СофияПловдивВарнаБургасРусе

Чернокоса Мерилин или как лесно се купуват вестници

В. „Стандарт“ от 10 юни.

Рекламна кампания с огромни пари и медийни манипулации извършват производителите на българските цигари „Мерилин“, зад които седят и производителите на алкохолните напитки винпром „Пещера“. Рекламата е едновременно на мастика „Пещера“ и цигари „Мерилин“, производство на цигарената фабрика в Пловдив, която беше купена при приватизацията от собствениците на винпрома.

Всички всекидневници с малки изключения, и някои седмичници, на 10 юни пуснаха платена от производителя пиар публикация, която обяснява, че папарак е заснел тайно и разпространил в Интернет клип с голата фолкпевица Андреа (за което e-vestnik вече писа). Случаят е пример за това колко са отворени и достъпни за пиар публикации българските вестници (виж снимките).

в. „Труд“ от 10 юни.
в. „24 часа“ от 10 юни.

Клипът, уж папарашки заснет по време на снимки на реклама за мастика „Пещера“, показва фолкпевицата Андреа с натрапващи се кадри как пуши и дълго размахва цигара и кутия цигари „Мерилин“. Такава реклама не може да се излъчи по телевизията, защото е забранено да се рекламират цигари. Но в Интернет такъв клип, уж заснет тайно, може да се гледа без ограничения (виж го тук). Коварното в случая е, че производителите са платили на вестниците, за да предизвикат читателите да гледат клипа в Интернет. Но поради вече отслабналото влияние на българските вестници ефектът беше сравнително ограничен – към 200 000 души са гледали клипа за два дни.

В. „Телеграф“ от 10 юни. С такива публикации излязоха общо 10-ина вестници.

Маркетинг директорът на винпром „Пещера“ Тихомир Трендафилов отрече пред медиите, че клипът е резултат на планирана рекламна акция и твърди, че наистина е сниман случайно. Източници на e-vestnik от няколко вестника обаче казаха, че всички публикации за уж папарашкия клип са платени от рекламодателя винпром „Пещера“.

Марката пловдивски цигари „Мерилин“, която използва името на американската актриса Мерилин Монро, се лансира с кампания, часто от която е конкурсът за двойнички на Мерилин Монро. В четвъртък вечерта той се проведе в София, а преди това – във Варна и няколко други големи града.

Първолета, Кирилка и Йорданка имитират Мерилин Монро

Зрителите на конкурса за двойничка на Мерилин Монро в София бяха шашнати от пищната организация. Генералният спонсор цигари „Мерилин – усещане за жена“ беше довел изпълнителите Миро, Лилана, Максимус, Преслава и Константин. Те пяха и танцуваха, за да забавляват гостите, сред които телевизионни продуценти, манекенки и журналисти. Всички бяха нагостени обилно и заляти от подаръци – цигари „Мерилин“ и „Кинг“ – Made in Plovdiv.

Българката победителка в конкурса за двойничка на Мерилин Монро е чернокоса (втората отляво надясно). Класираната на второ място – също. Известната двойничка на Монро – Лора Никсън (с червената рокля) поздравява победителката. Снимка: Оля Желева

Конкурсът бе събрал момичета коя от коя по-неприличаща на американската кино-икона от 60-те. Първолета, Кирилка, Йорданка и още десетина претендентки дефилираха по бански и отговаряха на въпроси за актрисата Мерилин Монро. Видимо подготвени предварително, девойките обясняваха, че любимото питие на актрисата е било шампанско, което тя пиела със специално създадени за нея цигари. Публиката се впечатли най-много от отговора на една от девойките, която каза, че Монро е родена в „Уос Анжеуос“.

По покана на организаторите в журито бе Лора Никсън, популярна в Интернет двойничка на Мерилин Монро. Тя бе поздравена с новата песен на фолкпевците Преслава и Константин, посветена на Мерилин Монро, или по-скоро на цигарите с името на актрисата. В песента двамата призоваваха Мерилин да се присъедини към тях в леглото.
Конкурсът приключи с избор на чернокоса двойничка на Мерилин, а организаторите обясниха, че са търсили най-вече момиче с излъчването на актрисата.

България
Коментарите под статиите са спрени от 2014 г., заради противоречиви решения на Европейския съд, който в един случай присъди отговорност за тях на стопаните на сайта, после излезе с противоположно становище. В e-vestnik.bg нямаме капацитет да следим и коментари на читатели. Обект сме на съдебни претенции заради статии, имали сме по няколко дела с искове за по 50-100 хил. лева. Заради което приемаме дарения за сайта (виж тук повече), чиито единствени приходи са от рекламни банери.