Бойко обещава да надминем Холандия с 65 км магистрали на година. Ох…

В България ще се строят по 65 километра нови магистрали и с това ще надминем дори Холандия, където се изграждат по 55 км на година, заяви премиерът Бойко Борисов.
Опааа. Ей сега ги ударихме в земята холандците. Голямо обещание хвърли Бойко. Ама в Холандия вече има 2500 км магистрали на площ по-малка от България. У нас няма и 400 км. Тоест – ако холандците развалят по 65 км магистрали годишно, а ние да строим по 65 км, след 20 години ще се изравним.

Това магистралата е трудно нещо за българина. Има техника, има и пари, има и нужда, а нещо не става. Къде е заровено кучето?
По времето на социализма България строи 20 години магистрала “Хемус” от София до Правец, родното място на Тодор Живков. Хвърлени бяха всички усилия, инженерен и технически потенциал на държавата. Мостове, тунели – всичко осигурено с техника, хора, финансиране. Тодор Живков от време на време събирал екипа шефове на строителството и се карал. Казвал им: “Няма да доживея”. И… 20 години за 55 километра, кофти тунели с течаща вода по стените, които ремонтираха още 10 години, както и пътните платна. Тато все пак доживя – до Правец.

Другите магистрали на социализма бяха от София до Пловдив и 50 км край Варна. И затова не е виновен социализма – нещо има тука в българската организация. Не става и това е. Ей го – падна социализма и за 20 години построиха колкото при социализма. При все че имаше европейски фондове, държавни бюджети и планове. Много планове.

Магистрала “Тракия” е пример за неспособността на нацията да строи магистрали. Правителството на Симеон даде строителството на фирма, наполовина държавна, наполовина португалска, за да я довърши. Леле какъв вой настъпи – далавера, скъпо било, откъде накъде държавата ще гарантира приходи на инвеститора и т. н. Партии и медии скочиха против. Следващото правителство почна да предоговаря концесията. За почти три години я предоговори и каза, че вече всичко е окей. Само че португалският инвеститор се отказа – искаха от него да строи на цени отпреди 5 години, дори намалени.

И пак отначало. Сега са двойни, в сравнение с преди 6 години. Борисов се заканва, ама май не си дава сметка, че това магистралата е нещо трудно за българина. Търговете тук се проточват по 2 години, водят се дела, отменят се победители…

И накрая ще излезе най-скъпото възможно, ще го строят фирмите на Васил Божков, но всички ще се радват, стига нещо да се прави.

А да видим кога ще тръгнат тия 65 км на година. И докъде ще стигнат.

Коментарите под статиите са спрени от 2014 г., заради противоречиви решения на Европейския съд, който в един случай присъди отговорност за тях на стопаните на сайта, после излезе с противоположно становище. В e-vestnik.bg нямаме капацитет да следим и коментари на читатели. Обект сме на съдебни претенции заради статии, имали сме по няколко дела с искове за по 50-100 хил. лева. Заради което приемаме дарения за сайта (виж тук повече), чиито единствени приходи са от рекламни банери.