Автомобилна индустрия в бедствие

 в. Файненшъл таймс

Ситроен на автосалона във Франкфурт
Новият модел на „Ситроен“ – Citroen Tubik – оценен като авангарден в автомобилостроенето, но някои смятат, че е най-грозният автомобил на изложението във Франкфурт 2011 г. Снимка: ЕПА/БТА

Автомобилната индустрия в Европа се нуждае от спешни реформи. Намаляващи продажби. Прекалено много заводи, които произвеждат прекалено много коли на прекалено висока цена. Нарастващи загуби на производителите. Спешна нужда от действия. Това установих с моите колеги, когато заехме постовете си на членове на специалната работна група за автомобилостроенето в САЩ, създадена от президента Барак Обама. Такава е и действителността, с която се сблъскват европейските автомобилни компании днес – без специалната работна група или централна власт, за да прокара необходимите промени. Засегнати от дълговата криза в еврозоната и рецесията в страните от Италия до Великобритания, продажбите на коли…

още »

Богатите региони на Европа искат независимост

в. Ню Йорк таймс

Каталунското знаме се вее над стадион в Испания. Снимка: thomson.co.uk

Каталония може да бъде катализатор за нова вълна на сепаратизъм в Европейския съюз, а по стъпките й вървят Шотландия и Фландрия. Големият парадокс на Европейския съюз, изграден на разбирането за споделения суверенитет, е, че прави по-лесен стремежа на регионите към независимост. Макар че кризата в еврозоната, съпроводена от настояване за по-тесен фискален съюз и по-централизиран контрол върху националните бюджети и банки, може да доведе до появата на следнационален Европейски съюз, тя засилва призивите за независимост от страна на по-богати региони в държавите членки, недоволни от това, че трябва да финансират по-бедни съседи. Министър-председателят на Каталония Артур…

още »