Секс вместо чудовища в онлайн игрите

Обичайна сцена от новата игра Naughty America: The Game

Досега повечето компютърни игри се въртяха около избиването на всевъзможни чудовища или за разнообразие – борба със зли нацисти.
Днес обаче много компании разработват игри (макар, че това не е най-точното определение за тях), които предлагат на геймъра други възможности- като това да прави любов, а не война.

Това лято ще излезе играта Naughty America: The Game, къдете геймърите ще се превъплъщават в привлекателни анимационни герои, които се срещат, флиртуват и правят секс с другите участници.

Всеки герой ще има свой собствен апартамент, но в игралния свят ще има и “публична секс зона”, както и тематични стаии, казва Тина Кортни от екипа разработващ играта.

“Ще има ‘каубой стая’, която всеки ще може да превърне в порно-стаята от фантазиите си…така че играчите няма да се ограничават до въпроса ‘У нас или у вас?’”, казва Кортни.

В играта Naughty America: The Game играчите се превъплъщават в анимационни герои и правят секс.

И сега флиртуването и онлайн срещите са изключително популярни в игри като „Everquest“ и „World of Warcraft“ и дори има случаи на бракове между играещите. Всичко това се случва въпреки факта, че в самите игри няма някакъв романтичен или сексуален подтекст.

Други, секс-ориентирани игри като „Playboy: The Mansion“ и „VirtuallyJenna“ нямат възможност за мултиплейър и съответно за връзки между играчите.

Новите игри за възрастни обаче, ще комбинират контакта между геймърите, характерен за онлайн игрите, със секс графиките от сингъл плейър игрите.

Дизайнерът на игри Бренда Братуейт, която е в този бизнес от 20 години, казва, че това е една естествена еволюция на онлайн живота. Според нея още в първите най-прости игри от 80те е имало някакъв сексуален подтекст.

“Когато двама души играят една и съща игра, в края на краищата те започват да флиртуват,” казва Братуейт, която в момента пише книга за секса в компютърните игри.

Според нея в момента се разработват толкова наситени със секс мултиплейър игри, защото интернет връзката вече е достатъчно бърза, за да даде възможност графично много богати онлайн светове и герои. Все по-голямата популярност на сайтове за онлайн запознанства като Match.com или българските flirt4e.com и sladur.com също допринася за лесното запознанство на хора допаднали си от някоя игра.

В играта „Red Light Center,“ геймърите дори ще имат възможност да говорят в реално време един с друг – с помощта на микрофон и слушалки. „Rapture Online,“игра, която ще излезе другата година, ще включва триизмерни герои като огромно внимание ще бъде отделено на това те да изглеждат максимално реални. Играта дори ще включва мрежова опция подобна на сайт за запознанства, макар че геймърите няма да са длъжни да я използват.

“Надявам се, че двойки, които са живеят на различни краища на земното кълбо ще използват играта без да се интересуват от другите участници,” казва нейният създател Кели Рууд.

Епизод от играта, която дава възможност и за чат между играчите.

Подобни игри естествено дават възможност на много сексуално извратени хора да злоупотребяват. По тази причина “Naughty America” предвижда участници да могат да бъдат само хора с чисто криминално досие.

Не може да се каже, че успехът на подобни игри е сигурен, въпреки че те съчетават срещи във фантастични светове, секс чатове и порнография – неща доказали своята популярност в интернет. Няколко малки компании пуснаха преди години подобни проекти, но привлякоха много малко играчи.

„SeduCity“ стартира през 2001г. с простичка двуизмерна графика и според Дейвид Андрюс от Stratagem Corp – компанията разработила играта, има около 1500 регистрирани потребители. В сравнение продуктът на Blizzard Entertainment -„World of Warcraft“ има повече от 5,5 милиона потребители.

Рен Рейнолдс, британски експерт по технологиите, вярва че много геймъри ще предпочетат да флиртуват във фентъзи игри, които нямат някакъв сексуален подтекст. Според него малко хора ще намерят новите триизмерни игри по-забавни от простите чатове.

“С текст могат да се правят много повече неща, отколкото дори с най-добрата графика,” казва Рейнолдс. “Защо ми е да играя някаква игра само, за да правя виртуален секс? Това не е лоша идея, но ми се струва, че няма да е устойчив бизнес модел.”

Цената на игровия дизайн все повече се увеличава и за това е трудно да се намерят спонсори за някакъв нов тип игра. Компанията Republik Games миналата седмица оповести, че прекъсва работа по „Spend the Night,“ още една секс-ориентирана онлайн игра, защото вече не може да финансира проекта. Студиото е разпуснало целия си екип от 12 души, разработващи играта.

В своя ползва разработелите на секс игри сочат успеха на „Second Life,“триизмерната онлайн игра, която дава възможност на участниците да правят до голяма степен каквото пожелаят, стига да са овладяли доста сложните контроли.

По начало играта не е направена с такава идея, но според нейните създатели една трета от потребителите, или 100 000 човека, се концентрират главно върху сексуалния аспект.

„Second Life,“разработена от Linden Research , е също много популярна сред жените – нещо, което новите секс игри ще се опитат да повторят.

“Колкото и плитко да звучи, ако в една игра има жени, значи ще има и мъже,” казва Братуейт. “Повече от играчите предимно си търсят жени.”

Кайл Макулис, който често пише за секса в игрите, смята че новите игри ще се инспирирани от станалите вече много популярни сред жените романтични булевардета, които са със очевиден сексуален заряд.

Друг проблем за новите игри ще е тяхното разпространение. Повечето търговци няма да искат да разпространяват игра, която е “само за възрастни”. Миналата година в САЩ се разрази страхотен скандал, около факта, че в „Grand Theft Auto: San Andreas“ има скрита секс сцена, а играта не е ограничена само за възрастни.

Компаниите може да не разчитат единствено на търговската мрежа, а да продават игрите си онлайн. Според Рууд специализираните магазини за игри все пак ще зареждат новите секс заглавия, но ще ги пазят под тезгяха.

(по материали от “Асошиейтед Прес“)

Здраве, Наука & Tex
Коментарите под статиите са спрени от 2014 г., заради противоречиви решения на Европейския съд, който в един случай присъди отговорност за тях на стопаните на сайта, после излезе с противоположно становище. В e-vestnik.bg нямаме капацитет да следим и коментари на читатели. Обект сме на съдебни претенции заради статии, имали сме по няколко дела с искове за по 50-100 хил. лева. Заради което приемаме дарения за сайта (виж тук повече), чиито единствени приходи са от рекламни банери.