Фейсбук като огранизатор на бой с възглавници пред Народния + фотогалерия

Призив във Фейсбук събра около 100 души на бой с възглавници пред Народния театър във вторник вечерта. Снимки: авторката

Пропагандата започна в така наречената социална мрежа Фейсбук, преди около 2 седмици. До неделя към 400 души бяха потвърдили, че ще присъстват.

Събитието беше обявено за 18 и 30 часа пред Народния театър в София. Към 18 и 15 плахо започнаха да прииждат по двама по трима – момчета и момичета, гушнали възглавници. И като ги питаш откъде знаят за събитието, всички са единодушни:”Фейсбук! Пратиха ми покана и така”. Но се събраха не повече от 100 души. Достатъчно, обаче – всички участници бяха в интервала 15-25 години, с блясък в погледа.
Повечето нямаха представа кой е организатор, но в крайна сметка се намери – Боби Борисов, на 19 години, от София.

Първоначално имаше няколко групички от по няколко човека тук и там. Не си говореха, макар че с тези възглавници определено си личеше за какво са дошли. Но някак си срамежливо не си обръщаха внимание един друг. Това обаче трая кратко, започнаха да си приказват и леко да се закачат с възглавниците с някой друг заблуден удар. Запознаваха се, разменяха се скайпове и имена. И се започна… Няколко десетки възглавници се подмятаха в продължение на 2 часа от театъра до НДК… Възрастни хора се разхождаха наоколо, доста от тях питаха какво става тук, всеки обяснява „Бой с възглавници”. И те се смеят и им е забавно, защото такова нещо досега явно не са виждали. Пожелаваха успех и след това бързо се изтегляха на някоя пейка, по-далеч, за да не отнесат някоя.

Снимка за спомен на финала на боя пред НДК. Снимки: авторката
Снимка за спомен на финала на боя пред НДК. Снимки: авторката
Снимка за спомен на финала на боя пред НДК. Снимки: авторкатаПризив във Фейсбук събра около 100 души на бой с възглавници пред Народния театър във вторник вечерта. Снимки: авторкатаСнимки: авторкатаСнимки: авторкатаБоби Борисов, 19-годишен, е организатор на боя, започнал инициативата във Фейсбук. Снимки: авторкатаСнимки: авторкатаСнимки: авторкатаСнимки: авторкатаСнимки: авторкатаСнимки: авторката

Началото на боя беше зрелищно – от няколко страни се стекоха ентусиастите, за да се срещнат по средата и да започнат да се налагат кой където свари. Енегрията беше неизчерпаема, въпреки жегата. До мен едно момче гледа гледа, накрая ми каза „Абе ти знаеш ли, че… тук кибици няма” и ме тупна по главата. В следващия половин час отнесох още няколко възглавници, както и всеки, който имаше неблагоразумието да седи непосредствено близо до епицентъра на боя.

Боби Борисов, 19-годишен, е организатор на боя, започнал инициативата във Фейсбук. Снимки: авторката

Направиха се няколко малки почивки (и то не за всички), и няколко старта – разделяха се на групи и се засилваха един срещу друг с мощни бойни викове. По едно време някой каза „Убийте човека с каскатаааааа!” и всички се юрнаха към него – слабичко момче, което беше дошло с каска, наколенки и всичко останало от екипировката за велосипед. То много яростно си пазеше да не му свалят каската. И някак си беше много странно как всички изведнъж му се нахвърлиха. Сцената продължи кратко, след това удари се раздаваха щедро на всички, независимо дали бяха с каски или не.

От театъра тръгна шествие до НДК, където приключи боят. По пътя ентусиастите налагаха трамваите по Витошка, а хората вътре инстинктивно се дърпаха назад, все едно ще ги фрасне някой през стъклото. Пред НДК налагането продължи известно време, после имаше мексикански вълни, групови снимки и всичко останало, за да се документира хубаво събитието. Следващата такава сбирка щяла да бъде на 26 юни. Подробностите – във Фейсбук.

България
Коментарите под статиите са спрени от 2014 г., заради противоречиви решения на Европейския съд, който в един случай присъди отговорност за тях на стопаните на сайта, после излезе с противоположно становище. В e-vestnik.bg нямаме капацитет да следим и коментари на читатели. Обект сме на съдебни претенции заради статии, имали сме по няколко дела с искове за по 50-100 хил. лева. Заради което приемаме дарения за сайта (виж тук повече), чиито единствени приходи са от рекламни банери.