Със 140 в час по магистралата – мечтата на мутрата и простака е осъществена

Вдигането на скоростта е социален проблем, малтретира средния българин

Катастрофа край Бургас на пътя за Созопол, ограничение 80 км в час. Този път аха да влезе в категория „скоростен“, само му липсва мантинела по средата и по-прави завои. Правителството предлага максимална скорост 140 км в час по магистрали, 120 по скоростни пътища. Снимка: Булфото

Предложението на правителството максималната скорост по магистралите да стане 140 км в час осъществява мечтата на мутрата и простака с ауди и или беемве, който така или иначе кара с максимална скорост и се държи сякаш пътят е негов. Сегашното предложение удовлетворява само неговите нужди. От това увеличение на скоростта няма да последва нищо повече, освен да намалеят глобите за същите тези нахалници, които карат с по 180 на магистралата. Ако досега нарушението им е било голямо, сега ще стане по-малко и ще им намалеят глобите.

Като мотив за увеличение на скоростта премиерът Борисов изтъкна неотдавна, че за модерните коли това е добра скорост, нормална. А кой му каза, че в България карат модерни коли? Подобни аудита и мерцедеси карат предимно мутри, далавераджии, контрабандисти. Масата българи карат малолитражки и то на средна възраст 15 години. Тоест – премиерът изразява интересите на мутрите, а не на средния българин.
Как тези стари малолитражки ще се движат по лелеяните магистрали на Борисов, като там ще фучат състезатели, които приемат увеличението на скоростта като освобождение от задължения въобще?
Самият Борисов неотдавна сам призна, че минал по новата магистрала със 180 км в час. После каза, че се пошегувал. Разбира се, никой не се съмнява, че е карал със 180 км в час, в стила на гореспоменатите състезатели с „модерни коли“.
Пишещият тези редове е минал 10 000 километра с кола из Европа и 5500 км из САЩ. Никъде не ми се случи някой с ауди или мерцедес да се лепне зад мен и да ми светка с фарове. Няма такива простаци. В Германия, единствената страна, където въобще няма ограничение за скоростта (но и шофьорите са дисциплинирани), и е пълно с бързи немски коли, такова святкане с фаровете се санкционира като хулиганство, рекет и заплаха за участниците в движението и не минава само с глоба, ами и със съд.
По немските магистрали, където има страшно много тирове в дясната лента, когато ми се случи да задминавам редица от тях с малолитражната си кола, виждам в огледалото как се нарежда върволица от аудита и беемвета и търпеливо изчаква да задмина камионите със 130-140. А когато се прибера вдясно, дават газ и тихо профучават напред, без дори да погледнат към мен.

Тук, ако караш по магистрала и вдясно от теб има камиони, а пред теб – други коли, непременно ще се намери простак, който да се лепне на 5 метра зад теб и да ти светка отзад, независимо, че няма къде да хвръкнеш – отвсякъде си заграден с коли. И да ти отправя закани с жестове, да те заплашва. Великата полиция на Цветанов няма и идея да санкционира това.
Сега тези простаци ще бъдат окрилени от премиерското предложение.

Колко жертви ще даде този акт няма кой да изчисли. Той стимулира надуването на газта по пътищата. Излишно е да се привеждат примери с максималната скорост в Щатите или в Европа – навсякъде е по-ниска от министерското предложение. Джипове или бързи лимузини в Щатите се движат с еднаква скорост – максимум 75 мили в час (120 км в час), а в някои щати е и 65 мили в час (104 км в час) – по магистрали, каквито Борисов не е сънувал.

В много страни ограничението на скоростта се мотивира и с екологически, и енергийни причини – по-малък разход на гориво, по-малко замърсяване. На нашите законотворци от правителството такава идея дори не е достигнала до гънките на мозъците. 140 км в час било подходящо за модерните коли… Трябва да си много недоучен и ограничен, за да измислиш такъв мотив.

България
Коментарите под статиите са спрени от 2014 г., заради противоречиви решения на Европейския съд, който в един случай присъди отговорност за тях на стопаните на сайта, после излезе с противоположно становище. В e-vestnik.bg нямаме капацитет да следим и коментари на читатели. Обект сме на съдебни претенции заради статии, имали сме по няколко дела с искове за по 50-100 хил. лева. Заради което приемаме дарения за сайта (виж тук повече), чиито единствени приходи са от рекламни банери.