Гай Кавазаки в проверка на българската реалност
Гай Кавазаки ще гостува за първи път в България на 22 май 2012 г. Събитието, което несъмнено ще бъде едно от най-запомнящите се тази година за бизнеса у нас, ще даде дългоочаквана възможност почитателите на Гай Кавазаки най-после да се срещнат на живо със символа на Силициевата долина.
Семинарът „Новата бизнес реалност и изкуството да очароваш“ е предназначен за представители на организациите, които искат да се изправят срещу новите бизнес реалности и да променят света.
Освен безценни съвети за справяне с новата бизнес реалност, посетителите ще имат възможност да получат и автограф с най-новата му книга – „Изкуството да очароваш“ (Ентусиаст), чиято премиера ще се състои по време на семинара, година след появата на „Проверка на реалността“.
Тъй като е много търсен лектор, Гай Кавазаки изнася годишно около 60 презентации по цял свят. Той не смята себе си за „професионален лектор“, „мотивационен лектор“ или „гуру“, а за човек от бизнеса, на кого му се случва да говори пред публика, за да споделя своя опит.
По време на лекциите си Кавазаки не представя теории и не се притеснява да говори за лъжите и грешките в бизнеса. Неговите презентации синтезират изстрадани истини и практически преживяни ситуации. В синхрон със стила изнасяне на лекции на Кавазаки – забавен, практически, непосредствен и откровен, организаторите на семинара са предвидили възможност присъстващите да задават своите въпроси към госта.
По време на събитието Гай Кавазаки ще представи своите най-горещи презентации, предназначени за организации, които искат да се изправят срещу новата бизнес реалност и да променят света – „Уроците, които научих от Стив Джобс“ и „Изкуството да очароваш“.
Кавазаки ще разкрие любопитни факти за работата си със Стив Джобс. Ще сподели уроците, които е научил от него за това как да иновираме, кого да наемаме, кого да слушаме и как да променим света. Вероятно няма по-подходящ човек от Гай Кавазаки, който може да обобщи уроците на Стив Джобс, на базата на своите непосредствени впечатления.
Кавазаки ще представи и най-новата си концепция – „Изкуството да очароваш“, която се радва на изключителен прием и е развита в последната му книга, издадена през 2011 г. Уроците в „Изкуството да очароваш“ са извлечени от работата на Кавазаки в Apple, както и от неговия десетилетен опит като предприемач и рисков инвеститор. В своята презентация Гай Кавазаки ще обясни как да влияем върху сърцата, умовете и действията на нашите клиенти, партньори и колеги.
„Изкуството да очароваш“ е десетото заглавие на световноизвестния автор. В книгата Кавазаки споделя с читателите и последователите си някои тънкости относно това как да очароваш хората около себе си, за да печелиш партньори, клиенти и почитатели на продуктите, които произвеждаш.
Спира се на основните фактори в този процес – как да се харесаш, как да печелиш уважение и как да накараш хората да работят с ентусиазъм и отдаденост. Защото когато всичко това е налице, успехът е въпрос само на време и много работа.
Показателно за подхода на Гай Кавазаки са думите на Стив Джобс казва за една от неговите книги: „Ясно изразява това, което ни струваше години на грешки, за да научим. Бих платил много пъти коричната цена, за да можех да я прочета преди десет години.“
За Гай Кавазаки
Гай Кавазаки е легенда от Силициевата долина: предприемач, автор на бестселъри по мениджмънт и маркетинг и рисков инвеститор. Бивш главен евангелист на Apple, където работи седем години със Стив Джобс. Гай Кавазаки е авторитет в областта на маркетинга, иновациите, стартирането на нов бизнес и бизнес развитието.
В момента е партньор основател на Garage Technology Ventures – фонд за рисков капитал, който извършва директни инвестиции в стартиращи технологични компании. Съосновател е на онлайн агрегатора на новини Alltop.
Кавазаки е роден през 1954 г. в Хонолулу (Хавай) в семейство на японски имигранти. Завършва психология в университета Станфорд и получава магистърска степен в Калифорнийския университет в Лос Анджелис.
Гай Кавазаки е смятан от мнозина за баща на евангелисткия маркетинг (evangelism marketing), който той развива в Apple – усъвършенствана форма на маркетинга „от уста на уста“, при която компаниите развиват клиенти, които така силно вярват в определен продукт или услуга, че се опитват безплатно да убедят другите да го купят и използват.
Клиентите стават доброволни застъпници, активно разпространявайки послания от името на компанията. В своите книги „Изкуството на старта“ и „Как да побъркате конкуренцията“, Кавазаки посочва, че движещата сила зад евангелисткия маркетинг е желанието на хората да направят света по-добро място.
Кавазаки е презентирал пред голям брой различни компании, включително Nike, Audi, Wal-Mart, Sprint, Hewlett Packard, IBM (колкото и невероятно да звучи за човек от Apple), Saturn, Stanford University, The Body Shop, MIT, Forbes и много други.