Цитат в десетката: Панаирна криза

Георги Гергов посреща Бойко Борисов на Пловдивския панаир през 2009 г. Снимка: Булфото

Започна поредното издание на Международния технически панаир в Пловдив. Фанфари, делегации, премиер… „Кризата не повлия върху интереса към Пловдивския панаир“, пише „Дневник“. „25 на сто по-малко фирми на Есенния Пловдивски панаир“ – заглавие в опозиционния (вече) в. Дума. На кого да вярваме? На думите на Бойко Борисов или на реалностите?

При над 3200 фирми преди година, през 2009 те са 1890. При обема на изложбените площи ситуацията е трагична. В палата №8, например, етаж 3 е затворен, а площите на етаж 1 и 2 са намалели с поне 30%. Липсват едни от големите изложители през предходните години. Шокиращо, но КИРОВ АД (втори по наета изложбена площ изложител през 2008г.) не участва през 2009 г., а най-големият изложител за 2008г. – ЕВРОМАРКЕТ е със сериозна редукция на наетата площ.

Безспорно икономическата криза оказва своето влияние. Също е безспорно, че спад бележат повечето изложения в световен мащаб. Реалната причина за драстичния спад в Пловдив, обаче, се крие в тромавостта на администрацията. Несменяеми лелички отпреди 1989г. се карат зад телефонната слушалка всеки път, когато някой клиент (изложител) има въпрос, относно организацията.

Трудна комуникация, липса на каквато и да е гъвкавост в цените, слаб маркетинг, пропуски в организацията и неспособност за адаптация при бърза промяна на икономическите реалности са само част от причините за сегашното състояние. Панаирна криза.

Виж още текстове в блога на Иво Мирчев.

Мнения & Ко
Коментарите под статиите са спрени от 2014 г., заради противоречиви решения на Европейския съд, който в един случай присъди отговорност за тях на стопаните на сайта, после излезе с противоположно становище. В e-vestnik.bg нямаме капацитет да следим и коментари на читатели. Обект сме на съдебни претенции заради статии, имали сме по няколко дела с искове за по 50-100 хил. лева. Заради което приемаме дарения за сайта (виж тук повече), чиито единствени приходи са от рекламни банери.