www.e-vestnik.bg
Фийд за коментари Фийд за публикации
неделя, 17 декември 2017
БългарияСвятМения и коментариЗдраве и наукаАрт и шоу

Италианската кухня вече има храм в Ню Йорк - Eataly

6 Септември 2010

 

“Моцарелки”, приготвени пред очите на клиентите, кулинарно училище, библиотека, седем тематични ресторанта: Eataly, храм на италианската кухня, в който ще се проповядва философията на здравословното хранене, бе открит в Ню Йорк.

Огромното “царство на кулинарията made in Italy”, разположено на ъгъла на Пето авеню и Бродуей при 23-а улица, върху площ от 5000 квадратни метра, е съюзник на международното движение Slow Food (Бавно хранене), което отстоява биоразнообразие в хранително-вкусовата индустрия и качествена, природосъобразна храна на справедливи цени. Подобни храмове на кулинарията има в няколко италиански града и в Япония.
Първият бе отворен в центъра на Торино през 2007 г. и е посещаван от стотици хиляди хора годишно.

В Ню Йорк Eataly е плод на сътрудничеството между Оскар Фаринети, основател на марката, на прочутия американски шеф-готвач Марио Батали и съдружника му Джоузеф Бастианич. Eataly работи седем дни в седмицата, от 10 до 22 ч., и разполага с всичко, за което могат да мечтаят почитателите на ризото и паста ал денте - ателиета за колбаси и сирена, фурна, месарница, рибен магазин, бакалия, енотека, неаполитанска пицерия и още шест тематични ресторанта, библиотека и кулинарно училище.

Във вторник, деня на откриването, десетки продавачи се суетяха сред гаргантюанския декор от жамбони, сирена и пирамиди от ръчен хляб. Кметът на Ню Йорк Майкъл Блумбърг и архиепископ Тимъти Долън срязаха традиционната лента и веднага вътре се струпаха нюйоркчани, любители на здравословното хранене.

“Дойдох от Торино, за да събера екипите”, разказва Тициано Гая, управител на енотеката. “Тук сме петдесетина специалисти от Eataly. Имаме 700 етикета и 350 производители - истинско пътешествие из винарска Италия. Проявяваме предпочитания към биодинамичните вина, според изискванията на Slow Food”, добавя той.

Цените са както на други места - от десетина долара за някои видове Pinot Gris до над 7000-8000 долара за Barolo “резерва”.Повечето продукти са от Италия, като биволската моцарела, която се доставя по въздуха, консервираните домати и колбасите, както и минералните води. Още по-важно от произхода на продуктите е качеството на приготвянето на храната и опазването на природата и сезонните цикли. Всичко това е в сърцето на философията на кулинарния храм.

Във фурната хлябът “е същият като този, който са яли римляните - с естествена мая. Не се използва бирена”, обяснява шеф-хлебарят Алесандро Алесандри. “Дори в Италия се яде хляб с естествена мая само в Неапол - вече никой не прави такъв хляб”. Той признава, че американските клиенти ще трябва да свикнат със забравените или дори непознати вкусове.

Eataly ще отстоява философията на здравословното хранене и ще я разпространява чрез библиотеката и курсовете, които ще води ресторантьорката и кулинарка Лидия Бастианич. Тя ще образова потребителите да зачитат сезоните, да научат, например, че не бива да се лови риба в периодите на възпроизводство и следователно да не се поръчва в ресторантите през тези периоди, изтъква експертът по рибите Нандо Фиорентино, потомък на генуезки рибари.

По БТА




Етикет: ,

 


Коментарите под статиите са спрени от юни 2015 г. във връзка с решение на Европейския съд, според което собственикът на сайта носи съдебна отговорност за написано от читатели. E-vestnik.bg е обект на съдебни претенции и влиза в съдебни разходи по повод свои публикации, и няма възможност да модерира и читателски форум и да носи отговорност за него. Сайтът разчита и на дарения от читатели, за да се запази като място за мнения извън контролираните медии.
  1. 1) Anonymous
    "chef" не се превежда като "шеф-готвач" или "шеф-хлебарят". Точният превод е главен готвач или майстор-готвач, зависи от контекста.
  2. 2) Anonymous
    жамбони
    на това не му ли викахме шунка по български, или аз вече забравям родния си език! то хубаво здравословно яденето, ама хич не е екологично щом повечето продукти хвърчат от другата страна на океана. Пак е направено да впечатлява смахнати американци, а не за мислещи хора.






 Начало | България | Свят | Мнения & Co | Интервю | Писмо от | Здраве, Наука & Тех | ИStoRии | Малък коментар | Арт & Шоу | Спорт | Виното | Фотогалерия | Видео | Връзка с нас


  

ЗА АВТОРСКИТЕ ПРАВА В САЙТА | ЗА ВРЪЗКА С НАС | ЗА РЕКЛАМА

направен 2007-2017® с мерак design and develop by www.ljube.com 2007 w.ljube.com