www.e-vestnik.bg
IMPACT PRESS GROUP
Фийд за коментари Фийд за публикации
петък, 25 юли 2014
БългарияСвятМения и коментариЗдраве и наукаАрт и шоу

Първата жертва на метана падна. Таксита бомби цъкат около нас

 

2 Февруари 2010

 

Цяло чудо, че досега няма много жертви и взривове с колите, които вървят на газ метан. Разликата от пропан-бутана е съществена. Метанът е под високо налягане. Колата вози 3-4 малки, но тежки бутилки с по 200 атмосфери налягане. Живи бомби. И такива бомби избухнаха през уикенда и убиха момче на 19 години. При взрив на метанова газова уредба в кола на бензиностанция край Търговище освен загиналият младеж има и трима ранени.

По рано през есента пак избухна метанова газова уредба в София, но шофьорът се отърва жив с обгаряния. България е страна където всеки си кара с каквато иска газова уредба и никой не следи техническото й състояние. С метана, обаче, работата е доста по-опасна от пропан-бутана.

С пропан-бутана има много инциденти, обикновено изгарят коли и рядко има пострадали. Шофьори карат с 15-20-годишни газови уредби. Минават на формален технически преглед, не си сменят бутилките на 5 години, както е по техническо прeдписание.

Метановите уредби са сравнително нови, от около 2 години. Далеч по-скъпи са – 2-3 хил. лева. Щото уж горивото по-евтино. Шофьорите, които минаха на метан обаче, гризнаха дървото. Фирмите, които вкараха метановите уредби и метанстанциите у нас, отначало зарибяваха шофьорите с цена 50-60 ст. на литър метан (то не се мери като пропан-бутана, но приблизителното сравнение това показва). Сега обаче, след като шофьорите на таксита и др. се набутаха със скъпите уредби, цената на метана скочи почти тройно, без никаква логика (цената на природния газ не е скочила тройно).

Любопитно е, че основната фирма, която вкара метана като гориво за леки коли, е на бившия волейболист Любо Ганев. Неговата „Ремикс-България” разполага с 40 от общо 72 метан-станции разпръснати из България. Но… казват, че зад него стоят братя Маргини. Ганев няма толкова пари да покрие България с метанстанции, да вкара толкова уредби и да направи от метана масово гориво за леки коли.

Който иска, да се лови на въдицата на монополисти като Ганев и неговите кукловоди. Въпросът е какво ще правим с технически неизправните и опасни метанови уредби? След 2-3 години това ще са стари газови уредби и ще почнат да гърмят по-често. Половината таксита в София са на метан. Коли бомби цъкат на всяко кръстовище, технически контрол няма. Не се е чуло някой да спре от движение кола с газова уредба.
Можем само да броим жертвите…





Етикет: , ,

 

  1. 1) KAT
    решението е просто- не ти заверяват годишния технически преглед, ако газовата уредба е на повече от 5 год.И като те спре КАТ на проверка, да ти иска освен задължителните документи и този за техническа изправност.
  2. 2) XP
    Решението е просто.Въвежда се задължителен стикер,който се издава от Инспекция "Котлонадзор" с отбелязана последна дата на преглед и КАТ при проверка на автомобила следи за валидността му!
  3. 3) Narnian
    Доста стикери трябва да си налепим- дано не си препречим видимоста така само със стикъри.
  4. 4) 100jan
    Да, точно така е и всеки с минимални технически познания би се досетил за потенциалната опастност. Да, и проблемът е в ниския, тоест в пълната липса на контрол. Спрени коли заради неизправна газова уредба? Фантастика! Да сте чули за глобен пешеходец, пресякъл неправилно улица? Хайде от там да започнем, а? Аз съм гледал на филм (от 80-те) как Тошко Колев се прави на инвалид, за да не го глоби милиционера. Да, и тогава никой не беше виждал или чувал за глобен пешеходец. А е толкова лесно. Не трябват нито много пари, нито технически средства, нито повече полиция. Трябва просто желание... ...още

  5. 5) Relaxing
    Някой казват, че нашата власт се клати! То и на коча мъдите се клатят, ама не падат! (Тодор Живков)
  6. 6) уплашен
    Стикерите няма как да спасят при експлозия.
  7. 7) Лудория
    Този, който е писал горния текст, явно не ползва автомобил и е чувал за метана такива разкази, каквито аз съм чувал за адрония колайдер. Кой с какво гориво ще ползва автомобила си е само негова работа. Контрол има - моята кола щяха да спрат от движение поради неизправна газова уредба. Отремонтираха ми колата и мина преглед. Пише, че рядко имало жертви при автомобили, ползващи пропан-бутан. А една жертва за две (според мен повечко) години нима е много? Съжалявам за момчето! За него е било лош късмет. Прегледа го има, а това колко е съвестта на хората да имат изправни автомобили ...още

  8. 8) Marten's
    Каквото и да се измисли-факт,е че безпаричието и спестяването на основни технологични части от комплектите на уредбите/газовите и метановите/винаги води до подобни ситуаций. по света няма например газова уредба на цена 150еv. Ако ще и хиляда пъти на проверка да се ходи-се тая.Може и още докатоизлиза от КАТ да гръмне!
  9. 9) Мно зуе
    А какво да кажем за автобусите на градския транспорт, които са с метанови уредби? След като е ясно, че една добра и изправна метанова уредба не е по-опасна от един резервоар с бензин, то би трябвало да е ясно, че проблемът не е в използването на метан, който е и твърде екологичен, а в това, че има хора, които измекярстват и даже самоделстват. Нека пороците на манталитета и контрола да не бъдат прехвърляни върху самото гориво и технологията. Иначе лично познавам човек, чиято кола избухна от пропан-бутановата система и ако имаше някой вътре, надали щеше да оживее.
  10. 10) Киров Б
    Въртим се въртим и проблема си е все един и същи - ние самите. Ако хитреца който не си смени бутилката, ако корумпираното ченге не си затвори очите, ако престъпно корумпирания и оторизиран майстор издаде сертификат за годност без да е виждал даже цвета на колата не си спестяват гонейки "келепира" няма да е така. Защото ако ченге бъде хванато да прави такава "прошка" дори да не е взел пари трябва да се лиши от възможността поне десет години да не папка на държавната ясла. Майстор пипнат с такава "услуга" да отнася наказателна отговорност + забрана да има и ...още

  11. 11) Потърпевш
    Що не си ебете майката? С метановите уредби е същото както и с годишния техн. преглед. Плащаш на сервиза и ти лепват О.К. Баламите да мрат!
  12. 12) Малко тех. инфо...
    Метана се мери в килограми 1 кг = 2.7 л... Налягане 230-250 атмУсвери... изпитно налягане на бОтилката 300 АтмОсвери за 24 часа... 1кг метаН(СН4) = 1.25лв средно, 1 изминат километър = 5-7 стотинки... може и да не е най-доброто гориво но и ние не сме в най-богатата държава.
  13. 13) Пейчев
    Редактирано от Админ Запознайте се с условията н форума :) ...
  14. 14) До горните
    Абе, както и да се продава метана, беше 58 ст., сега е лев отгоре. Вие си карайте на метан, ако щете и го яжте, само си разкарайте бомбите от София.
  15. 15) prodan
    Пак всичко опира до манталитета на българина.Аз карам на пропан и тази година бутилката ми става на 5г и се чудя да купя ли нова или трябва да я изпитат с водноналягане.Втората процедура струва 20лв отгоре от цената на прегледа.Е да се включиш в приключение за толкова пари и да не я изпиташ. Само ще ви кажа , когато ми слагаха газовата в БРЦ бяха много учудени, че искам европейска сонда с 60лв по-скъпа. Живот цена няма!
  16. 16) pinpinokio
    Абе кво ви пука, нали 2012 идва ...
  17. 17) трезвомислещ
    Маргини или не стоят зад метана - по-интересно е, че въпросната кола от статията, която е гръмнала, е собственост на... прокурор (кой спазва законността?!) - справка "Дневен Труд" от 3 февирури,стр. 12 от изданието на хартия...
  18. 18) трезвомислещ
    В 17 "февирури" да се чете "февруари".
  19. 19) Соф
    Статията е писана от много технически неграмотен човек, защитаващ някакво лоби, или просто жена мислеща се за журналист. Ти за пожари по бензиностанциите чувал/а ли си ? Чувал/а ли си за гръмнали бензинови резервоари по време на катастрофа? Колко е един живот за толкова години (метан има от поне 5 в БГ) ...? При катастрофа, не може да се счупи метанова бутилка.. Тя е дебела околко 1,5-2 см. За какви бомби в СФ говориш ?? Метана може да е скочил, но пак е с 30% по-евтин отколкото с пропан-бутан, и винаги ще е така..
  20. 20) Полупростак
    Редактирано от Админ Запознайте се с условията н форума :) .Метанът се компресира до 220 - 230 атмосфери, а не до 100. До сега няма случай в света на гръмнала метанова бутилка, която е минала на преглед (на 300 атмосфери).А относно взривът в Търговище, има различни хипотези - че са използвани бутилки от кислород (160 атмосфери), дори от пропан-бутан(????). Така, че метаноманите да си карат без да им пука!
  21. 21) cobalt
    "Технически грамотният" полупростак изобщо не е стоплил, за какво иде реч в статията, и към какво е насочена критиката. Самият факт, че въпросният е в състояние да избрише подобен коментар под нея, доказва необходимостта от подобна статия...
  22. 22) do 100jan
    а да сме видели глобени шофьори които не спират на пешеходната пътека,да не говорим 4е карат като луди въпреки 4е има хора на платното.такива заслужават да им се ритнат ламарините за да им дойде акъла.после като се нау4ите да карате имай претенции към пешеходците.знаеш ли 4е в Германия стъпиш ли на платното вси4ки спират и ти правят път няма нужда да се праиш на инвалид.за мен по4ти вси4ки шофьори в бг са безмо4ни същества има изклю4ения разбира се но ти не си явно
  23. 23) Заимов
    По некомпетентентно написана статия не бях чел. Първо бутилките не се сменят на 5 години а се проверяват на 5 години. На нетанстабциите навсякъде гледат стикерите. А относно за формалните прегледи това е проблем на контролните органи не на водачите.
  24. 24) bakumba
    Ако сравним броя на загиналите от взривени газови уредби, и тези от катастрофи, ще видиш че 90% от хората каращи коли у нас, просто отново трябва да тръгнат пеша! Газовите и метанови уредби и гориво, са просто процес от развитието на нови технологии, които няма как да спреш. Просто изродите с претенции за водачи на МПС и притежаващи коли и книжки, без познания и спазване на законите, са прекалено много, това е основния проблем. Относно контрола на уредбите, трябваше гневно да се обърнеш към КАТ и сервизите, което всъщност би било безполезно като всичко у нас. Отдавна излезе наредба, според ...още

  25. 25) Анонимен
    Само си въобразявате, че няма контрол. Аз съм с бутилка на пропан-бутан и КАТ ме глоби че няма технически преглед. След това, си купих нова. Сега ще мина на метан. Не само е по-евтино, но е и по-безопасно. И по-екологично - спомага за възтановяването на озоновия слой. http://en.wikipedia.org/wiki/Compressed_natural_gas Защо за цяла година намерихте само 2 случея за грумнали ботилки. А колко случая има на гръмнали автомобили на други горива? Ботилките на метана са дебели и цели нямат заварки като пропан бутана. И да поправя статията метана в тях е под 250 атмосвери, не 100. В това отношение са много тежки и ...още

  26. 26) Киро
    Да бе да , 250 атмосфери е. дира
  27. 27) Тихомир
    При нас в Русе няма такова нещо - редовно ни проверяват катаджиите. Истински русенец.
  28. 28) Умното говедо
    Тъпи говеда, колко от вас изгоряха в коли с газови уредби? А колко в коли на бензин? Защото и бензитът и пропан-бутанът са течни и в тънкостенни тенекиени резервуари. Аварията в Търговище е причинена от неоригинална бутилка. Оригиналните бутилки са толкова здрави, че дори взрив от 1 кг само отчупва вентила. Но, както се казва, да е х.й -да ви го набие човек, ама акъл - не може! Карайте си лайнярките и плюйте по най-екологичното гориво!
  29. 29) GOGO
    Редактирано от Админ Запознайте се с условията н форума :)
  30. 30) metana
    Редактирано от Админ
  31. 31) Arfy
    Редактирано от Админ
  32. 32) nobody
    този дето е писал статията е бил невероятен 'мозък'. Все едно е писана от 19-годишно момиче учещо МИО в УНСС. Боже колко мъка има по тоя свят Боже - казал Моканина...
  33. 33) СТАЛЕВ
    Явно този който е писал тези неща (меко казано) си няма и грам понятие по въпроса 1.Метановите бутилки се пълнят от 180 до 240 Мp или атмосфери , зависи на коя метан станция зареждаш , в Стара Загора зареждат на 220-240 , в Бургас съм зареждал на 180 2.Бутилките се изпитват на 350 атмосфери като се напомпват с ВОДА! 3.Изпитването се прави на 5 години!!! 4.НЕ СЕ СМЕНЯТ БУТИЛКИТЕ НА 5 ГОДИНИ!!!!! 5.За сега в България се зарежда само газообразен метан , тъй като втечняването става при над 280 атмосфери и компресорите са доста ...още

  34. 34) СТАЛЕВ
    Прочетох го още веднаж и аз не знам защо , ама си е за ядосване , така ли няма редактор на тоя e-vestnik .И защо като в нета можеш да напишеш всичко ,трябва да ръсиш глупости .Тук ( в нета)обикновено човек търси нещо което не знае , ако всички които пишат в тоя вестник са толкова грамотни – ПАЗИ БОЖЕ !!!!С тоя вестник ДО ТУК!!! А нали се сещате (хм....знам ли)че и хората които познавам ще ги информирам за "звезндия" материал който съм прочел Пишете си , може и някой да чете "бисерите" Ви !!!
  35. 35) Ало, горните от метанстанцията
    Ало, горните, вие или сте заинтересовани, или сте много нахални. Пишете си колко е безопасно да се возиш на метан, при положение, че е 200 амтосфери. Луди ли сте или що? И в тая статия какво се казва? Че е гръмнала кола на метан и има жертви. Факт ли е? Факт е. Аре, напъхайте си ги тия бутилки отзад
  36. 36) тцтцтц
    Ало, долния от каменната ера. Метанът е НАЙ-екологично чистото гориво. При краш тест единственото, което оцелява здраво от колата е .................. БУТИЛКАТА глупако! За да гръмне бутилката от метановата уредба е нужен удар 10 пъти по-силен от този, който ще размаже хората в колата ... Какви бомби, безмозъчни същества такива ... И газовата печка у вас е бомба при неправилна употреба, но това е друга тема. Да е уй да ви го набие човек, ама акъл ... не става ...
  37. 37) Цък-цък-цък
    Уби ли хора кола на метан? Уби. Айде, у лево, не ми ги фали тия метанови уредби с 250 атмосфери налягане в багажника.
  38. 38) Anonymous
    Изчетох с интерес горните "бисери". Четох защото се чудя дали да си купя кола на метан. Забелязах, че коментарите "за" са написани грамотно и от хора, които ако не специалисти, то поне са се постарали да се ограмотят. За другите - "no comment". Така че аз съм следващата кола-бомба по улиците. Желая късмет на всички. Който е без него - метановите уредби са му последна грижа...
  39. 39) Стаматов
    Този който е написал статията,трябва да чете малко повече,преди да се изложи,като пише за работи който явно не са за неговата глава.






 Начало | България | Свят | Мнения & Co | Интервю | Писмо от | Здраве, Наука & Тех | ИStoRии | Малък коментар | Арт & Шоу | Спорт | Виното | Фотогалерия | Видео | Връзка с нас


  

ЗА АВТОРСКИТЕ ПРАВА В САЙТА | ЗА ВРЪЗКА С НАС | ЗА РЕКЛАМА

направен 2007-2014® с мерак design and develop by www.ljube.com 2007 w.ljube.com