, наситената сценография и костюми, просмукваща се в тялото музика (не само заради силата на звука) – задължително е да се види.

За шокиращото според някои изобилно присъствие на гола женска плът в спектакъла благодарност заслужават всичките осем актриси, сред които Биляна Петринска, Жана Илиева, Вилма Карталска, Анели Пино и др. Нека обаче дамите, посетили представлението единствено заради Владо Карамазов имат предвид, че той остава облечен до края.

И ако е вярно, че гледането на женски гърди пази мъжете от инфаркт – сигурно е, че от салона на „Сълза и смях” ще излязат едни много здрави мъже…

Факт е, че Диана Добрева е успяла да извлече от разюзданите мемоари на Казанова една приятна квинтесенция на живота и приключенията му и на всичкото отгоре да ги облече в забавен и красиво звучащ текст. Той обаче малко трудно достига до съзнанието на всички гледащи пуритани в салона, отчасти и заради доста фриволните пози на актьорите, маркиращи изобилието от женско присъствие.

Владо Карамазов като Казанова. Снимка: архив на театъра

Разбира се, за да не е всичко просто едно тържество на плътта, смутено изчервяване на зрителя, всеобщото веселие и виното на сцената, Диана Добрева и екипът й са „облицовали” спектакъла в загадъчна, тъмна и дори в известен смисъл готик визия и усещане.

Ако Стенли Кубрик гледа „Казанова” сигурно ще остане доволен. Защото финалният бал на сладострастния благородник и неговите многобройни завоевания (в случая 8) е като изваден от популярната сцена на „бала” с маски в „Широко затворени очи”.

Арт & Шоу
Коментарите под статиите са спрени от 2014 г., заради противоречиви решения на Европейския съд, който в един случай присъди отговорност за тях на стопаните на сайта, после излезе с противоположно становище. В e-vestnik.bg нямаме капацитет да следим и коментари на читатели. Обект сме на съдебни претенции заради статии, имали сме по няколко дела с искове за по 50-100 хил. лева. Заради което приемаме дарения за сайта (виж тук повече), чиито единствени приходи са от рекламни банери.