Ще има втора част на легендарната игра StarCraft

starcraft1.jpgПоследният уикенд донесе дива радост за геймърите по целия свят и за почти цяла Южна Корея. Blizzard Entertainment, вероятно най-успешната компания за компютърни игри, обяви, че най-сетне разработва продължение на една от най-популярните игри излизали някога – StarCraft.

Първата част на StarCraft излезе през 1998г. и оттогава играта е продадена в повече от 9,5 милиона копия. Геймплейът изпраща играчът в далечното бъдеще, където хората се борят из космоса с две извънземни раси – Простос и Зерг. StarCraft през годините практически се превърна в национален спорт за Южна Корея, където всички под 40 години са луди по играта. На нейната популярност се отдава развитието на изключително високоскоростни интернет връзки, които са по-бързи от повечето в САЩ.

В Корея електронните спортове са много популярни, като страната всяка година участва в световните Е-игри. Три телевизионни канала се занимават изцяло с компютърните игри, както в Европа има спортни телевизии. Професионални StarCraft играчи като Лим Йо Хуан са национални звезди, дори по-популярни от местните филмови и музикални знаменитости.

През уикенда Blizzard обяви, че работи по продължение на StarCraft именно в Южна Корея – на световното първенство по StarCraft в Сеул, на което се бяха записали хиляди участници. Моментално новината стана номер едно в гейм средите и измести всички останали събития по сайтове и форуми.

„ Обявяването на StarCraft II почти накара интернет да експлодира,“ казват авторите на популярния американски блог за компютърни игри Joystiq.com.

„Но можете ли да си представите каква е била лудницата в Корея? Това е все едно в САЩ да открият, че поредният сезон на „Мюзик Айдъл“ ще може също да зарежда автомобилите.“

Компанията Blizzard е базирана в Калифорния и е дъщерна на Vivendi от Франция. Компютърните игри са индустрия, обикновено фокусираща се върху конзоли, които се включват към телевизора – като PlayStation 3 на Sony и Xbox 360 на Microsoft. Blizzard обаче печели милиарди долари единствено от разработката на игри за персонални компютри. Освен StarCraft, компанията е автор на други касови хитове като сериите Warcraft и Diablo.

Компанията стои и зад онлайн играта World of Warcraft, която има повече от 8 милиона абонирани потребители (които плащат около 10 долара на месец). По традиция при онлайн игрите се смята за огромен успех, ако имаш повече от 250 000 регистрирани потребители.

От Blizzard все още не са обявили официална дата, до която StarCraft II ще е готова. От компанията казаха, че играта няма да излезе тази година, но когато е готова ще върне както под Windows, така и под Macintosh.

„Ще развием стратегиите в реално време до ниво, до което никой преди това не е достигал,“ казва в интервю Пол Самс от Blizzard.

Самс отказа да коментира слуховете, че компанията разработва и трета част на фентъзи поредицата Diablo. Очаква се Blizzard да обявят, че работят по друг мащабен проект през август – на панаира в Южна Калифорния.

В Южна Корея всички вече са на върха на екзалтацията. В страната повечето големи банки и мобилни оператори са спонсори на първенства и отбори по StarCraft ( както в Европа много бизнес компании обичат да се асоциират с футбола). Играта все още се играе масово и е редовна дисциплина на световните Е-игри. Там повечето игри участват само по години или две, докато не излязат по-добри продукти, но StarCraft изглежда е непреходна ценност.

„Графиката на StarCraft II изглежда толкова по-хубава от предишната,“ радва се 25-годишният Ким Йонг Чул. „Не играя World of Warcraft или Warcraft 3. Само StarCraft.“

Всички като него тези дни празнуват.

Здраве, Наука & Tex
Коментарите под статиите са спрени от 2014 г., заради противоречиви решения на Европейския съд, който в един случай присъди отговорност за тях на стопаните на сайта, после излезе с противоположно становище. В e-vestnik.bg нямаме капацитет да следим и коментари на читатели. Обект сме на съдебни претенции заради статии, имали сме по няколко дела с искове за по 50-100 хил. лева. Заради което приемаме дарения за сайта (виж тук повече), чиито единствени приходи са от рекламни банери.