„Чао, аморе“ или Панаирът на разводите в Милано

Франс прес

Разведеният Берлускони. Монтаж: инмилано

През последното десетилетие броят на разводите в Италия нарасна тройно, като тенденцията засегна дори премиера Силвио Берлускони. Организаторите на изложение в северния град Милано предлагат на италианските семейства в криза рецепти как по-безболезнено да прекрачат прага на раздялата. Изразът „успешен развод“ звучи може би неуместно и неприлично, но в Италия, където темата доскоро бе табу и семейните ценности все още са от голямо значение, съпрузите често изживяват тежко тази стъпка. „За мнозина разводът означава край на всичко, а тук хората, напротив, могат да го осъзнаят като ново начало“, обясни пред телевизията на Франс прес Родолфо Дуе, син на разведени родители, дошъл „от любопитство“. Наред с още десетки посетители той обикаля от щанд на щанд.

Това първо по рода си в Италия изложение наистина предлага най-разнообразни услуги: представени са и специализирани адвокатски кантори, и сайтове за запознанства, и обучение за бързо съблазняване. Някои фирми дори предлагат организиране на бракоразводно парти по подобие на сватбено тържество. Милена Стойкович, директор на „Чао аморе“, е организатор на разводи, който предлага „пълно обслужване“ за хора, преживяващи трудни моменти – от юридически и финансови съвети до психологическа помощ. „Чао аморе“ с гордост изтъква, че от 35 двойки, посрещнати в офиса й миналата година, агенцията е помогнала на 7 да избегнат раздялата. На клиентите, направили вече решителната стъпка, тя съдейства в търсенето на нови жилища или в преместването, в подбора на бавачки за децата – „множество дреболии, които може да се сторят непреодолими препятствия на човек в пълен емоционален хаос и да го хвърлят в паника“, обяснява Милена Стойкович.

В Италия нейният сектор бележи истински възход: разводът съществува в страната от 1974 г. и оттогава четвърт от всички бракове приключват в съдилищата, което означава 100 000 развода годишно. Процедурите на полуострова са продължителни и сложни – след подписването на бракоразводното споразумение остават още цели три години до крайния етап. Многобройните щандове на изложението представят различни начини да бъде смекчен драматизмът на ситуацията: предлагат разведряване на климата чрез балнеолечение в Словения, „смяна на декорите“ – сиреч на мебелите в апартамента, посещения на сайта за запознанства Сitysingle или участие в Третия маратон за несемейни в Милано на 6 юни.

Някои обаче наблягат на прагматичния подход в усилията си да ускорят бракоразводната процедура чрез събиране на доказателства за съпружеска изневяра с помощта на частни детективи или тестове за бащинство. „Според статистиката всяко шесто дете е възпитавано от човек, който не е неговият биологичен баща. Честно казано, за такъв тест настояват двойки, които вече са в криза и добродетелта на съпругата е под въпрос“, обяснява за АФП Валентина Чезари – ръководител на лабораторията Джентрас, която извършва тестове от този род. Тестът за бащинство излиза 400 евро, а проследяването от частен детектив струва от 60 до 120 долара на час, което превръща бракоразводните процедури в истински бизнес.

Други участници в изложението залагат на хумора и оптимизма. Сред тях е по-специално Андреа Фаварето, автор на наръчник за завоюване на сърца. Застанал пред щанда му, професионален треньор показва на зрителите, изпълнени с внимание, как да съблазняват набелязаните жертви. Като последно средство миланската агенция „Uniq“ кани разделените или разведени отскоро на специални соарета и в края на забавлението им подарява куклички вуду с приложени карфици, за да си го върнат тъпкано на „бившия“ или „бившата“.

По БТА

Арт & Шоу
Коментарите под статиите са спрени от 2014 г., заради противоречиви решения на Европейския съд, който в един случай присъди отговорност за тях на стопаните на сайта, после излезе с противоположно становище. В e-vestnik.bg нямаме капацитет да следим и коментари на читатели. Обект сме на съдебни претенции заради статии, имали сме по няколко дела с искове за по 50-100 хил. лева. Заради което приемаме дарения за сайта (виж тук повече), чиито единствени приходи са от рекламни банери.