СофияПловдивВарнаБургасРусе

Започнаха да се избиват на пътя. По-полезни са камери, вместо катаджии рушветчии

4-ма са загинали в катастрофи само за едно денонощие – в неделя. Българинът тръгна с колата си из страната и касапницата започна.
Ситуацията на пътя у нас лятно време е драматична – пред теб се влачат стари москвичи, които отдавна щяха да бъдат спрени от движение в някоя цивилизована страна. Отляво те задминават със 180 км в час аудита и беемвета, прехвърча и по някой мотор с 220. А между тия се бутат активно и хората с най-бързата кола в света – “Голф” 3 с пернишка регистрация. Оказва се, че има и по-бърз модел – “Опел Корса” с радомирска регистрация. Или с благоевградска. Няма значение – състезатели в България много – накъдето и да се обърнеш.

Няма шанс да се намалят жертвите, защото по традиция катаджиите са рушветчии. Те не се занимават с контрол на пътя, а със събиране на рекет. Чакат край табелата за край на населено място с радар, за да те уловят, че си вдигнал над 50 км в час преди да излезеш от очертанията на града или селото. А състезателите никой не ги закача. Най-много да кихнат по 30-40 лв., ако ги спрат. И пак да карат със 180 км в час, докато размажат някой нещастник. Като неотдавна – един такъв тарикат задминавал отдясно в аварийната лента на магистрала “Тракия” и смачка кола, на която й избухна газовата уредба и загинаха 4-ма души. Но не и виновникът на кормилото.

Освен простащината на състезателите друга една причина за катастрофите са пътищата. Тях обикновено не ги слагат в статистиката, но и те са виновни. На прословутия незавършен участък на магистрала “Тракия” между Стара Загора и Карнобат, който се задръства от колони коли, ще загинат към 1000 души, докато построят магистралата. Досега политиците показаха, че могат да спрат такъв строеж, но не и да го завършат. Краят му не се види.

Единственото спасение е камери, които да снимат и глобяват шофьорите. Както в Швейцария. Там на пътя не дебнат катаджии рушветчии, а само камери. Никой не превишава скоростта и не задминава в дясната лента като българския простак. Принудата възпитава.

Коментарите под статиите са спрени от 2014 г., заради противоречиви решения на Европейския съд, който в един случай присъди отговорност за тях на стопаните на сайта, после излезе с противоположно становище. В e-vestnik.bg нямаме капацитет да следим и коментари на читатели. Обект сме на съдебни претенции заради статии, имали сме по няколко дела с искове за по 50-100 хил. лева. Заради което приемаме дарения за сайта (виж тук повече), чиито единствени приходи са от рекламни банери.