В десетката: Blizoo или „няма форум – няма проблеми“

Как инвеститорите от EQT пробват българите дали ядат доматите с колците

„Най-важното за нас е да не отстъпваме от качеството на предлаганите услуги – ниво на обслужване и съдържание на услугата.” Това изречение е извадка от интервю, дадено управляващия партньор в EQT Пьотр Чапски, малко след като инвестиционният фонд придоби двата най-големи кабелни оператора у нас „Евроком” и „Кейбълтел”. Седем месеца по-късно обещанието на Чапски не само не е изпълнено, но двете марки „Евроком” и „Кейбълтел” (вече под новото име Blizoo) са синоним на всичко друго, но не и на качество и добро обслужване. Ако може да се обобщи ситуацията с две думи те са на анонимен участник във форума на “Кейбълтел”; Единственото хубаво и качествено нещо в тази компания са рекламните брошури.

Моите неволи с Кейбълтел започнаха точно един месец, след като подписах договор с тях. Тоест веднага след края на срока, в който можех да се откажа от услугите им без да плащам неустойка. Въпреки обявените в сайта им брошури скорости от 15 МБ/сек стрелката на теста за скорост заспиваше между един и два. Отделно започнаха загуби на пакети, висока латенция и прекъсвания. Колкото до кабелната телевизия – вторият телевизор, за който също бях си платил, започна да предава постоянен снеговалеж с леки намеци за картина на всички канали. След като в продължение на почти два месеца тормозех кол-центъра на компанията, най-накрая бях посетен от техници, които установиха, че са ми сложили некачествен сплитер и че проблемът може да бъде отстранен за по-малко от пет минути.

След смяната на посочената част, интернетът в къщи се подобри значително. Включително на няколко пъти стрелката достигна почти до обещаните 15 МБ/с. Това, че вторият ми телевизор на практика не може да приема нормално програми го приех като дребно неудобство в сравнение с това, че най-сетне можех да ползвам интернет приложения, които изискват добра скорост. За съжаление споменатата идилия не продължи дълго. След около месец достъпът до мрежата ми спадна до умопомрачителния 1 (един) мегабит в секунда. Тоест 15 пъти по-малко от обявената в рекламите на EQT скорост. Или както един приятел се изрази: „С тази скорост сигурно от Кейбълтел са наели двама роми с кофи да разнасят интернет с каруцата.”. Този път дори не успях да тормозя кол-центъра, защото колкото и пъти да се обадех, никога нямаше свободен оператор, включително и в 10 и половина през нощта. След като най-сетне успях да се свържа, младежът от другата страна на слушалката успя да установи, че явно в случая се касае за слаб сигнал и обеща отново да прати техници. От което разбира се нямаше никакъв ефект.

От EQT явно решиха, че вместо да се инвестират пари в техника/хора/качество е по-лесно да разчитат на завареното положение и да просто да изстискат пари от клиентите си. На първо място с обединяването на двете компании в една закриха форума на „Кейбълтел”. Навярно някой мениджър е погледнал коментарите на стотиците недоволни потребители и е решил проблема простичко „Няма форум – няма проблеми”. От компанията също така решиха и проблема със скоростта на интернет – за услугата дабъл плей на една и съща цена (36 лева) офертираната скорост вече не е 15, а 6 MB/s. Наистина, защо трябва да се инвестират средства в мрежата, при положение, че просто може да се намалят скоростите.

За съжаление EQT, който по принцип е голям международен инвеститор, е решил в българските условия да действа по „балкански”. Защото моят случай не е изолиран, недоволните потребители на компанията, които се оплакаха от услугите й във вече закрития форум са стотици. И може би е редно комисията за защита на потребителите да се вземе в ръце и да се самосезира за антипотребителското поведение на Blizoo. Защото единственият начин да стреснеш един голям оператор са големите глоби за нарушаване на правата на клиентите му.

Виж още текстове в блога на Мишо

България
Коментарите под статиите са спрени от 2014 г., заради противоречиви решения на Европейския съд, който в един случай присъди отговорност за тях на стопаните на сайта, после излезе с противоположно становище. В e-vestnik.bg нямаме капацитет да следим и коментари на читатели. Обект сме на съдебни претенции заради статии, имали сме по няколко дела с искове за по 50-100 хил. лева. Заради което приемаме дарения за сайта (виж тук повече), чиито единствени приходи са от рекламни банери.